Sv: Hundbiten

1: Vill bo i Sverige
2: Fattar inte vad skåningar säger
3: Finns inga bra ortsgrupper (Går o åka till danmark men då är vi tillbax med språket)
4: Finns inte en enda bra schäfer kennel där nere

mohahahahahahah

När jag tänker efter är det nog skönt att slippa folk från "gnällbältet":angel::D

Snor min egen knapp..

Kan vi inte starta en tråd som heter fråga PIRU?! :D

De som vill kan få lite stöd och riktpinnar över nätet, och de lite mer komplicerade fallen kan få ett ev. hembesök! :idea:

För visst har du inget bättre för dig PIRU? Visst vill du viga ditt liv åt oss bukefalister? Snääälla.. :angel:

3: Finns inga bra ortsgrupper (Går o åka till danmark men då är vi tillbax med språket)

mohahahahahahah

..starta en kennel då? :P

btw. Bra och schysst gjort!

..så vi latmaskar här nere slipper åka hela långa vägen upp? ;)

en tränare med vettiga åsikter och en nystartad kennel med vettiga linjer.. kom igen, vi Behöver ju dig ;)

Kan ju vara lite bökigt att starta kennel med 2 hanar dock ;)

Vilja, våld, vaselin och fällkniv.. (och silvertejp, röjjsåg samt balsnören) ..så går allt!

och funkar inte det kan man ju allitd köra på The Tolkien Style; Where there's a Whip, There's a way.. *skrålar* (låttext.. humor. Eller helt enkelt bara ett tips till hanteringen av tvåbenta hanar)

Tack men så märkvärdigt var det inte ärligt talat.

O nej jag tror inte jag varken vill varken ha nån tråd eller telesupport kan hjälpa nån när min anda faller på o jag tycker det verkar intressant.Jag ska se det som en utmaning det är då det är skoj...

Lite som Leif silberski han brakar o väljer go bitarna så att säga.

Sen skillnaden mellan han o mig är att han är proffs. Jag är lika grön som de flesta andra här på forumet. Bara att när jag får ett problem så deppar jag inte ihop utan ser fram i mot o lösa det.o ger aldrig upp.

mohahahahahahah

:devil: nu sa vi inte vara såna.

/A -skåning och halvdansk

Jag är kvartsdansk och boendes i Skåne, men jag håller med PIRU en hel del ändå :angel:

Fast jag förstår faktiskt dom flesta nu.. Men om någon gammal bonde försöker prata med mig är det helkört :eek: Och i Danmark.. Ja, där kan jag inte vara. Jag förstår inte ETT enda ord.

:rofl:
Har också svårt att förstå skånska :angel:
Värst är det när någon ringer och pratar skånska, förstår ingenting och det blir många -va ;) :o

jag får väl också erkänna att jag inte förstod riktigt vad de sa när jag flyttade ut på österlen. men sedan lärde jag mig dialekten och förälskade mig i den. den är så varm och go! :love:.

danska är ju inte ett dugg svårt att förstå :p. det är ju nästan samma ord som svenska, bara lite annorlunda uttal.

dessvärre kan jag varken prata skånska eller danska. jag är totalt obegåvad på den fronten, och har någon variant på den ickeskånska lundadialekten.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 708
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 366
Senast: Kraxa
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 864
Senast: AnneB
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 529
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10
  • Valp 2024