Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
NU avföljde jag ena omplaceringsgruppen.

"Hej jag skriver åt en kompis. Han söker en ung hund av Bully. Han blev helt Såld när han träffade min. Så lovade ja han att ja skulle kolla lite. Så är det någon som ska omplacera sin hör gärna av er. Mvh"

Står inte ut med att folk tror att det där räcker för att hitta en hund.
Dessutom hette han som skrev Cebastian.

Nu har vi haft vårat Skrälle i drygt ett halvår (:love:) och idag tog vi ett lite större kliv framåt, i mitt huvud i alla fall. Första halvåret har vi satsat på relation, att överhuvudtaget få hans hälsa stabil och att lite vardagslydnad i stil med sitt, ligg och stanna. Nu har jag precis blivit medlem i brukshundsklubben och ska börja träna lite mer ”på riktigt”. Även om jag och vår lilla Ferdinand knappast kommer träna och tävla högre klasser i någon gren som det känns nu, ska det bli så jäkla roligt och nyttigt för oss båda att få lite mer struktur på det!

NU avföljde jag ena omplaceringsgruppen.

"Hej jag skriver åt en kompis. Han söker en ung hund av Bully. Han blev helt Såld när han träffade min. Så lovade ja han att ja skulle kolla lite. Så är det någon som ska omplacera sin hör gärna av er. Mvh"

Står inte ut med att folk tror att det där räcker för att hitta en hund.
Dessutom hette han som skrev Cebastian.

Kebastian. Skriver åt Cevin.

Ska man vara kreativ kan man väl i alla fall se till att uttalet blir rätt. Döpa ungen till C-Bastian eller nåt, åtminstone. Om man nu prompt måste ha ett C med och inte kan välja ett namn som stavas med C...

Bifogade filer

• 9FA312D1-95E0-4A48-84DC-44B04748632C.webp
    9FA312D1-95E0-4A48-84DC-44B04748632C.webp
    70,1 KB · Visningar: 110
Jag passar jättehunden Nero idag eftersom vi ändå ska dra ut ett gäng till skärgården och ha DnD-helg. Då blev det smidigast att jag har honom under dagen.
Kan ju säga att han och Tinja kommer rätt bra överrens :love:
Och Nero är så duktig! När Tinja gav ifrån sig ett ljud för att något gjorde ont, då slutade han med det han höll på med och lät henne komma upp på alla fyra och så tog leken en paus. Thank god för hundar som lyssnar på varandra! :up::heart

Jahapp. Nu har Aysu skrapat upp en trampdyna... :grin: Det är dock den som är en bit upp på frambenet, så med lite tur kan jag linda vetflex runt så att hon kan vara lös ändå. Men så typiskt nu när det är snö och fint och äntligen ska bli varmare igen.

Vi hade vårt första simträningspass igår. Gick riktigt bra :up:. Ascot var något tveksam till att gå/hoppa i polen men väl i var det riktigt kul (och jobbigt!) att simma :D. Nästa pass är om två veckor och därefter får vi simma utan instruktör. Instruktören tyckte Ascot hade mkt fin simtecknik! Har tänkt köpa klippkort på 10 gånger därefter till att börja med.

Någon som har erfarenhet av vibbplatta?
Vet att det finns också att nyttja vet bara inte om det ger ngt (ej tänkt för rehab utan förebyggande)? Har då tänkt köra vibbplatta efter simträningen.

Vi hade vårt första simträningspass igår. Gick riktigt bra :up:. Ascot var något tveksam till att gå/hoppa i polen men väl i var det riktigt kul (och jobbigt!) att simma :D. Nästa pass är om två veckor och därefter får vi simma utan instruktör. Instruktören tyckte Ascot hade mkt fin simtecknik! Har tänkt köpa klippkort på 10 gånger därefter till att börja med.

Någon som har erfarenhet av vibbplatta?
Vet att det finns också att nyttja vet bara inte om det ger ngt (ej tänkt för rehab utan förebyggande)? Har då tänkt köra vibbplatta efter simträningen.

Mina vibbar alltid efter simning, de tycker att det är superskönt :).
4CAAA819-695E-4DAC-A5FF-AADE6467B11C.webp

Hon på bilden lägger alltid ner huvudet inom en min när jag startar vibben och somnar nästan :D!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
112 668
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 050
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
57 774
Senast: bollen__
·
D
Övr. Hund Har du någonsin hamnat i nån dispyt/konflikt nån gång med nån närstående eller bekant eller kanske rentav främmande om din hund? Eller...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 555
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve