Hunden äter kattskit, varför?

lakrits

Trådstartare
Varför äter min hund kattskit???
Någon som har samma problem?

Det händer var och varannan dag att hon går i kattlådan och river, sedan tar hon med sig det hon tydligen tycker är gott och hoppar upp i soffan , UÄÄÄÄÄÄ, äckligt..

Saknar hon något i kroppen? Vad?

Vad ska man göra för att hon ska sluta?

Vi prata om att sätta för galler i såpass höjd så att katterna kan hoppa över men inte hon, men känner att jag inte ska behöva det.

Sv: Hunden äter kattskit, varför?

lakrits skrev:
Varför äter min hund kattskit???
Någon som har samma problem?

Det händer var och varannan dag att hon går i kattlådan och river, sedan tar hon med sig det hon tydligen tycker är gott och hoppar upp i soffan , UÄÄÄÄÄÄ, äckligt..

Saknar hon något i kroppen? Vad?

Vad ska man göra för att hon ska sluta?

Vi prata om att sätta för galler i såpass höjd så att katterna kan hoppa över men inte hon, men känner att jag inte ska behöva det.
Gott kanske? :smirk:

det gör min gammeltik med :crazy: .....gör äckligt...nu beror det ju på vad du har för en hund, men du kan sätta ett kompost galler så katterna kommer UNDER men inte hunden....så har jag gjort ner till källaren där katterna har sitt torrfoder( som tiken försöker fynda om hon får chansen.... :D

Det är gott helt enkelt. Jäättegoott. Så är det lite krispigt med kattsanden utanpå. :devil:

Jag har inga problem med att de äter hästskit, men kattskiten..uääääck.

En av re hundar har ätit det, men hon lärde snabbt en av de andra.

Nu har jag kattlådor med 'tak', lucka kan jag tyvärr inte ha för puckosiameserna törs inte gå in då. Men jag har satt FAST lådan med öppningen mot väggen och på så svårtillgängligt ställe att hundarna inte kommer åt den (de välter den för att få ut kattskiten annars)

UÄÄÄÄÄÄ,,,hur ska jag nu kunna äta negerbollar?????
Kommer jag ju tänka på kattskit varje gång....

Det här är min hund....hon är ganska liten så det får bli tvärtom...

Sätta så katterna kan hoppa över men inte hon..

th_IM000263.jpg

Jag har oxå en låda med tak men ingen lucka...
Nu är det så att min hund är inte så stor så kryper in i lådan, rafsar lite (precis som katterna) och tar det hon behöver.
Ibland har hon tom. gått och lagt sig för att sova i lådan...

Tänk då den gången hon var nyduschad och gick in i lådan ...
Hmmm,,,,vad kom ut? :eek:
Jo en hund med "smält" kattsand på hela sig!

Det var bara att ta till duschen igen :mad:

lakrits skrev:
Jag har oxå en låda med tak men ingen lucka...
Nu är det så att min hund är inte så stor så kryper in i lådan, rafsar lite (precis som katterna) och tar det hon behöver.
Ibland har hon tom. gått och lagt sig för att sova i lådan...

Tänk då den gången hon var nyduschad och gick in i lådan ...
Hmmm,,,,vad kom ut? :eek:
Jo en hund med "smält" kattsand på hela sig!

Det var bara att ta till duschen igen :mad:
Men du... detta du beskriver är ju faktiskt ekonomiskt och återvinning! :bow:
Jättebra! Hädanefter behöver du bara köpa kattmat och hänvisa hunden till sin nya matskål- Alltså kattlådan....
Jättebra blir det sen om ni kan äta upp hundens chokladbollar... :idea: eller Nä, glöm det förresten! ;)

*ulk, ulk, ulk* *torkar mig om munnen* det var den kvällsmaten det*

Nä, negerbollar...har jag sagt det i 30 år så ska jag nog säga det 30 till :angel:

Min flat älskar allt vad skit heter... jag har gjort så att jag borrat upp en kattlucka till lill-toan som numer är katt-toa :) hehe skitsmart!

För er som tycker det är äckligt, så jag brukar försöka tänka som så att 'tja, det är vidrigt när tiken är kattskit, men å andra sidan är det INGENTING i jämförelse med hanens förkärlek för skit'
Han RULLAR i skit, en speciell sort (vet inte vad det är för djur men det luktar så vidrigt så man håller på att spy). Han gnider in hela HUVUDET i den, kaaanar verkligen med huvudet på den och är noga med att trycka in det i öronen. Han STINKER vedervärdigt när han gjort det, och man måste ju bada honom, och ta i den där vidriga skiten när man ska shampoonera bort den (med plasthandskar dock men ändå). Dessutom det där i öronen är svååårt att få bort lukten av, den ger sig på ett dygn, men det dygnet =/

Så i jmf så får tiken gäääärna ÄTA skit sålänge hon inte RULLAR i den ;)

Kan det vara rävskit han rullar sig? Det gör mammas hund när hon kommer åt och det stinker verkligen apa :eek:

emmath skrev:
Kan det vara rävskit han rullar sig? Det gör mammas hund när hon kommer åt och det stinker verkligen apa :eek:

Kan nog mycket väl stämma, det är när han/vi är i skogen eller ute på fälten han hittar det, aldrig på gården. Och det är iaf inte rådjurs-, älg-, får- eller hästskit.

Så rävskit låter troligt ja.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 792
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 344
Senast: Tonto
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
902
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
903
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden