Hur är läget? Del XXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Seriöst, ibland vill jag bara flytta till en med ö utan människor :arghh:

Hur svårt ska det vara att ringa till en veterinär om hästen är dålig? Om jag säger att jag varken kan eller vill ställa nån diagnos eller lägga upp en behandlingsplan för att jag inte är veterinär så varför inte ge sig utan komma gång på gång om samma sak :banghead: och dessutom ha mage att bli sur när jag säger att dom får ringa en veterinär varje gång :banghead: :rage:

Vissa människor borde inte få ha djur :cautious:

Jag försöker meditera (typ?) för att minska på klippångesten efter ett besök hos frisören - aaaauuuuummmmmm
meditation.gif

14 koppar kaffe (ngt överdrivet) senare är jag fortfarande lika trött och bara väldigt kissnödigt :meh:

Ska nog baka typ en chokladsockerkaka till sambons nuvarande arbetsplats imorgon tror jag.

Fått offert på service och byte av svänghjul på Skodan. Lite drygt 30.000kr.

Det är ju som hittat. Pengarna finns men BLÄ.

Jag försöker meditera (typ?) för att minska på klippångesten efter ett besök hos frisören - aaaauuuuummmmmm
meditation.gif

Trösta dig med att kommer att se bättre ut om några dagar när den 'satt' sig och du vant dig. Första gången jag klippte håret, mer än toppade det - hår ner till ländryggen - hade jag världens ågren.

Jag tycker allmänt att klippningen ser bättre ut au naturell än när frisören fönat upp det och smetat in massor med produkter, som de sedan vill sälja dyrt :cautious:

Skulle vara duktig , öppnar en bildörr lite till när jag satt på knä . Vad var ivägen jo mitt knä och smäller upp dörren i knäet:cry:

Ajaj vad ont jag har nu så jag får linda knäet när jag kommer hem

Sitter på vc
Noga är de iaf
Men om de kunde låta bli att envisas med att sticka I armen när det inte går och jag säger att det inte går.
3 försök i armvecket och ett på handloven senare så stack de äntligen på handryggen

Efter att ha sovit bort hela dagen idag igen tog jag mig i kragen och ringde vårdcentralen. Bara det att de säger "idag kan vi inte ta emot fler samtal" på svararen. Får se om jag orkar ringa imorgon eller om det är en bättre dag imorgon så jag skippar det. Har ju ändå tid dit på tisdag.

I gar hade jag en interessant dag. :grin: Jag haller pa att skruva ihop IKEA skap och lador till hela koket ... det tar tid da jag ju jobbar emellan ocksa. I gar tog jag dock en paus for att kora ut och titta till hasten. Han stod vid grinden till stallet nar jag korde forbi pa vagen, drygt 500-600 meter bort. Nar han horde bilen skyndade han sig till vagen sa nar jag kom in till stallomradet var han ungefar 600 meter bort. :cautious: Han vande sig och tittade efter bilen nar jag korde in ... men flyttade sig inte en meter. :arghh: Jag ropade och ropade och han stod glatt kvar och tittade pa mig.
Det var bara att knata ut till honom. Jag klappade och gosade lite och gick sedan tillbaka ... och han foljde mig som en hund som gar fot hela vagen tillbaka.:angel:

Sedan tog jag valpis med mig in i en butik dar hundar ar tillatna. Tate skotte sig jatte bra och skallde inte en enda gang ... MEN bajsade pa golvet. Nar jag sag att han gjorde sig klar att bajsa drog jag honom mot utgangen. Han sag mycket overraskad ut, men bajsade lugnt klart medan jag drog honom efter gangen.:o:laugh: Jag bad om ursakt som jag passerade kassorskan och sa att jag skulle komma tillbaka och stada ... de kunder som stod dar skrattade hogt.:o
Sa kan det ga nar man har valp. :crazy:

Kommer hem och ser att hästarna är lugna nu när stall dörren är stängd hoppas dom är lugna tills dom ska in och springer inte som en jojo fram och tillbaka

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 424
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar