Jag var väldigt sjuk en vecka,och kunde inte handla själv. Så han hjälpte mig då. Men jag swishade ju vad det hände kostat.... Så. För att visa att vi ska hjälpa varandra antar jag ... Fast hans skäl är inte rimliga, det är det som gnager. Och att jag svarar är för att ibland låter han dottern ringa genom sin mobil, så jag antar att jag inte vill missa att höra hennes röstdet är ju barnen jag saknar. Och att jag är rädd att ha ska tycka att Jag inte ställer upp och som jag är van, att det kommer tillbaka senare... Att "den gången gjorde du si och så och gjorde inte det och det....osv" Så jag vill väll inte ge honom vatten på kvarnen eller så
Här är ett perfekt exempel som går att lösa jättebra via sms som jag och exet gjorde. Exet fick helt enkelt skicka sms ”Barnet saknar dig och vill ringa, går det bra?” Jag svarade ja, och barnet ringde mig. Som sagt, jag vet hur jävla jobbigt och svårt det är, jag har själv varit i samma sits, MEN, jag skriver av välmening, för det var när jag började sätta gränser saker började fungera. Och han kunde börja gå vidare för han förstod att det fanns inget velande från min sida, jag var klar med oss liksom. Hans fokus hamnade mer på barnet än på mig. Och det blir bättre och bättre, för att tillslut bli jättebra! (Idag är han lyckligt gift med en annan tex)
Sen får man vara beredd att det blir så fult att han säger till barnet att ”det går inte att ringa för mamma vill inte prata med oss”, så det gäller att prata med barnen om det också. Det går jättebra att säga tex ”att vill ni ringa mig när ni är hos pappa så får ni jättegärna ringa, men be pappa skicka ett sms först så jag inte står mitt uppe i något, för jag vill verkligen så gärna kunna prata med er”
Och är barnen tillräckligt stora är det inte alls dumt med egen begagnad mobil och kontantkort.