Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Djurskyddet är inkopplat.Och själv orkar jag inte involvera mig mer gällande den människan.
Jag varken ville/orkade involvera mig i den andra hästen då jag bara ville åka hem med min lilla..
Övriga: Jag fick sent igår tag på Peanuts förra ägare genom en bukefalist. Hon var inte intresserad av hästen eller något som hade med fodervärden att göra. Jag förklarade läget men det var inte av intresse. Tydligen hade hon hållit på i två - tre år nu att försöka få betalt och inte kommit någon vart. Däremot visste hon var hästen befann sig.....
Sen fastighetsägaren. Ja, visst borde hon kanske reagerat men jag kan samtidigt inte helt klandra henne. Vi är väldigt olika som människor och har helt olika inställningar till djur. Hon kanske prioriterade sin egen trygghet framför att göra något för hästarna? Hon förstod kanske inte riktigt hur illa det var? Det kan finnas miljoner anledningar som vi inte vet om och som vi aldrig får reda på. Till och med bland oss djurälskare som befinner oss här finns det ju ett och annat exemplar som inte skulle anmäla missförhållanden av en eller annan orsak. Det finns hästägare som reagerat på att andra hästar inte haft det så bra och rådfrågat här på buke vad de ska göra. Och då är det ändå hästfolk som är involverade, som vet vad en häst har för grundläggande behov.
Då har jag mycket svårare att förstå folk som väljer att medvetet blunda, folk som har kunskapen, som vet hur det bör vara men som inte orkar. Där det inte handlar om civilkurage utan istället egen bekvämlighet. De har jag inte mycket över för!
För att citera den ena hovslagaren jag ringde till: Sådana människor borde utrotas!
Men hur i hela fridens!!
Jag hade åkt på stört och hämtat kraken om det hade vart jag!
Blir alldeles förtvivlad över hur en del kan tänka!
Stackars Peanut, vore det inte olagligt så hade jag kunnat hämta den och den fick bo hos oss... Vi har både plats och hjärterum ledigt hos oss..
Men hur i hela fridens!!
Jag hade åkt på stört och hämtat kraken om det hade vart jag!
Blir alldeles förtvivlad över hur en del kan tänka!
Stackars Peanut, vore det inte olagligt så hade jag kunnat hämta den och den fick bo hos oss... Vi har både plats och hjärterum ledigt hos oss..
Hon kan väl knappast börja köpa hästfoder,strö utöver allt annat hon inte fick betalt för av fv?.
Åh, vad glad jag blev att lilla Dazzle hittades!
Satt med en klump i halsen när jag läste tråden då det påminde mig om min häst jag lämnade ut på foder.. Tyvärr hade jag inte lika tur.. Han är borta förmodligen för alltid..
Underbart att läsa om att det även finns lyckliga slut!
Kramar
*kl*
Går det att följa upp anmälan till Djurskyddet på något sätt, att se om något verkligen blir gjort?