hur farligt är de?

Sv: hur farligt är de?

Fy vad otrevligt! :( Hoppas att ni får tag i boven, ska bli "spännande" att höra om ni får fast någon via kameran!

Jag hade också ett problem med att mat försvann ifrån min tunna (i ett annat stall än där jag står nu). Det visade sig att de som ägde stallet lät sin dotter leka med min müsli! :crazy: Jag vart riktigt sur och frågade varför dom inte kunde låta henne leka med deras egen mat, min kostar pengar! :devil: Då fick jag svaret att müsli var sååå mycket roligare, och det var väl inte såååå farligt! :eek::crazy:

Jag satte dock lås på min tunna och efter det fattades bara mängden som jag tog! ;)

Det var ett otroligt dåligt resonemang av de som tog ditt foder. :eek:

men hur tänker folk:eek:
ja blir de inte lås på dörren så köper ja tunnor ja kan låsa!

Till båda! :)

Japp det var helt sjukt, nog för att jag inte är snål men man ska inte leka med maten! ;) De fick höra ett och annat :devil: och sen när jag satt lås på tunnan hörde jag (råkade lyssna på ett samtal när jag höll på med min häst) att de tyckte de var jobbigt att deras dotter nu lekte med deras mat! :grin:

Ja gör absolut det, jag hade satt lås på både tunna och dörr! (gärna dina stallkamraters också). Är det någon form av sabotage *peppar peppar* så kan de lika gärna börja rotas i de andra tunnorna utan lås också.

haha tjii fick dem ^^
jo i fredagsmorgon hade bara min de i krubban men i går lördag så var de även en anna i stallet som hittat de i sin box :crazy: så när ja tog upp de så blev ju klart alla oroliga :/

Fy! :mad: Man får ju hoppas att det är någon liten hästkåt unge :o:o;) som bara vill vara snäll och har hört något om att "betfor är sött som socker" och då tycker att det verkar vara gott tillsammans med morötter!

ja hade hoppats på de med men yngsta i stallet är 16 el 17 ;) och stallägarens yngsta är kille och hatar hästar typ och är 14 tror ja men de är en STOR gård eller typ herrgård med mycke folk i omlopp på gården så är ju svårt men ja:/

Nyfiken var står du??? Vill du inte skriva här kan du väl pm:a
står också i hbg och har haft samma problem på ett stall där jag stod tidigare

Okey, men jag menade alltså att det kanske var någon som inte hade häst i stallet utan mer smög in för att hälsa på hästarna. Hmm. Ska bli "kul" att se vad ni fångar på kameran!!

Det hjälper inte om det är lås på bara dörren. Alla i stallet lär ju ändå ha nyckel och om det är nån i stallet kan dom lika bra fortsätta?

Vet alla i stallet om att du sätter uppp en kamera? Vet stallägaren? Om det slutar med de om dom vet kan man ju nästan räkna med att det är nån som står där. (om bara dom vet om). Man får väl inte ens filma utan lov?

Det hjälper inte om det är lås på bara dörren. Alla i stallet lär ju ändå ha nyckel och om det är nån i stallet kan dom lika bra fortsätta?
Man får väl inte ens filma utan lov?

Då får man ju i alla fall reda på om det är någon utomstående eller ej.
Nej, filmkameror får man inte sätta upp hur som helst.

prata med stallägare då de hittats i flera boxar nu. Lås kommer att komma upp tradigt men sant sen får min fölövervakningskamera sitta uppe vid min box stallägaren är infomeras lika så dem andra i stallet alla är oroliga då de hänt massor idag var ex betfor hos min och en annan IGEN en annans hingsts hage var öppen när han var där :O tur han är snäll och att han inte hittat ut. Nu har min häst fått detta 3 GÅNGER och mår inget vidare:( veterinären rekomendera att polisanmäla de så skall ta ett snack med stallägaren igen min tur att åka ut om 1 timme ^^ tur man har snälla vänner som bor där och kollar honom. Är där ingen klar förbättring så får ja åka in med honom. Vet som kommer ut gör ju vad dem kan. Bättre blir de inte när han inte vill dricka:/
Sen kanske man inte får filma hur man vill men de skiter ja fullständigt i min häst är viktigare än de!

får man inte enns ha fölövervakningskameran frame:eek: jaja ja skiter i vilket faktiskt min häst är viktigare;)

låter ju jätte jobbigt att inte veta vem eller varför någon har gjort det!!!! vill gärna höra om ni lyckas få nå på filmen!!!

Det är väl ett privatstall? Då får man ha kamera uppe, tror jag, om den inte är riktad mot "allmän plats".

de måste vara en sjukjävel som håller på där hörde att dem i andra stallet hittat rakblad skruvar och spik i paddocken idag:eek: detta är helt sinnessjukt vi måste bort och de nu innan något allvarligt händer:cry:

han som äger stället ha de i ett företag men de får vara hur olagligt de vill att ha min kamera för nu får de vara nog prata med dem andra i stallet in till som hittat skrivar rakblad och spik i paddocken:eek: människan som gör detta är inte frisk vill ta mitt pick och pack och dra NU :cry:

han som äger stället ha de i ett företag men de får vara hur olagligt de vill att ha min kamera för nu får de vara nog prata med dem andra i stallet in till som hittat skrivar rakblad och spik i paddocken:eek: människan som gör detta är inte frisk vill ta mitt pick och pack och dra NU :cry:

herregud vilken panik du måste känna ! Hoppas den /dom jävlarna åker fast.!:mad:

Du får skriva så fort du vet något nytt så vi får veta här på Buke :). Hoppas inte bara att någon häst hinner skada sig allvarligt innan ni får tag i de .

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 649
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 270
Senast: Lisa2014
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 681
Senast: Karminnie
·
Hästvård Behöver lite akut hjälp med råd... Köpte en 6-åring för ca 4-5 månader sedan, hopphäst importerad från Polen i årsskiftet till ett...
2
Svar
28
· Visningar
5 997
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård