Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilka då? Baggböle ligger utanför Umeå, googlar du är det första träffen.
Hade jag blivit kvar i Umeå hade jag nog flyttat dit. Trivdes på den sidan älven (bodde på Teg sista åren).
På Teg har jag familj
Vilka då? Baggböle ligger utanför Umeå, googlar du är det första träffen.
På Teg har jag familj
Jag har pluggat i Umeå och älskade Röbäck även! Cyklade ofta från Centrala Umeå ut dit, gick supersnabbt och vips var man "på landet"
Månkarbo är en byhåla. Laxå är en håla. Vi har vårt sommarhus i en by-ish, ety vi ligger alla placerade längs en grusväg med minst 200 meter mellan varje hus. Vi ligger mellan två ödehus, inga grannar inom synhåll. 5 kilometer mer eller mindre glest befolkad väg som utgör vår pytteby. Vi har en busshållplats.
Vad olika det kan vara, trivdes inte alls där men då är jag väl inte tillräckligt mycket storstadsbo, de flesta i centrum verkar ju vara inflyttade. Och på landsbygden vill de ju inte prata med utbölingar jämt..
200 meter låter rätt nära ändå. Och busshållsplats är ju väldigt civiliserat! Byhåla tänker jag minst ett par, tre kilometer mellan gårdarna, absolut ingen bussförbindelse. En nedlagd konsumbutik, en mack där man kan tanka på som max.
Tja mitt problem är att jag inte håller tyst utan pratar med det mesta haha. Har känt att jag drabbats av lappsjuka tidigare och efter det blivit kanske för social haha.Jag hängde i stall runt Röbäck när jag var student, plus extrajobbade där. Hade aldrig några problem med det sociala, alla pratade glatt med varandra. Iofs pratar jag rätt ofta spontant med folk i Sthlm
Jag har kanske 50 meter till busshållplatsen. Problemet är att det bara går 2 bussar om dagen. 1 in till "stan" på morgonen (skolbussen) och en hem 16.20 (skolbussen) .200 meter låter rätt nära ändå. Och busshållsplats är ju väldigt civiliserat! Byhåla tänker jag minst ett par, tre kilometer mellan gårdarna, absolut ingen bussförbindelse. En nedlagd konsumbutik, en mack där man kan tanka på som max.
Fast min heter -"byn" på slutet så det är en by o inte en håla
Tja mitt problem är att jag inte håller tyst utan pratar med det mesta haha. Har känt att jag drabbats av lappsjuka tidigare och efter det blivit kanske för social haha.
Iofs tror jag inte att det är så många samhällen som heter ".....hålan". Men obs jag kan ha fel här!
Jag har aldrig bott någonstans där folk generellt inte vill prata med andra, enstaka enstöriga typer finns ju överallt. Folk är oftast trevliga och svarar på tilltal, oavsett om det är toakön på krogen, i kassakön på affären eller uppe på kalfjället om man råkar springa på någon.Vad olika det kan vara, trivdes inte alls där men då är jag väl inte tillräckligt mycket storstadsbo, de flesta i centrum verkar ju vara inflyttade. Och på landsbygden vill de ju inte prata med utbölingar jämt..
Avståndet mellan Skogås och Stockholm C motsvarar rätt exakt min dagliga cykeltur. Och sen hem igen.Är det Skogås du bor i? Hur vore det om du flyttade hemifrån, vidgade dina vyer och fördjupade dina kunskaper om övriga Sverige?
Avståndet mellan Skogås och Stockholm C motsvarar rätt exakt min dagliga cykeltur. Och sen hem igen.
En god vän bodde i Skogås förut. Inte en håla. En privilegierad närförort.
Och så är det ett tjat om Baggböle. Jag håller på Hjoggböle!