Hur är läget? Del XXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
En spännande dag detta, blir tydligen så att jag åker på Depeche Mode i maj. Var inte supersugen när jag såg att de skulle komma hit, har ju redan sett tre gånger och lyssnar inte så aktivt just nu. Men min kusin, som jag fick en "valfri konsertbiljett" av när jag fyllde 30 i våras, ville att vi ska åka iväg. Så nu ska jag ta och lyssna på lite gamla godbitar, och börja hoppas på att få höra Blasphemous Rumors när det beger sig. Och att de får tag på biljetter på måndag, men det borde nog inte vara några problem.

Dödligt trött.

Försov mig imorse.... sov 4 timmar längre än jag skulle :rofl:

Har skrivit rapport idag med. Känns som att det börjar flyta på med det nu men jag tycker fortfarande inte om det :meh:

Nu ska jag sova och inte stänga av väckarklockan imorgon kl 4 :angel:

Ska iväg på Magnetröntgen nästa fredag och det skulle ta en hel timme hur i fridens namn ska man klara av att ligga blickstilla så länge .Första gången räckte det med att jag svalde en gång och så när första serien var klar ropade hon som fotade i lurarna Har du inte legat still .Jo sa jag men hon sa bilderna är otydliga så hon tog en serie till och samma visa igen men tredje gången gick det och det var inte alls lika lång tid jag låg där då !

Ska iväg på Magnetröntgen nästa fredag och det skulle ta en hel timme hur i fridens namn ska man klara av att ligga blickstilla så länge .Första gången räckte det med att jag svalde en gång och så när första serien var klar ropade hon som fotade i lurarna Har du inte legat still .Jo sa jag men hon sa bilderna är otydliga så hon tog en serie till och samma visa igen men tredje gången gick det och det var inte alls lika lång tid jag låg där då !

Man ber om Stesolid :angel:

Livet i röret blir mycket enklare då :D

Mvh en som tillbringar i snitt över en timme i röret minst en gång per år.

Undrar hur dom tänkte där? Jag kan inte ens ligga still 15 min, och skulle jag göra det så finns det inte en chans att jag kommer ur kameran utan att skrika ihjäl mig :o

Undrar hur dom tänkte där? Jag kan inte ens ligga still 15 min, och skulle jag göra det så finns det inte en chans att jag kommer ur kameran utan att skrika ihjäl mig :o
Sist jag var där mådde jag skaplig då jag la mig men när jag skulle därifrån kunde jag knappt gå och fick värk i flera dagar efter !

Man ber om Stesolid :angel:

Livet i röret blir mycket enklare då :D

Mvh en som tillbringar i snitt över en timme i röret minst en gång per år.
Måste man tala om det före besöket eller är det bara att be om det när man kommer dit .Hur mår man efteråt av ett sådant piller då jag ska tala med ortopeden efteråt och det är ju bra om man är skaplig i kolan annars glömmer man det man vill ha sagt !

Måste man tala om det före besöket eller är det bara att be om det när man kommer dit .Hur mår man efteråt av ett sådant piller då jag ska tala med ortopeden efteråt och det är ju bra om man är skaplig i kolan annars glömmer man det man vill ha sagt !
Be om det före, och det är inte säkert att det är ett piller, man kan få det intravenöst. Efter är det varierande, jag kände knappt av det, men man får tex. inte köra bil.

Gjort chokladbollar som jag åt plus en kopp te medan jag tittat på dessertmästarna :) bara det är slut ska jag sova. Strykt mig från jobbet på söndag. Så fruktansvärt trött så behöver vila upp mig under helgen.

Jag har inte märkt något mer än att jag var lycklig och att hela världen var underbar :D

Jag var avslappnad och cool :angel:

Jag har också haft ont efteråt pga att jag varit så spänd under tiden dom röntgat mig. Men dom sista två gångerna har jag sluppit värken.

Jag har bett om det när jag kommit dit och förklarar varför.

Första gången skulle personalen förklara och visa mig rummet och hur allt går till för att jag skulle vara lugnare.

Jag har nog gjort ca20-30 st MR av hjärna, nacke och bröstrygg och vet mycket väl hur allt funkar :laugh:

Ge mig bara min Stesolid för fasen :D

Har passat mig för oxi länge nu men var tvungen att ta ett för ett tag sedan och jösses vad snurrig man blev .Kännde inget av det då jag knaprade dom i 3 månader men man blir väl van skiten
Jag använder bara mina när jag har så ont att jag lipar och då endast till natten,för som sagt blir man lite luddig i kolan.
Idag fick jag paraflex o Alvedon 665 utskrivit,så nu provar vi det ett tag,hoppas nu bara ag inte blir sjuk av dom (tål inte en del medicin)

Jag har inte märkt något mer än att jag var lycklig och att hela världen var underbar :D

Jag har också haft ont efteråt pga att jag varit så spänd under tiden dom röntgat mig. Men dom sista två gångerna har jag sluppit värken.

Första gången skulle personalen förklara och visa mig rummet och hur allt går till för att jag skulle vara lugnare.

Jag har nog gjort ca20-30 st MR av hjärna, nacke och bröstrygg och vet mycket väl hur allt funkar :laugh:

Jag blir nästan lite avundsjuk på att du känner att hela världen blir underbar av Stesolid, jag kände knappt av det utöver att jag blev lite mer slö och avslappnad. Lite som en häst när det rör lugnande/muskelavslappnande tydligen.

Be om det före, och det är inte säkert att det är ett piller, man kan få det intravenöst. Efter är det varierande, jag kände knappt av det, men man får tex. inte köra bil.
Ok får ringa dit och höra ! Det känns lite svårt att vara avslappnad så länge Tycker det har varit småjobbigt när jag har tagit antingen länden eller nacken men nu är det även hjärnan och dom andra två .När man ska försöka ligga still så spänner man sig mycket och man vet att damen i andra änden av lurarna blir som en tiger om man rör sig

Har bara gjort 6 st mr och nästan lika många dator..något åxo .Vanliga röntgen blev det 15 bilder så jag tänkte nu blir jag självlysande :eek:

Dagen fortsatte bra även om lunchen blev väldigt intensiv. Ska sätta mig på trädäcket en stund och sen försöka sova tidigt. Imorgon väntar jobb 7-18, stallet och mathandling.

Ok får ringa dit och höra ! Det känns lite svårt att vara avslappnad så länge Tycker det har varit småjobbigt när jag har tagit antingen länden eller nacken men nu är det även hjärnan och dom andra två .När man ska försöka ligga still så spänner man sig mycket och man vet att damen i andra änden av lurarna blir som en tiger om man rör sig

Jag bad om det innan, men tror iof att det hade kunnat ordnas med kortare varsel också. Men hellre safe then sorry! Och jag gjorde min första MR i slutet av september och tyckte att det var hemskt att ligga still och inte ens svälja. Nu kommer jag liksom @ainasoja få göra det här på regelbunden basis, och jag är inte förtjust i tanken!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 425
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Saker som underlättar livet
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror