hur farligt är de?

Sv: hur farligt är de?

filmen är inte den bästa och fick inget ansikte men nu sa ägaren att de får sättas upp skyltar mm för nu skall de upp riktiga kameror ÄNTLIGEN. Han brukar tydligen inte vara så snabb men vi får hoppas rikta även om min fölvakningskamera:) Fick höra att en annan fått svamp i sina vattenhinkar med:/ helt mysko. Men idag nu runt halv åtta så var vi tre kvar i stallet släkte ner och stog och prata lite stog i dörrhållet så ingen ser en typ. Kommer en bil stannar upp vi går givetvis ut och bilen drar i en väldigt fart vem de än är så fick ja reggnummret nu :) så de skall in till polisen nu. Ägaren skulle vara där lite nu och kolla då dem sägert inte ger upp om em ser oss åka. Sitter spänt och väntar på om att han skall ringa:)

är dock inne på att se om man kan få något vaktbolag till att köra där några vändor på kväll/natten.

Stallägaren är inte intresserad av att larma stallet då? Vad jag har uppfattat det som var det ett rätt stort ställe eller? Då kan det ju nästan vara värt att larma (mer värt än om man har ett litet hemmastall med 3 boxar tex).
Vårt stall fick larm i somras, och det är kopplat till Securitas med utryckning så går larmet kommer väktare :)

jo han är inne på de nu :) men de är en seg man säger dem men ja tror veterinären fått honom att lägga på ett kol då mycket fixas nu av honom:)

vilka äckliga människor. Jag skulle va vansinigt fly förbannad om det var i det stall min häst står. så här många dagar i rad?! Bara för att förstöra och skada djur? Hade jag varit ni skulle jag dra ihop ett gäng och väntat... När de väl kom skulle jag se till att de inte kommer någonstans över huvudtaget innan polisen hinner ut. Jag skulle samla ihop de största och starkaste vänner jag hade (och de kan nog va otäcka om de vill) och sen se till att de ångrade vad de har gjort för resten av deras liv!

När det gäller mina djur så gör jag vad som helst!

Hoppas det löser sig för er och att ni får fast idioterna

jo ja gör precis vad som med men gården är så stor 4 infarter bara till stallet så:/ men tanken har slagit oss att stanna i stallet men ingen är direkt stor och stark och ja man vet inte vad människorna är kappabla till :/ Men nu är allt inlåst och de går hundar utanför som inte är tysta om någon kommer och kameran är riktad rätt nu:D polisen har ja på direktnummer med om dem skulle komma igen men tyvärr prioriterar inte polisen sånt här ju :/

Polisen.. hmm, slå ner dom med? Hahaha, förlåt mig, men blir så ledsen att det ska behöva gå så långt att en häst blir illa skadad eller till och med stryka med pga att polisen inte prioiterar djur.

Det kanske är lite farligt. Hur långt har du till stallet?

Risken är ju att de kommer fortsätta om de inte åker dit på det :mad: Hoppas att de löser sig och att hundarna sätter sig i benen på dem om de vågar sig ur bilen!

ja tyvärr har polisen så mycke annat att göra och underbemanade mm. Ja bor själv 1 mil från stallet men en vän har en av vilorna på gården så då är de närma men kollar till min flera gånger under kvällen/natten då min inte mår helt bra har ju små sjuka kissebebisar hemma som är opererade som vi hittat och kan inte lämna dem hemma en hel natt:/

vilka äckliga människor. Jag skulle va vansinigt fly förbannad om det var i det stall min häst står. så här många dagar i rad?! Bara för att förstöra och skada djur? Hade jag varit ni skulle jag dra ihop ett gäng och väntat... När de väl kom skulle jag se till att de inte kommer någonstans över huvudtaget innan polisen hinner ut. Jag skulle samla ihop de största och starkaste vänner jag hade (och de kan nog va otäcka om de vill) och sen se till att de ångrade vad de har gjort för resten av deras liv!

När det gäller mina djur så gör jag vad som helst!

Hoppas det löser sig för er och att ni får fast idioterna

:bow:
Bara att gillra en fälla och vänta till polisen kommer och tar över. :p

Kl
usch för sådana människor, blir ju värre och värre, undrar vad dom kan få ut av det?
Ni har ingen aning om varifrån de kommer? Är det mycket hus eller sådant runt omkring, dom kan väl ändå inte bo så långt bort när de/den återkommer varje dag.? Har det hänt liknande i stall runt omkring?

Du och jag kanske skulle åka dit Salwi? Du kanske oxå har några stora starka läskiga vänner som kan ta i om det behövs? hahaha

ja man kan undra vad dem har ut av detta:/ detta ligger kanske 400 meter in på en grusväg och är väl ända stallet i närheten typ ut med stora vägen ligger där en hel del nybyggda hur mm. Men ja får inte alls ihop detta blir bara mystiskare och mystiskare dock fick vi ju bokstäverna samt nummert på bilen som körde runder där i kväll sen om de har ett samband vet ja inte men dem agera inte normal men vi får väl se maten kommer dem inte åt om dem inte klipper upp låset :p

Ja, polisen gör ju uppenbarligen ingen stor affär av det så... :p
Man kan undra vad de har för sig ibland, sällan de hinner vara på rätt ställen, kanske skulle bli polis, verkar behövas fler :D

de värsta är väl att de kommer åt hästarna.. Men vi får hoppas ph tro att de inte är så pass psykiskt störda att de ger sig på dem! Eller människor för den delen!

haha ja vill ju faktiskt bli polis:D en dag kommer ja bli de ^^fick precis ett sms av ägaren hundarna vaktar och inget syns på kameran än kan detta kanske bli första natten med lugn och ro tro?

hmn, skumt, om ni kunde ta reda på var de tar vägen ungefär kanske det skulle kunna hjälpa.
Ja, bilen borde ju ha med saken att göra, rätt otroligt om en bil kommer och beter sig konstigt sådär när detta pågår, om den hade åkt fel eller något skulle det inte vara så svårt att stanna och be om ursäkt istället för att ila iväg. :crazy: Bra att ni får upp fler kameror :)

ang svamparna i vatten,kan vara nått i svamparna?...som typ löses ut i vattnet...
ni får väl sova i stallet,du kan ju sova i stallet ,med hundarna om ingen annan vill sova där!

huua mej vad läskigt med sådant folk,personligen hade ja vakat i stallet och haft med mej det ena tillhygge till de andra:angel:..

hur mår hästarna för övrigt?

jo vi prata om att vakta men man vet inte hur knäppa dem är:/ ingen av oss är väl direkt biffiga och skräckingagande heller ^^
Ang hästarna så mår gammlingen bra han verkar ha stålmage:p men min prins är jätte känslig för typ allt och han är inte helt ok lite trött dricker inte som han brukar och äter inte som vanligt heller. Dock har han avföring typ1/4 av vad han brukar men dem har gett kramplösande men de gör ingen skillnad:/ veterinärerna vet inte riktigt vad vi skall göra hellerså han inte mår sämre men inte heller bättre:/

Jag håller tummarna för att det löser sig för er! Skulle gärna komma dit och banka på idioterna åt er, blir jag arg så blir jag ;)

En variant kan vara att ringa ägaren till bilen. Gäller att ha en kall, manlig bekant med en "bra" röst som utan att hota kan få ägaren att förstå att ni vet vem han är och vad han (eller den som lånar bilen) håller på med.
Gjorde detta i ett helt annat sammanhang, stog brevid och hörde hela samtalet och killen som pratade för min sak sa inte ett enda hotfullt ord utan var väldigt korrekt men bara att han började samtalet med att "hej jag heter xx och har fått i uppdrag att ringa...." fick effekt.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 649
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 270
Senast: Lisa2014
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 681
Senast: Karminnie
·
Hästvård Behöver lite akut hjälp med råd... Köpte en 6-åring för ca 4-5 månader sedan, hopphäst importerad från Polen i årsskiftet till ett...
2
Svar
28
· Visningar
5 997
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård