Sv: Hur får ni ihop ekonomin?
Min häst kostade 8 000 så det betalde jag kontant för ett par månaders sparade pengar
Min häst kostade 8 000 så det betalde jag kontant för ett par månaders sparade pengar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En till fråga då; när ni köpte er häst, hur betalade ni? Lån, hade ni undansparade pengar, avbetalnings osv? Och ni som vill svara på det, vad kostade er/era hästar?
En till fråga då; när ni köpte er häst, hur betalade ni? Lån, hade ni undansparade pengar, avbetalnings osv? Och ni som vill svara på det, vad kostade er/era hästar?
Använder du tidigare sparade pengar då?
En till fråga (alltså man har ju så många), ger ni "lösa" pengar eller överför till konto? Är det inte nervöst att föra över t.ex. 20 000 eller 40 000?
Man kan ju göra så att man gör överföringen i internetbanken när man är hos säljaren och hämtar hästen. Så ser säljaren att pengarna går iväg och att allt är rätt. Jag hade inte velat ha så mycket pengar i kontanter som säljare.
En till sak jag tänkte på nu när du sa att hästen kunde dö, jag antar att man får ut lite pengar på försäkringen om man måste avliva sin häst? Inte lika dyrt att köpa sin nästa häst isåfall, som jag av någon anledning alltid tänkt...
Jaså? Dumma försäkringsbolag... Jaja det är väl sånt man får räkna med, tyvärr. Som att de inte förstår att det redan är dyrt att ha häst...