Hundviskaren.. TV4+

Sv: Hundviskaren.. TV4+

Jag förstår inte vad du menar med attacker:confused:

Sen vet inte jag att spindlar inte är läskiga:eek: ;)
 
Sv: Hundviskaren.. TV4+

Hur skulle hunden lära sig det när han inte var trygg...när han inte hade en stark ledare, när han aldrig behövde konfrontera sina rädslor..Tror du han bara kommit på nån dag ...IDAG ska jag hälsa på personalen :idea: eller tror du han legat livrädd i hela sitt liv under sitt skrivbord? eller på prommisarna....eller när folk kommer o hälsar på, eller när nån går i trapphuset...and so on...hur länge skall man skydda dom för allt som pågår i vardagen....

Hur hade ni gjort? Med en hund som denna?försökt locka ut honom med kakor?

Jag tror man ska ta det succesivt med en sån hund. Jag hade dragit ut min hund under skrivbordet. Satt mig bland folk jag känner, eller som inte är handikappade och förstår vad jag säger. Skulle sitta kopplad med hunden, folket lite på avstånd. Sen skulle jag fika själv, med en vän vid samma bord kanske.

Tror du hunden istället kommer komma på en dag "HEEEY det här var ju inte så farligt?" Hunden lider ju varje sekund, så han tycker uppenbart att det är väldigt farligt.
 
Sv: Hundviskaren.. TV4+

Å fortfarande vad hade skrivbordet med att tvingas runt at patienterna där?? Hur sitter det ihop med varandra? Vad skulle det vara för fel att att hunden lärde sig komma till jobbet. Vila och så gå hem igen???
 
Sv: Hundviskaren.. TV4+

Troligtvis, och det för att det är så dålig mentalitet på de hundarna. Mycket testosteron premieras och du får mycket hanhundsaggressiva hundar. De måste strypas för att inte släpa runt på sina ägare.
 
Sv: Hundviskaren.. TV4+

Tror du hunden istället kommer komma på en dag "HEEEY det här var ju inte så farligt?" Hunden lider ju varje sekund, så han tycker uppenbart att det är väldigt farligt.

det var ju exakt så jag sa....att den INTE kommer att göra det självmant...och hunden har/hade ju PROBLEM.....som skulle lösas
 
Sv: Hundviskaren.. TV4+

Exakt vad hade skrivbordet med att släpas runt med kopplet under hakan av ett gäng människor med konstigt rörelsemönster????? Hur får du ihop det? Vet du dessutom hur känsligt det är när kopplet sitter där? Tacka *** för att hunden inte flydde när kopplet sitter direkt på struphuvudet. En hund kommer inte en millimeter i det läget.

Min hund kunde (försökte) fly från domaren på utställning och även hoppa ett kamikazehopp från bordet med kopplet högt upp i nacken:eek: . Han slet och drog i vild förtvivlan (hade bestämmt sig för att herr domare var ett monster) med kopplet direkt på struphuvudet.

Med det vill jag säga att en rädd hund som vill fly försöker åtminstonde.
 
Sv: Hundviskaren.. TV4+

Troligtvis, och det för att det är så dålig mentalitet på de hundarna. Mycket testosteron premieras och du får mycket hanhundsaggressiva hundar. De måste strypas för att inte släpa runt på sina ägare.

så en lite yorkshire och nakenhund drar omkull sina ägare menar du?
 
Sv: Hundviskaren.. TV4+

Å fortfarande vad hade skrivbordet med att tvingas runt at patienterna där?? Hur sitter det ihop med varandra? Vad skulle det vara för fel att att hunden lärde sig komma till jobbet. Vila och så gå hem igen???


Eftersom hunden var livrädd för ALLT....han var livrädd hemma, på promenader, på jobbet
 
Sv: Hundviskaren.. TV4+

jag läste in för mycket i det du skrivit.

ang om att möta folk så borde inte det bli ett problem när hunden vet att den slipper konfronteras med dessa om den håller sig vid din sida. just denna trygga punkt blir hundens flyktväg. att blockera flyktvägen (genom att tvinga på hunden folk även vid din sida) leder till panik.
 
Sv: Hundviskaren.. TV4+

det var ju exakt så jag sa....att den INTE kommer att göra det självmant...och hunden har/hade ju PROBLEM.....som skulle lösas

Och dom måste lösas genom att tvinga hunden till kontakt? Hunden tog inte ens kontakt, den undvek så mycket den snälla jycken kunde. Det är väl ändå bättre att visa hunden att människor inte bryr sig om den och inte är hotfulla? För denna hund tyckte ju att människor VAR hotfulla. Beröring var hotfullt.

Jag tror inte hunden kommer bli "lagad" hellre, speciellt som du säger, den var rädd för precis allt. Hur långt ska man gå för att få en hund att fungera? Nu menar jag fungera, för hundens skull. Inte för att dumma människor inbillar sig att hundar måste vara glada och hälsa på alla.
 
Sv: Hundviskaren.. TV4+

jag läste in för mycket i det du skrivit.

ang om att möta folk så borde inte det bli ett problem när hunden vet att den slipper konfronteras med dessa om den håller sig vid din sida. just denna trygga punkt blir hundens flyktväg. att blockera flyktvägen (genom att tvinga på hunden folk även vid din sida) leder till panik.

Förstår ännu inte vad du menar:confused: :o
Det var väl ingen som tog hundens trygga plats vi mattes sida, han var ju där hela tiden med matte.
 
Sv: Hundviskaren.. TV4+

men platsen var inte längre trygg eftersom han blev påtvingad kontakt = flyktvägen var blockerad.
 
Sv: Hundviskaren.. TV4+

Nä det kändes nog lite obekvämt för hunden, men samtidigt fanns ju matte där som ett stöd och visade att det här är helt normalt att ha folk runtomkring sig. Inget att vara rädd för, så i slutändan blir det tryggt.
 
Sv: Hundviskaren.. TV4+

jag tror inte att du fattar. i och med att matte tvingade på hunden kontakt så visade matte att hon inte är att lita på! hunden kan ju inte på något vis förstå att det är för dess eget bästa (vilket inte jag heller kan förstå).

det handlar inte om en rädsla för att människorna ska göra något (om jag har förstått det rätt), utan en rädsla för människorna som sådana.

och jag frågar en gång till. om din hund hade varit skotträdd, hade du tagit ut den på ett fält och skjutit med bössa och raketer tills reaktionerna uteblev? och är avsaknad av reaktioner avsaknad av rädsla???
 
Sv: Hundviskaren.. TV4+

Du förstår inte mig och jag förstår nog inte dig:crazy:
Om min dotter var livrädd för tandläkaren så hade jag tvingat dit henne just för hennes eget bästa.

Om min hund var skotträdd och det är nyårsafton så skulle jag totalt ignorera hunden under fyrverkerierna (en situation som man har svårt att komma ifrån). Ja jag skulle även ta med hunden på ett fält för att minska skotträdslan, om dom nu inte skjuter med automat vapen;)
 
Sv: Hundviskaren.. TV4+

Du förstår inte mig och jag förstår nog inte dig:crazy:
Om min dotter var livrädd för tandläkaren så hade jag tvingat dit henne just för hennes eget bästa.

Om min hund var skotträdd och det är nyårsafton så skulle jag totalt ignorera hunden under fyrverkerierna (en situation som man har svårt att komma ifrån). Ja jag skulle även ta med hunden på ett fält för att minska skotträdslan, om dom nu inte skjuter med automat vapen;)

Nu är det ju så att din dotter kommer förstå att det är för hennes eget bästa. Ska du förklara det för en hund eller ska den förstå det själv?

Och varför håller du inte bara en skotträdd hund i kortkort koppel och skjuter hejvilt runt den istället?
 
Sv: Hundviskaren.. TV4+

Nu är det ju så att din dotter kommer förstå att det är för hennes eget bästa. Ska du förklara det för en hund eller ska den förstå det själv?

Och varför håller du inte bara en skotträdd hund i kortkort koppel och skjuter hejvilt runt den istället?
:bow: :bow:
 
Sv: Hundviskaren.. TV4+

Du förstår inte mig och jag förstår nog inte dig:crazy:
Om min dotter var livrädd för tandläkaren så hade jag tvingat dit henne just för hennes eget bästa.

det där fungerar inte kan jag meddela. jag har ytterligare en fobi (fan jag är nog en ganska neurotisk person) och det är just tandläkare. som barn blev jag tvingad dit och de höll fast mig medan de gjorde vad de skulle. jag blev bara räddare och räddare. som tur var gick den tandläkaren i pension och jag fick en ny som avbröt så fort jag blev rädd. de första besöken tog flera timmar, men nu blir allt gjort på normaltid. jag tycker fortfarande att det är obehagligt att gå dit, men jag får inte panik. hon slutar ju så fort jag säger till!

Om min hund var skotträdd och det är nyårsafton så skulle jag totalt ignorera hunden under fyrverkerierna (en situation som man har svårt att komma ifrån). Ja jag skulle även ta med hunden på ett fält för att minska skotträdslan, om dom nu inte skjuter med automat vapen;)

har du sett en riktigt panikslagen hund någon gång?

12345678910
 
Sv: Hundviskaren.. TV4+

Och varför håller du inte bara en skotträdd hund i kortkort koppel och skjuter hejvilt runt den istället?

Finns ju iof vissa som gjort så.

mitt Gammla befäl tog en kamrats hund som inte ville ligga plats med skott med till förläggningen. Sen la han hunden vid fotbollsplanen sen satte han buntband på frambenen så hunden inte kunde resa sig. Sen tog han sin Glock o gick o sköt runt hunden o den gilla det inte till en början men slappna av efter en stund då släppte han upp hunden sen samma visa nån timme senare samma visa. Efter en dag träning låg hunden plats lugnt o tryggt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 667
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 893
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 642

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp