hundar i expressen!!!

Sv: hundar i expressen!!!

Om jag kunde så, men det går inte. Har ju redan en hund och 2 katter och inte alltför mkt pengar. :(
 
Sv: hundar i expressen!!!

Nera skrev:
Jag tror hon menar att på några utav hundarna så var de födda efter tjuvparningar på hundhemmen

Ja precis som den här hunden.

8. LADY, JÄMTHUND/BORDER COLLIE, TIK, 13 VECKOR. Lady kom till genom en oönskad parning på en gård för hemlösa hundar. Måste hitta ett hem inom två veckor, annars väntar avlivning.doberman@algonet.se
 
Sv: hundar i expressen!!!

Man borde sätta en snara på alkisen och låta den sitta :mad: hur kan man bara vara så hjärtlös?
 
Sv: hundar i expressen!!!

Athos skrev:
Men var det så att några av valparna hade kommit till på hundhemmen av en olyckshändelse, eller missförstod jag? Har dom ingen koll på hundhemmen? Är det så lyckat att det blir valpar av dom här hundarna? Jag menar att dom har ju redan hundar att omplacera osså ska man sätta ut valpar också:confused:
Det reagerade jag också på! Det stod att de var resultat av tjuvparning. Visst; med så många hundar kanske det kan hända misstag, men... ärligt talat: vore det då inte dags att ha JÄRNKOLL på hundhemmet så att inte de bidrar till ännu större överskott? Dessutom är frågan om det i såna lägen inte är bättre att abortspruta tiken.....
 
Sv: hundar i expressen!!!

Hoppas verkligen att hundarna kommer till seriösa och duktiga hundmänniskor. Hundhemmet måste vara extremt nog med vart de här stackars hundarna hamnar med tanke på deras bakgrund. I fel händer kan det bli ännu värre än det redan varit.

Med tanke på hur många människor som läst artikeln har säkert större delen av de som mejlar ingen hundvana alls, utan bara tycker synd om "den lilla hunden".

Men chansen att hitta någon bra människa ökar ju också.
 
Sv: hundar i expressen!!!

Nera skrev:
Satt och läste medan tårarna rann innan, hade så gärna tagit både en och två men har inte alls råd att ha egen hund.

Vi var innan lite inne på att ta en hund från något hundhem men efter längre eftertanke så kan det bli stora problem när vi redan har en.

Usch, tycker så synd om dem ! :cry:


varför skulle det bli problem...??? har ni en ettermyra hemma??? :rofl:
 
Sv: hundar i expressen!!!

Jag mailade och ombads ringa och satt sedan i en timme och försökte ringa. Upptaget hela tiden. Ska börja ringa igen i morgon 08:55.
 
Sv: hundar i expressen!!!

Funderade lite på det jag också, risken är ju ganska stor att den återigen kan hamna i orätta händer när det lägger ut hundarna som anonser i en kvällsblaska!
 
Sv: hundar i expressen!!!

ja,man blir ju orolig att det sitter några småtjejer och mejlar för fullt till dom,sånna som har tjatat om hund hela livet,och nu kanske föräldrarna insåg att dom kunde komma undan billigt..
hoppas hoppas verkligen att dom är SERIÖSA!!!!!
på akitagården vet jag att dom är himla bra!!

vet nån här om man får betala för en sådan här hund?

jag betalade ju en liten struntsumma för min,men då satt han på privat jourhem,så jag betalade så gott som bara för omkostnderna för han där....
 
Sv: hundar i expressen!!!

Kimz0r skrev:
Jag mailade och ombads ringa och satt sedan i en timme och försökte ringa. Upptaget hela tiden. Ska börja ringa igen i morgon 08:55.


åhh,vad kul!! på vilken utav dom??? :)
 
Sv: hundar i expressen!!!

Sen tycker jag artikeln är väldigt snedvriden. Är faktiskt rädd att många godhjärtade människor vill rädda de här hundarna nu.MEn frågan är hur många av dem har kunskap att ta hand om dessa sargade hundar?
 
Sv: hundar i expressen!!!

jo,det blir nog så att MÅÅÅNGA kommer att ringa in nu och säga att dom tar en... trots ingen riktig hundvana!
man får hoppas att dom är seriösa på hundhemmet,annars så är det ju ett bättre alternativ att avliva..



FORTFARANDE INGEN SOM VET VAD DET KOSTAR;OM MAN BETALAR NÅGOT ÖVERHUVUDTAGET??
 
Sv: hundar i expressen!!!

Vi meddelade intresse för Leon och Castro, men helst av allt vill vi givetvis ha Castro. ;)
 
Sv: hundar i expressen!!!

Hos Akitagården betalar man 500 kr. när man tar en hund på prov som sedan dras av priset (detta enligt deras hemsida). Priset varierar väl från hund till hund beroende på ras och ålder. Valpar kunde tydligen inte tas på prov.
 
Sv: hundar i expressen!!!

Björk skrev:
Det reagerade jag också på! Det stod att de var resultat av tjuvparning. Visst; med så många hundar kanske det kan hända misstag, men... ärligt talat: vore det då inte dags att ha JÄRNKOLL på hundhemmet så att inte de bidrar till ännu större överskott? Dessutom är frågan om det i såna lägen inte är bättre att abortspruta tiken.....

Jag trodde faktiskt att det var superkunniga hundmänniskor på hundhemmen men nu börjar jag tvivla:crazy:
Hur kunde det ske? Och precis, Varför ingen abortspruta:confused:
 
Sv: hundar i expressen!!!

åhh,dom var så fina!!!

ja,jag menar det,dom måste ju ta betalt iallafall.....för att få det att gå runt,plus att slippa massa oseriösa...
 
Sv: hundar i expressen!!!

Kimz0r skrev:
Hos Akitagården betalar man 500 kr. när man tar en hund på prov som sedan dras av priset (detta enligt deras hemsida). Priset varierar väl från hund till hund beroende på ras och ålder. Valpar kunde tydligen inte tas på prov.

Får man veta hur många ggr dom har varit ute på prov:confused:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Härom dagen var fastighetsskötaren hemma hos oss och skulle fixa en grej i vårat badrum som vi hade felanmält, vi var inte hemma vid...
2
Svar
25
· Visningar
2 842
Senast: Piaff
·
L
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 334
Senast: Dentaku
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 802
Senast: Tiffany
·
L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
893
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp