Hur är läget? Del XXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag är det en helt okej dag, framförallt för att jag upptäckte Yoggis limited edition Kokos! Tur att jag knappt orkat ta mig för att äta de senaste veckorna, här ska käkas kokosyoghurt så det sprutar ur öronen!

Är även glad över att Bob Dylan vann nobelpriset i litteratur, inte för att jag är ett stort fan av honom, men det innebär att mina egna gränsöverskridande litteraturstudier/intressen rimmar väl med vad som är rätt i tiden.

Slutligen så har jag fina vänner, kom ett paket på posten med lite presenter i syfte att muntra upp mig - det fungerade!

Bakat rulltårta med choklad. Gått ut med Lady. Hjälpt morsan med middagen - det blir ugnsbakad falukorv med potatismos.

Har ont i hela kroppen. Mest i dåliga knät.
Min ena stortå har börjat jävlas igen. Antagligen nageltrång - igen...
Har äntligen fått tid hos mag läkaren den 2 november. Då får morsan hänga med in till honom. Annars blir jag bara överkörd igen

Det finns inga popcornmenyer på Filmstaden i Uppsala längre. Är helt nollställd och vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till detta :cautious:
(Ja det var evigheter sen jag var på bio i Uppsala :o)

:arghh::arghh::arghh:
Igår hämtade sambon bilen hos glasmästaren, efter att vi fått glasrutan bytt efter stenkastningen. Idag upptäcker vi en buckla på passagerardörren i framsätet - nån har slagit upp sin dörren på sin bil (gissar vi) på vår bildörr. Enda stället det kan ha hänt är när bilen stod parkerad utanför glasmästaren. Så nu blir det till att kontakta försäkringsbolaget - igen.....

Grattis @rickie :)

Idag har jag longerat Annie. Snart får det nog komma en ny häst för det är nästan lite jobbigt att se hur lycklig hon blev över att få jobba lite.

Nu blir det favorit i repris, kebabsallad i pitabröd :d

Är även glad över att Bob Dylan vann nobelpriset i litteratur, inte för att jag är ett stort fan av honom, men det innebär att mina egna gränsöverskridande litteraturstudier/intressen rimmar väl med vad som är rätt i tiden.
Haha. "Kulturvärlden" i landet delas i olika sidor.

Maria Küchen skrev följande på facebook
"Hjärtat går ut till alla kvinnor som redan för ett par decennier sedan tröttnade på att deras män / sambos / bättre hälfter tillbringade så oändligt mycket livstid med att dagar och nätter igenom, ensamma eller i andra mäns sällskap, andäktigt flytta nålen fram och tillbaka i och emellan De Heliga Spåren på oskattbara vinylskivor och med exegetisk nit uppmärksamma och diskutera varje liten skiftning i det vokala och dess tänkbara betydelse för betydelsen. STACKARS DESSA KVINNOR NU. Det slutgiltiga Bob-föredrag som i dag klockan ett inleddes i deras liv kommer nu aldrig att upphöra. Och The Immaculate Holiness Of Bob kommer aldrig mer att kunna ifrågasättas ALLS."

Suckar åt mig själv. Jag behöver någon typ av vandringskängor till skogspromenader nu. Gick därför in i en affär för att försöka hitta något till lämpligt pris.
Resultatet? Jag blev förälskad i ett par kängor från Merrell som kostar 1700kr :banghead:
Jag vet att Merrells skor alltid passar mig, så jag var tvungen att prova även idag.. Alla andra skor kändes väldigt blaha i jämförelse och så fort jag satte på mig ett par från Merrell så började jag le och ville inte ta dem av mig. Att det ska vara så jäkla stor skillnad mellan olika kängor tänkta för samma typ av användning!

Haha. "Kulturvärlden" i landet delas i olika sidor.

Maria Küchen skrev följande på facebook
"Hjärtat går ut till alla kvinnor som redan för ett par decennier sedan tröttnade på att deras män / sambos / bättre hälfter tillbringade så oändligt mycket livstid med att dagar och nätter igenom, ensamma eller i andra mäns sällskap, andäktigt flytta nålen fram och tillbaka i och emellan De Heliga Spåren på oskattbara vinylskivor och med exegetisk nit uppmärksamma och diskutera varje liten skiftning i det vokala och dess tänkbara betydelse för betydelsen. STACKARS DESSA KVINNOR NU. Det slutgiltiga Bob-föredrag som i dag klockan ett inleddes i deras liv kommer nu aldrig att upphöra. Och The Immaculate Holiness Of Bob kommer aldrig mer att kunna ifrågasättas ALLS."

Haha, kan verkligen tänka mig att det råder delade meningar om det här ja. Jag ser det som naturligt, fast kanske då ur litteraturvetenskapens perspektiv än litteraturens. Den nationella ämneskonferensen i litteraturvetenskap detta år handlade om litteraturvetenskapens gränsöverskridanden, och då åsyftades både tvärvetenskaplig forskning och lite mer gränsöverskridande analysobjekt. Tror nästan att Bob Dylan var med på ett hörn som analysobjekt när det hölls ett föredrag om intermediala studier. Jag själv analyserar musikperformances i min masteruppsats, och min handledare som är professor i litteraturvetenskap gör även detsamma i en del artiklar, och lägger även fokus på lyrics. När jag sökt efter tidigare forskning om tex. rockmusik som analysobjekt så dyker det upp en gemensam nämnare för de flesta studierna - Dylan. Sedan ska man väl inte glömma det Dylan faktiskt skrivit, även om jag inte läst något av det själv. Alltså tycker jag att det här är bra för att bredda litteraturvetenskapen, i ett försök att hålla den relevant och levande.

Suckar åt mig själv. Jag behöver någon typ av vandringskängor till skogspromenader nu. Gick därför in i en affär för att försöka hitta något till lämpligt pris.
Resultatet? Jag blev förälskad i ett par kängor från Merrell som kostar 1700kr :banghead:
Jag vet att Merrells skor alltid passar mig, så jag var tvungen att prova även idag.. Alla andra skor kändes väldigt blaha i jämförelse och så fort jag satte på mig ett par från Merrell så började jag le och ville inte ta dem av mig. Att det ska vara så jäkla stor skillnad mellan olika kängor tänkta för samma typ av användning!

Går det att beställa rätt modell och storlek lite billigare från typ Amazon/Sports Direct? :angel:

Känns som att jag inte fått något gjort idag, men nu när det börjar bli kväll så får jag väl inse att jag trots allt hunnit med lite. Har pluggat en del, städat till kaninerna, fyllt på mat till småfåglarna, fixat med källsorteringen, släppt ut hästar och gjort i ordning tre boxar. Rastat valpen typ 100 gånger.

Trösta dig med att kommer att se bättre ut om några dagar när den 'satt' sig och du vant dig. Första gången jag klippte håret, mer än toppade det - hår ner till ländryggen - hade jag världens ågren.

Jag tycker allmänt att klippningen ser bättre ut au naturell än när frisören fönat upp det och smetat in massor med produkter, som de sedan vill sälja dyrt :cautious:
Här handlade/-ar det om ovana och ren "åh-nej-vad-har-jag-gjort-detta-blev-inte-alls-som-jag-tänkt-mig" :laugh::angel:

Och så var det inte bara en vanlig klippning, utan rakning i nacken :nailbiting::D:D:D jag tror att den ser någorlunda likadan ut även utan produkter ;)

Men tack :D

Har tagit in hästarna och jag lura dom allt inget tjafs ens !De tog lite längre tid istallet idag pga mitt onda knä hur-man-kan-vara-så-jävla-klantig

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 424
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar