Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som upplevt mer subtila biverkningar av metacam? Han är bra i magen men känns lite orolig. Kan väl vara nåt annat också i och för sig.
Ja. Min numera avlidna tik blev hög av NSAID, orolig och vimsig, så det funkade inte alls på henne.
Första gången trodde jag att hon bara var orolig för att sederingen höll på att gå ur kroppen, men efter nån dag fattade jag att det var något annat.

Men det finns bara dåliga kläder så jag spökade ut mig och gick (pulsade runt) på området en timme :)
aEGob9l.jpg

Jag ser att det är ett par skidglasögon som fattas i mitt liv! :laugh::up:

Idag har vi kallt(!) i Stockholm. Det har pendlat mellan -12 och -15, men klart.se påstår att det ska kännas som -21 och det stämmer utan tvekan. Vi sitter hos min mor nu och kommer sova över här, för nu har det blivit så kallt att hundarna lär få köldkramp av att gå hem, och jag vet inte var Aysus skor är...

Vi har i alla fall fått till en bra långpromenad idag, innan det blev hemskt kallt. Vi hade Vännen med oss och gick ut på en sjö. Damerna fick springa lösa, Vännen hade på sig overall och passade därför på att göra snöänglar och leka runt i snön på alla möjliga sätt, vilket såklart damerna tyckte var hur kul som helst :D Fantastiskt fin sol var det också och hade det inte varit så jäkla kallt och om inte hundarna fått värsta sortens isklumpar under tassarna, då hade vi kunnat vara ute lääänge.

Vännen pratade dessutom åter igen om hur häftiga han tycker att mina hundar är, att han fortfarande inte ser sig som hundmänniska på något sätt alls, men älskar salukis. Tydligen har han sett en del andra hundar ute sen vi började umgås och varje gång jämför han dem med mina damer :rofl: Det är så kul med någon som levt hela livet utan hundkontakt, som sedan upptäcker det underbara med dem och som dessutom är otroligt tydlig och duktig i sin kommunikation med dem, helt av sig själv. Han och damerna har en helt underbar kontakt och jag blir verkligen glad av att se dem tillsammans, och det, det är verkligen inte vanligt att jag blir!

Är heller inte hälsotestad, och än har jag inte hittat nån som vet vem den "fina importerade Otto" är, eller kunnat bekräfta att han har nått VP.
Enligt programmet så bor dom grannar (det är ju dumt att söka längre bort än så) och det var ett fult kräk,såg ut som en byracka av rang. Ägaren var en "rund" dam i +- 55 års åldern

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
112 668
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 050
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
57 774
Senast: bollen__
·
D
Övr. Hund Har du någonsin hamnat i nån dispyt/konflikt nån gång med nån närstående eller bekant eller kanske rentav främmande om din hund? Eller...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 555
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar