Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har erbjudit mig o åka till Glimfeather och hjälpa henne lite dessutom bor hon ju så nära. Så vi ska kolla på deras relation o sen se om vi kan ändra nåt för o få det bättre.
Vi har inte bestämt nåt exakt datum än men det hoppas jag vi hittar nåt som passar oss båda.
Ta upp kastrering med uppfödaren.
Varför skulle kastrering lösa det?
Det är så svårt o förklara men det gäller ju hela tiden o vara konskvent o aldrig ge nåt som de inte förtjänar. Sen heller aldrig ge vika på uppsatta regler. Sen att jag styr hunden hela tiden aldrig den mig.
Har ju haft 4 hanhundar i mitt lilla hus 70kvm
2 som inte är mina åldrar 14mån Rottweiler, 4år Schäfer och sen mina på 2år Schäfer och 6år Rottweiler.
Där krävs det ledarskap utöver det vanliga där gäller det o inte ge en tum på nåt gör man det då blir det bråk direkt. men höll dom kort allihopa. Sen kommer det oroliga har jag nu så gott ledarskap att jag kan sova utan det blir fullt slagsmål. Vakna på morgon alla hade flyttat runt inte ett liv. Sen till frukost spred ut matskålarna alla åt klart gick till sitt ställe o la sig igen.
Så det gäller o kunna läsa hunden när den blir mer tänd o vad som triggar dom är det mat? eller sovplats o.s.v.
Jag har erbjudit mig o åka till Glimfeather och hjälpa henne lite dessutom bor hon ju så nära. Så vi ska kolla på deras relation o sen se om vi kan ändra nåt för o få det bättre.
Vi har inte bestämt nåt exakt datum än men det hoppas jag vi hittar nåt som passar oss båda.
Är det den tuffa hårda nertryckningsmetoden som gäller då eller är det t ex Anders Hallgrens metod
Det finns bara två varianter enligt dig?
På ett diskussionsforumOch frågan ställdes inte till er heller.
På ett diskussionsforum
har alla rätt att ifrågasätta/svara på frågor om det läggsa ut i trådarna. Vill du rikta en fråga till en enda person utan att folk lägger sig i föreslår jag att du använder PM funktionen.