Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag förstår det.Men jag skakar i händerna bara jag skriver det och vill kräkas
Jag tror det kommer att gå bra om du går i enskild terapi ett tag, gärna hos en manlig familjeterapeut, och övar dig i atr säga ja o nej! Man kan köra rollspel där du skriver ned dialogen på förhand. Din man vill ha sin familj intakt så jag tror han kommer att begränsa sitt spelande utan mer bråk. Men man har all rätt att vara trött på varandra så visst kan du åka hem till dina föräldrar och vila lite.Men jag skakar i händerna bara jag skriver det och vill kräkas
... eller så gör TS slut och skiljer sig från sin man som uppenbarligen spelar mind-games för att få sin vilja igenom. På bekostnad av TS och TS hälsa.Jag tror det kommer att gå bra om du går i enskild terapi ett tag, gärna hos en manlig familjeterapeut, och övar dig i atr säga ja o nej! Man kan köra rollspel där du skriver ned dialogen på förhand. Din man vill ha sin familj intakt så jag tror han kommer att begränsa sitt spelande utan mer bråk. Men man har all rätt att vara trött på varandra så visst kan du åka hem till dina föräldrar och vila lite.
... eller så gör TS slut och skiljer sig från sin man som uppenbarligen spelar mind-games för att få sin vilja igenom. På bekostnad av TS och TS hälsa.
Ja verkligen!P.S Vem som helst får göra slut med vem som helst när som helst.
Ja verkligen!
@Framtiden - han behöver inte ge godkännande för att du ska lämna. Repetera det för dig själv.
Om hans godkännande och hans förståelse är villkoret så dikterar han ju ditt liv. Du bestämmer själv över ditt liv och dina beslut. Även de beslut som berör andra.
Du har oss i ryggen. Glöm inte det. Vi finns här.
På det viset är buke fantastiskt.
Menar du att du nyss tog mannens parti? Han som fått henne att henne att stanna så många gånger och det trots de har en relation hon inte vill ha? När är det dags att lämna en relation man tröttnat på? När döden skiljer dem åt?Jag tror det kommer att gå bra om du går i enskild terapi ett tag, gärna hos en manlig familjeterapeut, och övar dig i atr säga ja o nej! Man kan köra rollspel där du skriver ned dialogen på förhand. Din man vill ha sin familj intakt så jag tror han kommer att begränsa sitt spelande utan mer bråk. Men man har all rätt att vara trött på varandra så visst kan du åka hem till dina föräldrar och vila lite.
Jag tror det kommer att gå bra om du går i enskild terapi ett tag, gärna hos en manlig familjeterapeut, och övar dig i atr säga ja o nej! Man kan köra rollspel där du skriver ned dialogen på förhand. Din man vill ha sin familj intakt så jag tror han kommer att begränsa sitt spelande utan mer bråk. Men man har all rätt att vara trött på varandra så visst kan du åka hem till dina föräldrar och vila lite.
Det här är bland det grövsta förnekande av någons obehagskänsla i en relation som jag har läst här! Det är sånt gammaldags sopande under mattan som främst kvinnorörelsen har kämpat i årtionden för att komma ifrån. Att tro att allt blir bra igen om man får skrika av sig lite på en annan man är grovt förenklande av ts situation.Jag tror det kommer att gå bra om du går i enskild terapi ett tag, gärna hos en manlig familjeterapeut, och övar dig i atr säga ja o nej! Man kan köra rollspel där du skriver ned dialogen på förhand. Din man vill ha sin familj intakt så jag tror han kommer att begränsa sitt spelande utan mer bråk. Men man har all rätt att vara trött på varandra så visst kan du åka hem till dina föräldrar och vila lite.
Har din man adhd? Det kan vara ett stort handikapp på det sätt du beskriver. Har man adhd kan man ha extremt svårt att komma igång med och slutföra saker man upplever som tråkiga. Och gränsen för vad som upplevs som tråkigt är tyvärr ofta väldigt låg.Försöker tänka på alla gånger jag kännt mig ensam, ledsen, överväldigad av allt hushållsarbete mm...
Han pratade igår om den film han sett på Youtube om Adhd och motivation.. och hur han kände igen sig.
Han visade den för några veckor sen. Jag sa då att jag förstod.. att han har svårt för det. Att klara av att slutföra (gå över bron.. var det i filmen) och jag sa att jag får ha broar överallt..
Han har haft svårt länge. Men har nog aldrig tänkt tanken på att det kan vara så... Men har kommit dit nu.Har din man adhd? Det kan vara ett stort handikapp på det sätt du beskriver. Har man adhd kan man ha extremt svårt att komma igång med och slutföra saker man upplever som tråkiga. Och gränsen för vad som upplevs som tråkigt är tyvärr ofta väldigt låg.
Om man upplever svårigheter av det slaget så kan man naturligtvis inte hjälpa det. Däremot, har man ett ansvar för att söka hjälp, både för egen del och för att inte ens partner ska drabbas.
Jag tror att som partner till en person med adhd och som har exekutiva svårigheter så får man nog tyvärr anpassa sig genom att exempel hjälpa till att bygga broar och ta fram strategier tillsammans med sin partner om man vill öka chanserna för ett fungerande familjeliv. Eftersom man faktiskt är tillsammans med en person med ett handikapp.
Har din man adhd? Det kan vara ett stort handikapp på det sätt du beskriver. Har man adhd kan man ha extremt svårt att komma igång med och slutföra saker man upplever som tråkiga. Och gränsen för vad som upplevs som tråkigt är tyvärr ofta väldigt låg.
Om man upplever svårigheter av det slaget så kan man naturligtvis inte hjälpa det. Däremot, har man ett ansvar för att söka hjälp, både för egen del och för att inte ens partner ska drabbas.
Jag tror att som partner till en person med adhd och som har exekutiva svårigheter så får man nog tyvärr anpassa sig genom att exempel hjälpa till att bygga broar och ta fram strategier tillsammans med sin partner om man vill öka chanserna för ett fungerande familjeliv. Eftersom man faktiskt är tillsammans med en person med ett handikapp.