hur farligt är de?

Sv: hur farligt är de?

tack snälla ja hoppas de med verkligen så min häsr slipper må som han gör nu:(

Jag vet inte hur det är med fölkamera, men många är vi antagligen som skulle strunta i reglerna när sånt här händer. Hoppas ni får med den som gör dessa hemskheter. Spik o rakblad? :eek: Skaffa lås till stallet också. Lider med er! :(

På Länsstyrelsernas hemsida står det såhär:

"Du behöver inget tillstånd för att övervaka slutna områden inom företag, industriprocesser, rum inom hemmet och så vidare. Det avgörande är att allmänheten inte har tillträde." Hela texten: http://www.lansstyrelsen.se/lst/sv/amnen/Kameraövervakning/

Det är alltså tillåtet att ha kamera i privatstall eftersom inte allmänheten har tillträde dit.

Det var bra att få veta. :)

ja de var ju en mindre variant av rakblad dem hitta men ändå är ju precis lika farligt. På gården finns de 3 stall ena har en tävlingryttare på högnivå som låser då dem anser de är större risk att någon gör som nu än att de börjar brinna sen bor dem 20 meter ifrån och har brandlarm mm sen andra hyr en annan tjej som nu kommer låsa sitt stall med men de andra är såå stort plus att ett håll går inte att låsa:( men ja letar desperat efter något annant för här lär vi inte stanna! har fått höra av folk att dem hade problem med detta redan 2004:eek:

Ja, usch, kan finnas dumheter på alla ställen, men där skulle inte jag heller ha stannat. :crazy: Hoppas ingen skadas mer nu och att dom tas fast.

nä klart idioter finns överallt men detta är så stort och ingen har koll på något ja letar eget eller liknande så blir allt mycke enklare:D nä nu skall man åka och ta sig en sväng om på gården och kolla tur man inte är mörkrädd :angel:

Jag hade åkt två stycken med ett baseballträ i tillhygge! Hade inte vart fel o ta sådana idioter på bar gärning! :devil:

(O då är jag ändå en person som är ALLT ANNAT än för misshandel, mår riktigt illa av att se sånt, om än bara på film!! Men vissa vill man tame:devil: klämma åt så att dom minns det! :mad:)

Har det gått så många timmar är det knappast någon fara. Har betforen passerat strupen är det ganska ofarligt. Många tror att betforen är jättefarlig i magen och sväller abnormt, men så är inte fallet...det är farligast på vägen NED.

det låter som en bra ide att ha hunden i stallet en natt. det är ju sjukt hur folk håller på :O
blir så arg jag ahr själv varit me om de :/ min ponny som jag då hade dog nästan :'(

Ja, eget löser mycket då man har koll själv. :) lycka till

nej men gud:O min har ju mått bättre men änsålänge har de räckt med att veterinären kommer ut.

lite uppdatering
I natt fick vi en på film men de gick himmla snabbt var ute när vi var på väg ut men vi såg bilen och hann se bokstäverna men inte siffrorna helt säkert men allt är lämnat till polisen. Nu är de även fixat lås till foderrummet. Så nu hoppas ja detta får ett snabbt slut. I natt hann dem dock ge gammlingen i stallet lucernpellets:O all betfor har ja flyttat igår i sadelkammaren tänkte att de borde vara lungt då i med ingen ger något annat som typ behöver blötas men lucernen glömde vi men vi kom ju ut ganska snabbt och kolla alla hästar så han kan inte hunnit få i sig så jätte mycke.
Ja har ju gjort en polisanmälan med veterinärens medhjälp som intygat mm och nu idag skulle även stallägaren göra de:)

lite uppdatering
I natt fick vi en på film men de gick himmla snabbt var ute när vi var på väg ut men vi såg bilen och hann se bokstäverna men inte siffrorna helt säkert men allt är lämnat till polisen. Nu är de även fixat lås till foderrummet. Så nu hoppas ja detta får ett snabbt slut. I natt hann dem dock ge gammlingen i stallet lucernpellets:O all betfor har ja flyttat igår i sadelkammaren tänkte att de borde vara lungt då i med ingen ger något annat som typ behöver blötas men lucernen glömde vi men vi kom ju ut ganska snabbt och kolla alla hästar så han kan inte hunnit få i sig så jätte mycke.
Ja har ju gjort en polisanmälan med veterinärens medhjälp som intygat mm och nu idag skulle även stallägaren göra de:)

vad skönt att ni lyckats se lite av bilens reg nr. hoppas allt får ett slut nu, som tur är så är ju inte lussern lika farligt som betfor.

så en vuxen människa är så sjukt dum och försöker ta hästarnas liv :mad: hoppas den/dom får ett straff som passar deras dåliga betende..

lycka till nu hoppas hästarna håller sig friska :) och att din blir bättre :laugh:

Fruktansvärt att ni ska behöva vara med om sånt här. Det är ju knappt man tror det är sant. :crazy:

Vad säger polisen? Kan dom göra någonting för er? Hur fungerar det med alla omkostnader som detta givit. Bara det att få ringa ut veterinär X antal gånger blir ju massor med pengar.

Håller tummarna för er verkligen!!!!

ja trodde inte heller detta kunde hända så efter första gången trodde ja någon bara ville vara snäll mot min häst som har boxvila och att dem inte veta bättre eller missat. Men så är ju inte fallet:/ nu har ja turen att ha ett bra försäkringsbolag och imed den är igång så har ja bara direktregelrings kostnaden men visst de åker ju xantal tusen från hans försäkring tror stallägaren känner skuld imed han trodde alla istallet hitta på tills han såg de själv. Men ja skiter i pengarna bara min häst inte blir sämre. Inga pengar kan betala min prins så viktigast är att han blir sitt gammla ja:/ Polisen kan inte göra så mycke dem anser vi gör de vi kan och vi kan inte mer än lämna de vi sett mm. Dem tyckte dock vi skulle ringa om vi såg dem vara där men som nu sist handla de om 5-7 min och ja man vet ju inte hur mycka man vågar göra imed man inte vet vad de är för idioter och vad dem är kappabla till :/ är dock inne på att se om man kan få något vaktbolag till att köra där några vändor på kväll/natten.

Jag förstår att man struntar i pengarna det var inte så jag menade :), bara undrade rent praktisk hur det fungerar.

Det vore ju toppen om ni hann ringa dit polisen medans dom är där. Det är nog det bästa. Men det är väll så också att nu vet dom att nu är dom på spåret så att säga och kommer säkert inte att vara där lika länge som första svängarna.
(ingen som känner igen dom?)

Hur går det? Har dom fortsatt med sina påhitt även utan foder?
Bättre att de "bara" spökat med fodret än så länge, och inte några rakblad eller spikar..

Jag hade vaktat i stallet. Varit några stycken och att nån kunde smita ut bakvägen när de går in, för kolla bilnumret.
Man behöver ju inte ge sig till känna, utan bara kolla vilka det är.

Bevis finns ju på kameran ni satt upp.

efter de i kameran så är de svårt att säga ingen super bild och såg inte ansiktet men nu har vi ändrat riktning eller vad man skall säga. Fick höra idag att en annan fått svampar i sina vattenhinkar med ^^

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 649
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 270
Senast: Lisa2014
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 681
Senast: Karminnie
·
Hästvård Behöver lite akut hjälp med råd... Köpte en 6-åring för ca 4-5 månader sedan, hopphäst importerad från Polen i årsskiftet till ett...
2
Svar
28
· Visningar
5 997
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård