Hundar hos polisen?

Sv: Hundar hos polisen?

Här i stan finns en Belgisk vallhund. Tror att de använder den till sök av olika slag, polisen brukar vara på min sambos jobb och träna hundarna i sök efter människor och där är den med :)

En fd granne till mig hade en hund som han hade på foder åt sollefteåutbildningen, vet inte om dom provade ha honom som polishund, men han blev sedemera vakthund åt Benny Andersson ( ABBA) det var en blandras mellan schäfer och rhodesian...han såg ut som en schäfer men hade ridgen

*kl*
Min hunds morbror och mormor är TJH av rasen Staffordshire Bullterrier ( dock inte hos polisen som polishund såklart ) :D

En fd granne till mig hade en hund som han hade på foder åt sollefteåutbildningen, vet inte om dom provade ha honom som polishund, men han blev sedemera vakthund åt Benny Andersson ( ABBA) det var en blandras mellan schäfer och rhodesian...han såg ut som en schäfer men hade ridgen

:crazy:
Jag får rysningar när jag tänker på sådana blandningar. Vissa raser bör man helt enkelt inte korsa..

rysningar ? Det var en fantastiskt fin vakthund och han har nog honom kvar än...och han är väldigt välutbildad.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 565
Senast: Tiger tok
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 737
Senast: Sedna
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
36
· Visningar
716
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 679
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka