hundar i expressen!!!

Sv: hundar i expressen!!!

jag har ingen aning... men det vore ju knepigt annars... tycj´ker att dom borde ha en gräns på att hunden ska ha varit hos ett visst antal hem,sen bör den tas bort,för hundens bästa... hemskt att flytta runt så mkt...

:crazy: :crazy:
 
Sv: hundar i expressen!!!

kl

köpte tidningen idag,bara för att det var hundar i den..:angel:

jag blev gryyymt förälskad i den dära lilla grand danois valpen Micro :love: :love: :love: såååå bedråande! och vilken klok blick...

hade gärna tagit hem alla,men det misstaget gör jag inte igen,iaf Inte med en vuxen hund..skulle ev kunna tänka mig en valp/unghund,Om den är reggad såklart...
fast,fastnar jag för en oreggad så skulle det kvitta..men ändå-tycker att det är viktigt/bra med reggade hundar...

min kille fastnade för rottisen Zorro och "amstaff" blandingen lucky....
.Näe Micro föll jag för!:love:

men jag ska inte skaffa mig en hund..inte Än iaf,och Inte såååå stooooor som han lär bli...dessutom skulle han inte passa för det ändamål som jag vill ha min blivande hund till.

men jag hoppas verkligen att dom hittar ett BRA hem till samtliga hundar faktisakt...
det enda jag skulle kunna täna mig att göra är väl att donera pengar/saker till dom..då gör man iaf NÅT i välgörande syfte och får inget dåligt samvete att man inte kunnat ta en jycke..bättre än inget alls,å vad man läst i tidingen om det så behöver dom nog alla pengar man kan få-för att bygga ut stället om inget annat..:cool:

men jag är sååå grymt glad å tacksam över att det finns sånna hundstallar,jourhem mfl som tar hand om dessa övergivna hundar-dom är guldvärda!!:bow: :bow: :bow:
 
Senast ändrad:
Sv: hundar i expressen!!!

*kl*

Tycker det är bra att uppmärksamma hundar som behöver hem, men det här var i mina ögon smaklöst.
Det är nog lätt att folk fattar ogenomtänkta beslut när de ser såna annonser.
Säger som någon annan- spanieln var det enda jag kan tänka mig.
Hoppas verkligen att hundhemmen inte bara prånglar ut en fila/schäfer korsning till vem som helst.
Och att de som tycker att "åhh, vilken sööööööt" vet vad de har i kopplet.
Blir mest irriterad på sånt här, och känner ingen lust alls att rädda alla hundarna. Tror istället att en del av dem troligen borde avlivas, då de med kunskapen att hantera hundar av den typen troligen går och köper en renrasig, reggad hund istället.

*hjärtlös*
 
Sv: hundar i expressen!!!

Håller till viss del med om att det är smaklöst av aftonbladet (vilket det mesta är i tidningen) men samtidigt är kanske det för med sig att några fler får upp ögonen för hundhemmen i sverige, samt att folk förstår är det är förkastligt att köpa en oreggad hund från en oseriös uppfödare. Någon till kanske väljer den seriösare av två uppfödare vid nästa hundköp och då har ändå artikeln gett någonting!
 
Sv: hundar i expressen!!!

*kl*

Ush, sådana här artiklar gör mig illa berörd. Av flera anledningar!
Jag har jobbat med omplaceringsverksamhet själv och sett det från insidan. Finns många bra omplaceringar där det helt enkelt hänt något för ägaren som gör det omöjlig att ha kvar hunden. Väldigt trevliga hundar, har en själv just nu.

MEN, det finn många, många hundar ofta av modell större, märkliga korsningar, hanhundar som säkerligen skulle må bäst av att tas bort istället för att ens försöka omplacera.

Sådana här artiklar är både possitivt och negativt. Det negativa är att hur många "Svenssons" ringer inte nu och vill rädda de stackars hundarna? Svenssons som inte har kunskap?
Det possitiva är att fler kanske får upp ögonen för problemet och att folk kanske förstår varför det är vansinnigt att "importera" gatuhundar från andra länder. Vi har ju gott om omplaceringar på hemmaplan!
 
Sv: hundar i expressen!!!

(*kl*, klippt och klistrat fr. aftonbladet)

BONO, DOBERMANN, HANE, 2 ÅR. Bono misshandlades fysiskt och verbalt av sina ägare. Han blev biten av andra hundar i familjen innan han räddades till ett omplaceringshem.

BARY,DOBERMANNKORSNING, HANE, 12 VECKOR. Matte blev allergisk och gjorde sig av med Bary.

LUCY, BOXER/AMSTAFFTIK, 2,5 ÅR. Räddades från ett uppsamlingsläger för hundar på Irland men hamnade i fel händer.

HADES, DOBERMANN, HANE, 1 ÅR. När mamman i Hades familj fick besked om att hon var gravid fanns plötsligt ingen plats för en hund.

LADY, JÄMTHUND/BORDER COLLIE, TIK, 13 VECKOR. Lady kom till genom en oönskad parning på en gård för hemlösa hundar. Måste hitta ett hem inom två veckor, annars väntar avlivning.

LADY, AUSTRALISK TERRIER/SCHÄFER/LABRADOR, TIK Hittills har ingen velat ta hand om henne och nu har hon börjat visa tecken på att vantrivas i hundgården. Om inget händer avlivas hon på tisdag.

ZORRO, ROTTWEILER, HANE, 9 MÅNADER. Zorro hoppade upp mot en flicka och råkade riva henne bakom örat. Upprörda invånare i kvarteret krävde att Zorro skulle bort, och familjen tvingades göra sig av med honom.

CASTRO, SCHÄFER, HANE, 6,5 VECKOR. En uppfödare hyrde in 21 schäfrar på Akitagården. När han inte kunde betala för sig lämnade han några av hundarna som betalning. Castro är en av dem.

BACCARDI, DOBERMANN/JÄMTHUND,TIK, 13 VECKOR. Också den en tjuvparning på hundhemmet. Valpen måste hitta ett nytt hem innan den blir för gammal.

MACHO, FILA BRASILEIRO/SCHÄFER, HANE, 1 ÅR. Lämnades in till hundstallet i Stockholm med ett strypkoppel som satt så spänt att det fick klippas bort. Ägaren var kraftigt berusad och ville inte veta av hunden.

BAILEY, SCHÄFERKORSNING, HANE 1,5 ÅR. Bailey räddades i sista minuten från avlivning i ett läger för hemlösa hundar på Irland. Han var rädd och osäker när han kom men är nu en glad jycke som kan grundläggande lydnad.

CORELLA, JÄMTHUNDSKORSNING, 4,5 ÅR, TIK. När mannen och kvinnan i Corellas familj separerade blev hon hemlös. Efter ett halvår i en hundgård kom hon till hundhemmet utanför Ängelholm.

MICRO, GRAND DANOIS, HANE, 14 VECKOR. En av flera valpar som föddes efter en oplanerad parning. Behöver omgående ett nytt hem.

SJU VALPAR, KORSNINGAR AV SPRINGER SPANIEL/DOB Mamman lämnades in för att hon inte är rumsren.

ALFONS, DOBERMANN, HANE 1 ÅR. Alfons bodde med en annan hund som bet honom. När han kom in hade han stora sår över hela kroppen och var så nervös att han bet sönder sin svans.

ATLAS, LABRADOR/BORDER COLLIE/DOBERMANN, HANE, Atlas husse och matte separerade. Efter det fick han sitta ensam långa stunder i lägenheten. Till slut lämnades han bort.

DINO, VIT SCHÄFER, HANE, 3,5 ÅR. Dino var vakthund i en guldsmedsbutik. När butiken byggdes ut fanns ingen plats för Dino och han lämnades bort.

CHABO, DOBERMANN, HANE. 3,5 ÅR. Ett av barnen i Chabos familj visade tecken på allergi. Eftersom Chabo var en del av problemet fick han lämna familjen.

RAMBO, SCHÄFER/DOBERMANN, hane, 1,5 år. Sonen i Rambos familj blev allergisk mot hundar. Rambo med sin viljestarka personlighet skulle passa bra som arbetshund.

JULIA, SPRINGER SPANIEL, TIK, 1,5 ÅR. Lämnades bort av sina ägare.

LEON, SCHÄFER, HANE,4,5 ÅR. Lämnades med 20 andra schäfrar på ett hundhem.

KERRY, OKÄND BLANDRAS, TIK, 6 MÅNADER. Kerry behandlades mycket illa av sina tidigare ägare. Hon har varit skräckslagen för människor men nu långsamt blivit tryggare.
-----------------------------------------------------------------

Men, jag fattar inte... Jag skulle verkligen inte vilja ha en enda.
Särskilt inte om man inte ser en blid på jycken brevid.
Om man bara läser texten, så inte låter det som ett gäng glada sällskapshundar. 6-månaders tik som varit skräckslagen för människor? Nej tack.

Givetvis tycker jag synd om hundarna, men jag känner mina egna begränsningar.
Hundägande ska vara roligt, och det är mycket jobb redan med en hund som är trygg och bra mentalt. Att skaffa hundar som dessa osar problem i mina öron.
Sen kan man ju fråga sig varför just dessa hundar blivit kvar.
Varför har ingen velat adoptera dem tidigare?
 
Sv: hundar i expressen!!!

sörflickan lisa skrev:
varför skulle det bli problem...??? har ni en ettermyra hemma??? :rofl:

Nej det kan man verkligen inte påstå men otrygga och oroliga hundar brukar ju kanske inte alltid gå så bra ihop med andra hundar över huvud taget.
På en del stod det ju också att de hade blivitsönderbitna och "mobbade" av andra hundar, så nej det är nog ingen bra idé alls!
 
Sv: hundar i expressen!!!

*knapplån*

Kan meddela att det inte lönar sig att ringa mer. Alla hundar har fått nya hem, de hade bara fyra Springer Spaniel-valpar kvar när jag ringde.
 
Sv: hundar i expressen!!!

Hade kunnat ge en av dobbisarna som inte hade blivit bitna av andra hundar ett hem. Tampas just nu med en omplacerad dobermann som blivit biten av andra hundar i sitt tidigare hem och det är inte lätt. :crazy: Man kan ju hoppas att dessa hundar inte har fått några men efter detta..
 
Sv: hundar i expressen!!!

*knapplån*

Det var ju en förmedling som omhändertog hundar från Irland (http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,850884,00.html) och gav dem hem i Sverige. Varför? Finns det inte nog med svenska hemlösa hundar som behöver hjälp? För varje importerad hemlös hund som räddats från avlivning, får en svensk hemlös hund sitta kvar på hundhem och eventuellt senare avlivas. Bör man inte "sopa rent framför egen dörr" först?
 
Sv: hundar i expressen!!!

Äröigt talat, skulle kunna ta vilken hund som helst utav dem.
Fast nu faller ju schäfrar mig in i smaken såå... Det hade nog blivit en sådan.

Tycker inte man ska vara dömande då är man inte bättre än de som "kastade" bort hunden.
Alla borde få en andra chans och hade jag kunnat hade jag tagit alla de schäfer hundarna och försökt göra deras liv bättre.
 
Sv: hundar i expressen!!!

Likadant med alla hundar som tas in från Spanien. Vad är det för vits att skicka hundar över hela Europa? Den erfarenhet jag har av de hundarna (från en organisation) är att de dessutom skickas runt mellan ett otal olika hem här i Sverige också. Känns inte helt sunt. Hoppas nu att hundarna i artikeln kommer till kunniga hem och får ett bra liv.
 
Sv: hundar i expressen!!!

Jag menar det. Jag håller med andra i tråden, i många fall hade det varit absolut humanast att avliva den stackars hunden. Och låta irländarna sköta sitt och spanjorerna sitt. Vi kan inte rädda hela världen.
 
Sv: hundar i expressen!!!

hade jag inte haft en sambo som redan var allergist mot min hund då hade jag inte tvekat att ta hand om Lady..jag mår så himla dåligt när jag ser såna här hundar avlivas pga en massa hemska människor som inte vill ta nåt ansvar.
Jag hoppas verkligen att nån som är kärleksfull och tillgiven tar hand om Lady! så hon slipper avlivas imorgon :cry:
 
Sv: hundar i expressen!!!

Kimz0r skrev:
*knapplån*

Kan meddela att det inte lönar sig att ringa mer. Alla hundar har fått nya hem, de hade bara fyra Springer Spaniel-valpar kvar när jag ringde.

Gud vad skönt att höra att dom fått hem! Hoppas att dom kommer i rätta händer!
 
Sv: hundar i expressen!!!

sorgligt :( , jag o sambon funderar allvarligt på hittehund från Spanien, vi har hittat en som vi har kärat ner oss i fullständigt :love:
 
Sv: hundar i expressen!!!

Det hoppas jag också, så att de inte pyttsats ut till vem som helst och snart hamnar på hundhem igen.
 
Sv: hundar i expressen!!!

alltså det är ju inte bra om hundarna panikomplaceras hos blödiga männsikor som tar hunden för att rädda den... fel hund fel ägare = förödande.... bättre med avlivning anser jag i de flesta fallen....
 

Liknande trådar

Övr. Hund Härom dagen var fastighetsskötaren hemma hos oss och skulle fixa en grej i vårat badrum som vi hade felanmält, vi var inte hemma vid...
2
Svar
25
· Visningar
2 842
Senast: Piaff
·
L
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 334
Senast: Dentaku
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 802
Senast: Tiffany
·
L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
893
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp