Hur äter ni?

Sv: Hur äter ni?

Läste för länge sedan i någon etikettspalt att det är brukligt i vissa länder att äta med e bart gaffeln, i höger hand, att man skär först och sedan tar gaffeln. Enligt artikeln äter drottningen så :)
I USA äter man med bara gaffeln. Ifall man behöver skära en bit kött byter man gaffelhand och använder gaffeln i då vänster hand för att hålla fast köttbiten och så skär man med kniven i höger hand. När man skurit klart lägger man ner kniven lutandes mot tallriken, byter gaffelhand till höger och fortsätter att äta som vanligt.

Enligt amerikansk etikett kallas det för zig-zag eating.
 
Sv: Hur äter ni?

Spretande lillfingrar är jättevanligt bland oss ryttare, vet inte riktigt varför men så är det. Om det kan vara att de spretar/böjer sig lite utåt för att tygeln ska få plats eller nåt?
Såklart att inte alla ryttare har det men i vår familj är det övertydligt, de båda ryttarna har det (en förälder och ett vuxet barn), de båda ickeryttarna har det inte. :D

Jag är städerska och gör likadant på jobbet när jag slavar där med moppningen och maskinkörning. Det är helt sjukt, jag känner mig lite dum faktiskt! :o :D
 
Sv: Hur äter ni?

Det var banne mig inte lätt att vara tydlig:D ;)Men nederdelen menar jag här motsatsen till spetsen på besticken!
Jag tycker att du ska öva på med att fösa maten på gaffelns baksida, övning ger färdighet!

Nej det är inte det, du som förklarat flera gånger, jag tyckte det var lite kul ändå :D

Jag övade med mosen, men HUR gör man!! Filma dig när du gör det, jag vill se det på film! Kom igen :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
15 385
Senast: mrkarisma
·
Kropp & Själ Jag har en fråga hur jag ska bete mig mot just gällande hennes förhållande till hennes kropp och på bästa sätt stötta min allra bästa...
2
Svar
22
· Visningar
3 339
Senast: Qelina
·
Mat Jag vet att jag kanske inte framstår som en muntergök när jag skriver en del om min autism och anorexi här på buke, men jag läser dom...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
11 344
Senast: MiniLi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 454
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp