Sv: Hundbiten

Hon har ju även en stående inbjudan hit upp, närhelst hon vill komma upp till ödeskogen igen :cool:

Jag har erbjudit mig o åka till Glimfeather och hjälpa henne lite dessutom bor hon ju så nära. Så vi ska kolla på deras relation o sen se om vi kan ändra nåt för o få det bättre.

Vi har inte bestämt nåt exakt datum än men det hoppas jag vi hittar nåt som passar oss båda.

Ja, tusen tack :bow: Jag hoppas vi kan ta det nästa vecka! Hör av mig angående det i helgen!

Gnist: Det blir nog en liten visit i sommar skulle jag tro :)

Ni andra: Orkar inter svara alla just nu, men tack för era råd och åsikter!

Det blir bra det :)

Då kan du sitta nere vid ån och meditera, medans vovsingen får sitt ;)

Ta upp kastrering med uppfödaren.

va hjälper det o rota i fel ände aggressionsbettenden sitter knappast i pungkulorna utan i huvudet.

Nej alla vill gå omvägar kring alla problem ledsamt smack på problemet istället o höj nivån på ledarskapet så är detta problem ur världen garanterat.

Men han är inte hanhundsaggressiv? Ja, han bråkar en EN hane ibland, gör det honom hanhundsaggressiv? Han funkar ihop med de allra flesta hundar och leker bra med tik som hane.

Jag håller nog med de som säger att det är att undvika det riktiga problemet. Jag har dessutom pratat med några som menat på att de upplevt att deras hanhundsaggresiva hanar har blivit värre efter en kastrering, då har de också varit aggresiva mot tikar. Detta har de då menat på beror på avsaknaden av testestoron, som skulle göra så att hunden inte brydde sig om vad den gav sig på. Om det här stämmer eller ite vet jag inte då jag inte upplevt något sådant själv.

Det är så svårt o förklara men det gäller ju hela tiden o vara konskvent o aldrig ge nåt som de inte förtjänar. Sen heller aldrig ge vika på uppsatta regler. Sen att jag styr hunden hela tiden aldrig den mig.

Har ju haft 4 hanhundar i mitt lilla hus 70kvm

2 som inte är mina åldrar 14mån Rottweiler, 4år Schäfer och sen mina på 2år Schäfer och 6år Rottweiler.

Där krävs det ledarskap utöver det vanliga där gäller det o inte ge en tum på nåt gör man det då blir det bråk direkt. men höll dom kort allihopa. Sen kommer det oroliga har jag nu så gott ledarskap att jag kan sova utan det blir fullt slagsmål. Vakna på morgon alla hade flyttat runt inte ett liv. Sen till frukost spred ut matskålarna alla åt klart gick till sitt ställe o la sig igen.

Så det gäller o kunna läsa hunden när den blir mer tänd o vad som triggar dom är det mat? eller sovplats o.s.v.

Tack för ditt svar men jag undrar lite djupare att om nu hunden under ditt ledarskapsuppbyggande inte tar till sig det utan trotsar dig ändå hur går du oftast tillväga då? Tänk nu att det är en unghund som inte fått lära sig att människan är ledare. Är det den tuffa hårda nertryckningsmetoden som gäller då eller är det t ex Anders Hallgrens metod? Tycker bara det skulle vara kul att få veta vilket du föredrar.
Tack Carina

Jag har erbjudit mig o åka till Glimfeather och hjälpa henne lite dessutom bor hon ju så nära. Så vi ska kolla på deras relation o sen se om vi kan ändra nåt för o få det bättre.

Vi har inte bestämt nåt exakt datum än men det hoppas jag vi hittar nåt som passar oss båda.

Helt underbart vad snällt!:bow:

Det finns bara två varianter enligt dig?

Då formulerar jag mig så här då eftersom ni inte kunde förstå vad jag menade. Och frågan ställdes inte till er heller.

Vilken skala mellan 1-10 = 1 mjuk 10 hård. Skulle bara vara roligt att höra vilket Piru skulle använda.

Jag brukar använda så mjuka metoder som möjligt men så hårda som behövs...

Senast ändrad:

Och frågan ställdes inte till er heller.
På ett diskussionsforum
har alla rätt att ifrågasätta/svara på frågor om det läggsa ut i trådarna. Vill du rikta en fråga till en enda person utan att folk lägger sig i föreslår jag att du använder PM funktionen.

På ett diskussionsforum
har alla rätt att ifrågasätta/svara på frågor om det läggsa ut i trådarna. Vill du rikta en fråga till en enda person utan att folk lägger sig i föreslår jag att du använder PM funktionen.

Okey då vet jag:)

Hallå alla. Ignorera inlägg 91 och 95. Vill radera det men vet inte hur man gör

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 708
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 366
Senast: Kraxa
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 864
Senast: AnneB
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 529
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10