Nej det handlar om både din och @Dressyrtjejen_97 attityd. Inte om medier som ljuger. Du har bestämt att du vill bo i Stockholm, du vill bara bo där och ingen annanstans, i Stockholm är det svårt att få bostad och det är dyrt. Men istället för att tänka att antingen så flyttar man någon annanstans eller accepterar att stockholm inte är resten av Sverige så få du det att låta som att det skulle vara exakt samma problem överallt.
När jag flyttade hemifrån ville jag bo kvar i samma stad. Jag hade en sambo och vi ville ha en lägenhet. En lägenhet i samma stad kostade minst 500 000 och det hade vi inte råd med, vi flyttade till en stad som jag sagt "där vill jag aldrig bo" och fick en lägehet för under 100 000 istället. För det är så livet funkar, man kan inte sitta och gnälla över att saker aldrig förändras om man vägrar förändra något själv
Och vad har min situation med tråden att göra? I media har det stått att hela Sverige har bostadsbrist och att majoriteten av studentstäderna har brist på studentbostäder. Jag har öht taget inte nämnt Stockholm, varför sitter du och hittar på saker?