Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hehe, känner mig sällan så norrbottnisk som när jag läst senaste dagarna; vadå 10-15 grader kallt liksom? :D Och goggles på är väl bara som vanligt i snöstorm? Mvh har jobbat i Kirunafjällen.
Men på nåt sätt ändå lite gött att höra om fler fryslortar, jag som tyckte Skrället varit ovanligt frusen jämfört med sina syskon och andra hundar. Måste vara för att han är före detta sörlänning helt enkelt! :angel:;)

Normalt så tycker jag inte att 10-15 minus är så kallt men det blåser som fan. :down:

Även här har det varit kallt,men förvånadsvärt nog har alla hundarna o deras tassar klarat det bra.
Idag följde jag @Viva s exempel o tog en vända till granngården så nu är vi uppdaterade på leksaker,dock spenderade jag bara 80kr o sen köpte Gissa gott o blandat för 18kr.
Tog ett varv in till second handen för att se om dom hade fått in någon själsäng jag kunde bygga om,men nä,så det blev en madrass istället så jag kan sy en ny dyna.

Hehe, känner mig sällan så norrbottnisk som när jag läst senaste dagarna; vadå 10-15 grader kallt liksom? :D Och goggles på är väl bara som vanligt i snöstorm? Mvh har jobbat i Kirunafjällen.
Men på nåt sätt ändå lite gött att höra om fler fryslortar, jag som tyckte Skrället varit ovanligt frusen jämfört med sina syskon och andra hundar. Måste vara för att han är före detta sörlänning helt enkelt! :angel:;)
Jag har bott i Piteå och Boden, vintertid. Om man bortser från mörkret så är vintrarna bättre där. Jag frös inte alls lika mycket där som jag gör här nere i Sthlm, och efter tiden uppe i norr har jag lärt mig att ha på bra kläder, så det beror inte på det heller.

Jag har bott i Piteå och Boden, vintertid. Om man bortser från mörkret så är vintrarna bättre där. Jag frös inte alls lika mycket där som jag gör här nere i Sthlm, och efter tiden uppe i norr har jag lärt mig att ha på bra kläder, så det beror inte på det heller.
Min kompis som bor på Ekerö skrev att det igår kändes ungefär lika kallt som typ -25 hos mig, men enligt termometern hade ni typ -14. Det är ju en helt annan kyla hos er :crazy: Och jag fryser mer när det är typ -5 här än vid -15, för det är mkt fuktigare då!

Idag gick vi i två och en halv timme på isen. I snöstorm och -11 men det kändes som -25. Den rundan tar normalt sett EN timme.
28576301_10210439876501278_6068130141370867234_n.jpg

Vi såg inte riktigt kloka ut någon av oss.
28276368_10210439837940314_8835053922988570510_n.jpg

Men OJ vad de har haft skoj :heart

Min kompis som bor på Ekerö skrev att det igår kändes ungefär lika kallt som typ -25 hos mig, men enligt termometern hade ni typ -14. Det är ju en helt annan kyla hos er :crazy: Och jag fryser mer när det är typ -5 här än vid -15, för det är mkt fuktigare då!
Samma här. Vid nollgradigt till ca -5 fryser jag konstant. När det är mellan -5 och -10 tycker jag det är riktigt skönt :p

Efter månader av värsta försäljningssnacket så har jag nött ner sambon att gå på min linje i val av hane till vårens parning :sneaky:

Lite motvals ska han dock vara och vill helst ta någon av de andra två kullbröderna som också är i tjänst. Mig kvittar det, bara jag får de här generna :love:

Mina tokar har inte frusit hittills, de gillar snö och kyla. Valph har väl haft nån lite kall tass men inte mer än så trots långa utestunder. Det bästa är ju att de kan vara helt isiga i pälsen, sen drar jag av dem med en handduk och häpp så lossnar isen och de är torra.
Mest vill de brottas och åla i snön, så vi rör oss lååångsamt just nu. Snö skall hoppas i, det är ett gammalt djungelordspråk.

Igår missbedömde jag en sträcka när vi var ute på promenad, så det blev 13,4 km i -13 och isande blåst. Det tog runt fyra timmar att ta sig hem, vet inte om jag någonsin har frusit så mycket.

Idag är det en sorgens dag, min fina jättetrevliga belgiska jätte blev tagen inatt. Jag har inte varit utan kaniner på 20 år så det känns väldigt tomt. Hundarna fick i alla fall följa med på en kortare skidtur på morgonen och nu ikväll har vi tränat. Stadgan börjar bli riktigt fin på lilla Bill och Qain börjar förstå släppande. Längtar till barmark nu, vill spåra!

Även här har det varit kallt,men förvånadsvärt nog har alla hundarna o deras tassar klarat det bra.
Idag följde jag @Viva s exempel o tog en vända till granngården så nu är vi uppdaterade på leksaker,dock spenderade jag bara 80kr o sen köpte Gissa gott o blandat för 18kr.
Tog ett varv in till second handen för att se om dom hade fått in någon själsäng jag kunde bygga om,men nä,så det blev en madrass istället så jag kan sy en ny dyna.

I örebro var de skitpetiga med max fem per hushåll, så jag fick bara köpa fem leksaker :( Hundarna här hemma tyckte att det borde varit fem leksaker per hund! :mad:

Ammo är lycklig över snön men jag är tacksam över att vi tränade och fysade hundarna ordentligt igår.
De har tyvärr saltat ordentligt precis utanför ena porten så där fick Ammo ont i fossingarna - men utöver det verkade han totalt obrydd både igår och idag över de arktiska vindarna som blåser.
Praktiskt med sälpäls :D

I örebro var de skitpetiga med max fem per hushåll, så jag fick bara köpa fem leksaker :( Hundarna här hemma tyckte att det borde varit fem leksaker per hund! :mad:

Här i Karlstad var det noll pet, så jag har köpt nästan 20 stycken :rofl:

Ska skicka två till syrran i England. Plus har tagit isär den där blå/svart/röda varianten (ska inte behålla de svarta), så det blev jättemånga. :D

Igår var det agilitykurs med den här dåren :heart
Han älskar när det smäller i vippen :laugh: Vi hade ställt den med ett lydnadshinder under ena änden, så att den inte skulle tippa så högt. Den änden som var i luften var kanske 30cm upp eller något. Lyckan i hans ögon när han fick ta i och slänga sig på den med bägge framtassarna så den small i backen alltså :laugh: :love:
28153234_543711006003308_8554854385752997888_n.jpg

Lille vinkeljesus, ser helt crazy ut när han sitter på tvären :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
112 668
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 050
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
57 774
Senast: bollen__
·
D
Övr. Hund Har du någonsin hamnat i nån dispyt/konflikt nån gång med nån närstående eller bekant eller kanske rentav främmande om din hund? Eller...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 555
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar