Tack men jag har kontrollbehov deluxe och lämnar inte iväg dem alls.Jag finns om han behöver rehabhem.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack men jag har kontrollbehov deluxe och lämnar inte iväg dem alls.Jag finns om han behöver rehabhem.
Det var (citat min veterinär på facebook) "Inte sena men senliknande bindvävsskiva under carpal pad.". Har inte fått så mycket hemgångsråd än mer än för att vi ska klara oss förbi helgen, men det blir ett tag i koppel, så mycket fattade jag. Ska in med Daud för återbesök nästa vecka och ska fråga mer om Sonic och rehab då.
Han kommer alltså att få skjuta upp sin träningsstart några veckor...
Min stackars trattpelle Jourkliniken ville antingen lägga in honom över natten och ta "när det blir tid" eller skicka hem oss och låta oss återkomma imorgon... Jag ringde faktiskt till min ordinarie veterinär, trots att det var 3 timmar efter hennes stängningstid. Och vips så fick vi komma in där
En sena skadad och sydd, samt ett antal stygn både inuti och i huden. Allt som allt tog det ett par timmar. Lägger blodiga bilder i spoiler.
Ja, de tittade öht inte på hans ben (jag hade ju lagt förband för att skydda de blottade senorna...) utan sa att han kanske skulle hinna sys nån gång inatt, beroende på vilka andra fall som kom in på jouren. Då åkte jag vidare, väl medveten om hur viktigt det är att vara snabb från skada till sutur...Alltså det där jävla ta det när det blir tid. Rollo skar ju sig på liknande vis och då vägrade dom sy. Så han fick opereras för 18 000kr dagen efter för att såret var tvunget att skäras upp på nytt. Och det var ingen sena eller något skadat. Bara huden som gått sönder.
Hoppas han kryar på sig.
Ja, de tittade öht inte på hans ben (jag hade ju lagt förband för att skydda de blottade senorna...) utan sa att han kanske skulle hinna sys nån gång inatt, beroende på vilka andra fall som kom in på jouren. Då åkte jag vidare, väl medveten om hur viktigt det är att vara snabb från skada till sutur...
Men stackars liten! Är det inte slut på din otur snart?!Min stackars trattpelle Jourkliniken ville antingen lägga in honom över natten och ta "när det blir tid" eller skicka hem oss och låta oss återkomma imorgon... Jag ringde faktiskt till min ordinarie veterinär, trots att det var 3 timmar efter hennes stängningstid. Och vips så fick vi komma in där
En sena skadad och sydd, samt ett antal stygn både inuti och i huden. Allt som allt tog det ett par timmar. Lägger blodiga bilder i spoiler.
Nackdelen med många, högaktiva, hundar...Men stackars liten! Är det inte slut på din otur snart?!
Ja alltså när vi var inne så vägrade dom sy för att dom kanske skulle få in något akutfall. Dvs dom hade inget på g eller något akut på kliniken heller. Tycker själv det känns akut när hunden skurit upp en iaf 10 cm stor glipa.
Absolut inte lika akut som mycket annat på jouren dock, som döende djur. De flesta sår kan absolut vänta till nästa dag med rätt bandage.
Det förstår jag.
Men det här såret gick inte att bandagera alls. Dom skickade hem oss med honung att smeta in i såret som satt i ljumsken. Vi fick sitta med en hund som grät hela natten av smärta. Han hade fått in en pinne i ljumsken som sprättade upp honom, så huden hade lossat från muskeln på morgonen och det var ett stort gapande sår där huden hängde efter en natts väntan. Kliniken vi åkte till så fort dom öppnade var chockade över att det inte undersökts eller sytts då det blev jättemycket större operation och framförallt lidande pga det.
Men blev du inte erbjuden vård av den första kliniken eller skickade dom bara hem er?
Dom skickade bara hem oss då dom inte hade tid. En veterinär tittade på honom i typ 30 sekunder när dom tog iväg honom men ingen mer vård eller undersökning än medicinsk honung erbjöds. Vi frågade dom om dom trodde att någon annan klinik kunde hjälpa oss istället med då sa dom bara ”nej åk hem ingen kommer att hjälpa er.”
Okej, man hade ju kunnat erbjuda inskrivning för åtgärd när det passar med verksamheten/nästa dag men de kanske hade fullt på vårdavdelningen. Tur att det slutade bra till slut.
Dock hade han ju fortfarande fått sitta hela natten med sitt sår, men i en bur istället.
Vi fick komma in direkt på ett rum då det inte fanns några andra på akuten, men anledningen till att dom inte dom ville sy var för att det kanske kunde komma något mer akut.