Trevligt att
NI kan avgöra mitt ledarskap över internet. Ni är duktiga ni !! Bravo
Men om du ställer frågor där du själv ifrågasätter ditt ledarskap och för att ge råd och tips måste ju alla andra också vara kritiska mot ditt ledarskap. Det gäller ju alla som har en fråga kring problem då hunden inte har något ansvar för sitt beteende. Det är DU och ALLA ANDRA HUNDÄGARE som formar sin hund och därför är det DU och ALLA ANDRA som ställer frågor som får räkna med att bli ifrågasatta.
Hade ditt ledarskap fungerat hade du ju inte behövt ställa en fråga här på buke.
Jag försökte från min sida ge produktiv kritik, så jag tycker det är synd att det du bara verkar lägga energi på är de som du anser gjort rena påhopp.
Sen kan jag tänka mig att det som gör en del upprörda är att de frågor du ställer gälle grundkunskap i hundpsykologi som borde vara ett måste att kunna för alla hundägare. Sen kan man vara mer eller mindre bra på det och det är ett livslångt lärande som förändras och utvecklas från hund till hund.
Men att innan du kollat upp böcker, kurser, proffshjälp mm. lägger ut en sådan komplex fråga på buke där vi alla vet att vi inte var där utan bara utgår ifrån din fråga och sedan blir sur för att du får kritik över ditt handlande tycker jag är att börja i fel ände.
Hade vi alla sagt att du gjort precis rätt då hade du ju inte kunnat göra något annorlunda vilket i sin tur skulle tyda på att det är fel på din hund.
Hellre har jag någon som säger " vad har du gjort med din hund för att den ska bete sig sådär?" än att "Det spelar ingen roll vad du gör med din hund för den är labil i naturen". Den första kommentaren syftar ju ändå på att jag gjort ett fel som jag sedan kan jobba bort, vilket nog de flesta av oss varit med om någon gång.
Jag har gjort tusen fel med mina hundar, de har olater, kan i vissa situationer bete sig som skit, bryr sig inte ett dugg om mig periodvis och får för sig att fåna sig på planen. MEN innan jag tar hjälp från nätet tar jag hjälp av de som har möjlighet att träffa mina hundar, jag läser böcker osv. Jag slängher inte ut en fråga för att sedan bli arg för att folk missförstår den eller tolkar situationen annorlunda. Ex. en del anser att en skällande hund gör utfall, medans en del tycker att olycka ska vara sekundnära för att det ska vara ett utfall, så bara ordet utfall i sig har många olika betydelser för väldigt många olika människor. En del hundar gör utfall för att de är ilskna, och då får man jobba på ett sätt, en del hundar gör utfall för att de är osäkra och då får man jobba på ett helt annat sätt. Och så har vi min Buster som gnäller vid hundmöten för att han vill leka och trots att det är många siom tror att han vill fram till deras hundar för att bråka vet jag med mig att jag känner min hund och tar därför inte åt min. Däremot så om jag hade haft ett problem hade jag tagit åt mig och bett om hjälp.
Jajaja.... nu blev det mycket jag och jag.... men jag blir så ledsen när det fattas kunskap och när den sedan erbjuds tjafsas den bort bara för att den inte passar.
Jag har inte all kunskap och som jag skriver tidigare så har jag själv gjort tusen fel, men jag försöker lära mig av dem och därför blir jag så besviken när man delar med sig av det man kan, har erfarenhet av osv. och sedan läser dina senare inlägg.