Hundviskaren.. TV4+

Sv: Hundviskaren.. TV4+

Men vi är inte rädda för t.ex. hastigheter. Det fanns inga sådana hastigheter när vi avlades fram...

Fanns det skott och fyrverkerier när vargen avlades fram:confused:

*Ja jag är lite trött och orkar inte vara diplomatisk just nu*
 
Sv: Hundviskaren.. TV4+

Vill du inte så behöver du inte. Jag tänker iaf inte diskutera på den nivån. Jag är också för trött för sådant.
 
Sv: Hundviskaren.. TV4+

Fortfarande så är detta min åsikt, och det är att ägaren ska lära sig att visa dominans på ett annat sätt än det hon fick lära sig av karl. Kanske få lära sig om hundens signaler, när man gått för långt samt att hon ska få lära sig att en hund behöver faktiskt inte ens vara social. Den ska naturligtvis inte var rädd, men en hund BEHÖVER inte tycka om allt och alla. Men den ska kunna bete sig runt omkring folk.

Min hund har varit otroligt, rädd, gjort utfall mot folk osv. Jag fick lära mig av min tränare, att hunden inte behöver hälsa. Det är något man vill att den gör för sin egna skull. När Focus (min hund) insåg att alla möten med folk inte innebär kontakt, tvärtom. Då ska man inte fram alls. Så tog han det hela med ro. Han gav mig fulla ansvaret att hantera folket. Han sköter sig mycket bra med folk, men jag låter ingen klättra på honom.


Inte på ngt sätt för att vara otrevlig mot dig, men vad gör du den dagen någon hälsar på din hund om du inte är i närheten? om din hund inte kan hantera det o hugger av rädsla? Hade det inte varit bättre att lära hunden att hantera dessa situationer innan då? Kanske tom är ett barn som inte förstår bättre?

Jag har en väninna med en likn hund o det löser inga problem att gömma undan hunden. Helt rätt att du ska vara en ledare o du bestämmer när o om hunden ska hälsa, men hunden måste ju kunna hantera att ngn kommer fram när matte inte är i närheten utan att gå till försvar?!

:bow:
 
Sv: Hundviskaren.. TV4+

Man ser till att inte utsätta hunden för det :) En sådan hund släpper man inte vind för våg hur "botad" den än är!!
 
Sv: Hundviskaren.. TV4+

Inte på ngt sätt för att vara otrevlig mot dig, men vad gör du den dagen någon hälsar på din hund om du inte är i närheten? om din hund inte kan hantera det o hugger av rädsla? Hade det inte varit bättre att lära hunden att hantera dessa situationer innan då? Kanske tom är ett barn som inte förstår bättre?

Jag har en väninna med en likn hund o det löser inga problem att gömma undan hunden. Helt rätt att du ska vara en ledare o du bestämmer när o om hunden ska hälsa, men hunden måste ju kunna hantera att ngn kommer fram när matte inte är i närheten utan att gå till försvar?!

:bow:

Det är en fråga som många ställer, men nu för tiden så inser han att man fakiskt kan backa. Han backar i en evighet om det är så. Just för att han vet hur man undviker det, att jag backat undan honom i 3 år. Och med tanke på att man har en otillgänglig hund så tillkommer mer ansvar än normalt. Alla som träffat oss kan säkert intyga vilket hököga jag har på min hund. Jag ser allt före honom och andra, just för att jag vet att det KAN hända en olycka. Efter all träning så undviker han helst folk, han springer aldrig fram till okända någonsin. Han kan ligga still medans jag pratar med folk osv. För att JAG är den som bestämmer vem som hälsar och inte.
 
Sv: Hundviskaren.. TV4+

Man ser till att inte utsätta hunden för det :) En sådan hund släpper man inte vind för våg hur "botad" den än är!!

Amen!

Min hund kommer aldrig någonsin älska främmande människor, och jag har hellre en hund med "symtomen" kvar (morr, uppdragen läpp) så att inte bara jag kan läsa honom utan även andra. Hellre det än en hund som springer fram glatt, och tvärvänder likt en hand i humör och nyper.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 667
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 893
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 642

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp