R
Raderad medlem 94602
Mina har en jakthunds TIK Men dom kanske vill låna en fralla hane
Det blir iaf pälsdjur. Jag får någon form av.....amfibiedjur.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mina har en jakthunds TIK Men dom kanske vill låna en fralla hane
Det blir iaf pälsdjur. Jag får någon form av.....amfibiedjur.
Läderschäfer
Sen vi började med lite core- och bakbensövningar för att stärka hennes muskler så har Tinja fått en helt otrolig kroppskontroll!
Hon kan sitta fint, gå upp till stå på två ben, ner till fint, upp till två, utan att ens bli påverkad! Idag ställde hon sig även självmant (och stadigt!) på två ben på balansbollen När vi började vobblade hon något förfärligt bara hon försökte sitta fint på den i 2 sek, och den sitter ändå fastkilad
Kanske detta jag har att tacka Tinjas plötsliga förändring i hur snabba hennes sättanden blivit, hur snabbt hon blivit bättre på skiften, sidosteg ect.. Spännande såntdär. Hon har ju liksom inte varit dåligt musklad, men uppenbarligen fanns det ju mycket mer kapacitet
Det var ju himla kul att min fix idé faktiskt gör rejäl nyttaJag tror absolut att styrkan spelar in för skiften och sättanden!
På tävlingslydnadskursen vi går nu fick vi i läxa att göra squats med hundarna för att stärka upp buk- och bakdelsmuskulatur så att de orkar göra snygga skiften
De kom ut andra vägen. Knäppa hund. Trodde ett tag att han bara tuggat sönder men när jag letat utan att hitta något började jag fatta misstankar.Min hund åt just upp en hel kaninpälsleksak med tre plastpip i. Blir spännande att plocka bajs i veckan.
Avis - här är fortfarande bara typ 3 cm trots att det snöat hela natten. Fast det har väl blåst bort.......Varför har du så lite snö,när jag nästan kan bygga snögrottor
Min Mini älskar hjorttryffel (även Polly gjorde) och gräver när marken tillåter. Jag är galet förundrad över hur hundarna kan komma kutandes i världens fart, för att tvärstanna och börja gräva. Bra näsor där Hjorttryffel ger dock kolsvarta skitarTror att rätt många hundar letar efter och käkar typ Hjorttryffel (det verkar iaf vara det vanligaste som hundarna i min umgängeskrets plockar i sig på promenader efter att ha grävt fram dem )
Men det kan ju bli såna där fina gremlins med spikes längst med ryggen och naket för övrigt Lite Dino-stukJag mördar hellre mig själv med en gaffel
Spooky leather shepherdKäften
Idag var det 15 minusgrader när vi vaknade och trots att vi väntade länge(!) med morgonrastningen var det svinkallt ute... Så, jag bestämde mig för att sy nya skor till Aysu eftersom jag inte hittar de jag sydde förra vintern. En uppsättning enkla fleece-skor som jag sedan impregnerade.
När jag var färdig med skorna hade det blivit varmare ute, men Aysu fick ha skorna ändå. Och hon blev så glad! Precis som förra vintern när hon fick skor på sig så gick hon med viftande svans från promenadens start. I vanliga fall brukar jag få släpa med henne och om hon sedan får springa så blir hon lite glad. Nu skuttade hon runt, försökte leka med en fågel och njöt av solskenet.
Man kan ju tycka att det är lite överdrivet att sätta på en hund skor när det är 9 minusgrader, men när det gäller Aysu så ändrar jag alla mina tankar kring vad som är överdrivet när det gäller hundkläder. Det kan nästan aldrig bli för mycket för henne
(yep. Overallen är i dubbel fleece och vintertäcket räknar jag som varmt. Hon var väldigt varm under kläderna när vi kom hem, men glad.)