Alternativ till mandelkvarn.

Kamomilla

Trådstartare
Behöver egentligen en mandelkvarn för att mala ner hasselnötter.
Funderar på om det fungerar på mixerstav istället?
Någon som provat och kan ge 👍 eller 👎?
 
Min mamma har och ger :down:👎 så vi letade på blocket efter en gammal mandelkvarn som hon hade förr och hittade så nu har hon en igen. Jag har ju hennes gamla... :D Hittade en på Stadsmissionen och köpte den också ifall någon av oss behöver en någon gång så har jag en extra att dela ut , såg att de just då hade flera stycken till och med. Kolla loppisar? Rent krasst fungerar inget annat än mandelkvarn enligt mamma men hon är ju lite envis
:D
 
Jag har inte provat med mixerstav eftersom då dras oljan ur nötterna och det blir mer som en smet än en torr riven massa, och det vill man ju inte ha - så svaret blir :down:

Du får gå på loppis efter en mandelkvarn :idea:
 
Min mamma har och ger :down:👎 så vi letade på blocket efter en gammal mandelkvarn som hon hade förr och hittade så nu har hon en igen. Jag har ju hennes gamla... :D Hittade en på Stadsmissionen och köpte den också ifall någon av oss behöver en någon gång så har jag en extra att dela ut , såg att de just då hade flera stycken till och med. Kolla loppisar? Rent krasst fungerar inget annat än mandelkvarn enligt mamma men hon är ju lite envis
:D
Ja, på loppisar brukar det finnas att få tag i :) ! Jag hittade ju t.o.m en snygg en helt gratis i Återbrukets gratisbod :) . Bara att skölja ur med varmt vatten och sedan är det ju inget som är äckligt med att använda en begagnad sådan, tycker jag.
 
Ja, på loppisar brukar det finnas att få tag i :) ! Jag hittade ju t.o.m en snygg en helt gratis i Återbrukets gratisbod :) . Bara att skölja ur med varmt vatten och sedan är det ju inget som är äckligt med att använda en begagnad sådan, tycker jag.
Ja jag sköljde ur och när den torkat malde jag en del mandel och den funkar finfint. :)
 
Stav tror jag är för klent och risk att det blir nötsmör om staven skulle fungera. En bra matberedare med såna skivor skulle kunna fungera.
 

Liknande trådar

Mat Någon som har tips på var man kan äta en lördagskväll? Vi har hyrt en stuga på västra Tjörn över helgen och vill ha nåt alternativ om vi...
Svar
4
· Visningar
415
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 517
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Sambon och jag har varit ihop i 9 år idag. Jag väger mer än någonsin. Vi vill gärna fira, men helst utan mat. Ni som har följt mig vet...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 856
Senast: SiZo
·
Utrustning Jag har aldrig lyckats hitta ett flugtäcke till shettisen och undrar om det öht finns något som kan fungera? Hon är grov och har en grov...
Svar
19
· Visningar
624
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp