Sv: Hundbiten

Vid sidan om? Ska man göra det så då ska det bli så obhagligt som det bara går o det är över rövskinkan eller ryggen så det blir en aha upplevelse annars kan man låta bli.

Och det blir han bara provocerad av så det är ingenbra ide ...

Vid sidan om? Ska man göra det så då ska det bli så obhagligt som det bara går o det är över rövskinkan eller ryggen så det blir en aha upplevelse annars kan man låta bli.

På Cindie räckte det med att det rasslade vid hennes tassar men vissa behöver säkert få det på sig. Dom är ju som sagt olika individer både psykiskt och fysiskt.

Jag stöttar dig med Gandalf i alla fall. Hoppas du förstått det. :):)

Tusen tack :) Det känns skönt att majoriteten av er seriösa hundmänniskor på buke i alla falla stöttar mig!

Ser föresten att du bor utanför GBG? Det gör jag också i vanliga fall! Ska dit på torsdag och göra MH på Tjörn på lördag. Var bor du?

Tusen tack :) Det känns skönt att majoriteten av er seriösa hundmänniskor på buke i alla falla stöttar mig!

Ser föresten att du bor utanför GBG? Det gör jag också i vanliga fall! Ska dit på torsdag och göra MH på Tjörn på lördag. Var bor du?

har mejlat det till dig

Och det blir han bara provocerad av så det är ingenbra ide ...

Som sagt då är det för klent!

DU kastar den på hunden o när han funderar på vad som hände då bannar du hunden då har du brutit hans aggression o han är då åter kontaktbar o du kan nå han med din ilska över hans sätt o vara det kommer han garanterat o ta som obehagligt när du blir arg på han.

Fast han funderar inte ens på vad det var som hände. Han bara fortsätter. Vid ett slagsmål tömde jag hela vattenskålen över honom, 7 liter, hjälpte inte, då slog jag honom med den, ingen reaktion där heller. Kanske gör fel, men det funkar uppenbarligen inte att slå honom.

Jag skulle vara rädd.Även om det vore min egen hund.

Fast det vet i tusan. Min ena hund är världens pärla, men hon bet mig för inte så länge sen när hon var sjuk, helt oprovocerat.

Jag har inte lagt någon vikt i det öht, av den anledningen att hunden mådde dåligt, inte hade något fokus på mig och helt enkelt blev skrämd, jag förstår henne.

Japp, beardisar är det.

Flera rejäla bett är väl att överdriva ... Ett i magen som blev ett blåmärke bara, ett blåmärke på vänsterarmen med ett skrapsår och ett i högerarmen där det blev två hål. Men de var inte riktade till mig, jag kom emellan. Sista var visserligen till mig eftersom jag tog tag i honom riktigt ordentligt och föste iväg honom och var i skottzonen. Han var arg, rädd och trängd. Inget försvar, men jag är inte rädd, bara besviken, på mig själv.

Fast här tyckte jag mig förstå att det var flera, rätt rejäla? bett.
Och stora hundar.

Stora och stora. Mellanstora anser jag. Något lägre än en golden. Om 2 hundar bråkar och man går emellen så är ju risken stor att båda hundarna lyckas träffa dig istället för varandra. 2 hundar = risk för 2 bett istället för 1 bett. En stressad och uppe i varv hund dvs adrenalinet forsar fram blir s a s blockerad i hjärnan. Sista bettet kom när hon tvingade in en adrenalinkickad hund i ett annat rum då den i hjärnan fortfarande slogs med den andra hunden. Då denna LIVLIGA ras får en understimulerad uppväxt kan det sluta med en stressad och blockerad hund som denna som Glimfather har tagit över. Många vallhundar biter fåren i bakhaserna under vallning när dom blir stressade om dom inte får lära sig annat. Hoppas du fattar vad jag menar.

Tråkigt uttalande av hovslagaren.
Min erfarenhet är att det är lätt hänt att man kommer till skada när man går emellan.
Klart att man reagerar instinktivt, det hade jag också gjort!

Blev ju biten i julas också av min andre hund och han har den finaste mentaliteten man kan tänka sig. Också i stridens hetta. Men inte är ag räd för honom, det var ju inte med mening. En hund som verkligen siktar in sig på dig och hugger utan synbar anledning är jag rädd för, inte en hund som biter "av mistag" för att du kommer emellan.

Blev ju biten i julas också av min andre hund och han har den finaste mentaliteten man kan tänka sig. Också i stridens hetta. Men inte är ag räd för honom, det var ju inte med mening. En hund som verkligen siktar in sig på dig och hugger utan synbar anledning är jag rädd för, inte en hund som biter "av mistag" för att du kommer emellan.

JAG INSTÄMMER;);)

Tråkigt att höra det som hände. Bra är i alla fall att du inte är rädd, det hjälper mycket. Jag skulle nog själv försöka sära på hundarna mer och undvika situationer där slagsmål kan inträffa. Dels med tanke på din äldre hund, men också för att du har svårt att bryta slagsmålen när de väl sätter igång. Det hade varit annorlunda om du visste att du hade den kontrollen att du kunde bryta hunden, men han är så inne i det han gör och då är det inte riktigt sjyst mot den äldre hunden.

Sen skulle jag fundera över hur du ska bryta hunden när det väl sätter igång. Själv skulle jag nog ta i riktigt hårt mot hunden när den första minsta tendensen kommer, innan han är blockerad.

Tack :) Nej, han kan inget om hundar. Att säga dumma saker om mina hundar är som att säga det om mig. Jag blir ätteledsen.

Ni tycker inte ag ska göra mig av med honom i alla fall? Jag tycker så mycket om honom och jag tror han skulle bli knäpp om han var tvungen att flytta igen. Det var u inte ens hans fel, det var ju mitt, som var så dum så jag gick emellan.

Ta inte så allvarligt på vad hovis sa, han luftade bara sin åsikt, säkert utan att tänka på att du kan bli sårad. Du har fått en mindre chock, det är därför du reagerar som du gör, kroppsligt. Försök att lugna dig om det går, sov, å fundera vidare på saken när du är pigg å utvilad. Livet brukar lysa i ett helt annat sken då, å problemen kan te sig bra mycket mindre än vad man först trodde.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 708
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 366
Senast: Kraxa
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 864
Senast: AnneB
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 529
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10