Umeås enda herrgård med klass!Alltså utanför Umeå, med tillhörande gullig Herrgård, Borgerlig Lunch och utsikt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Umeås enda herrgård med klass!Alltså utanför Umeå, med tillhörande gullig Herrgård, Borgerlig Lunch och utsikt.
Åh. Baggböle.
Jag förstår inte alls denna kränkthet över att en ort av en person kallas håla. Det är för mig fullkomligt obegripligt.
Utifrån vad @Dressyrtjejen_97 berättat om sin uppväxt, om mobbning och en utsatthet pga att familjen (möjligen) skiljer sig ngt från normen, är det väl inte så konstigt om hon väljer att se intolerans (därmed håla) som en förklaring. Jag tycker att ngn som har utsatts för mobbing under hela sin skolgång har all förbannad rätt att benämna sitt uppväxtställe för vad hen vill. Så svårt är det inte att förstå varför ts tycker illa om orten och dess invånare.
Jag känner lite att det som provocerar mig är att det känns så bortskämt att kalla det stället för byhåla, när allt finns där. Att man inte gillar stället där man växte upp kan jag förstå, i synnerhet om man blev mobbad, men det känns som man har noll koll på omvärlden när man kallar det för håla.
Eller så kan man välja att inte bry sig om petitesser som vad en människa kallar en annan stad/kommun/ort och bara acceptera att vi har olika sätt att se på saker?
@Dressyrtjejen_97 undrar fortfarande
Det jag tror många reagerade på var inte benämningen ”håla” utan hur platsen med dess innevånare beskrivs.
Personligen är som sagt mest fascinerad över att man bor på ett ställe man så uppenbart avskyr när man är vuxen och kan flytta.
Det jag tror många reagerade på var inte benämningen ”håla” utan hur platsen med dess innevånare beskrivs.
Personligen är som sagt mest fascinerad över att man bor på ett ställe man så uppenbart avskyr när man är vuxen och kan flytta.
Fast det är ju också extremt verklighetsfrånvänt (och troligen medvetet provokativt) att kalla en förort till Stockholm för håla, oavsett vad man tycker om den.
ja faktiskt är det det. Om man är student. Det finns utbildningar på många orter i landet.Ja, för i dagens samhälle är det ju jättelätt att bara flytta...
Ja, för i dagens samhälle är det ju jättelätt att bara flytta...