Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Häromkring känns det som att mallen är den vanligaste, medans schäfern toppar i resten av landet.. Men hur det ser ut i siffror vet jag inte. (Finns åtminstone en boxer i GBG)
Det är ren BS!![]()
Ja jag blev mycket förvånad, det är inte direkt en sådan hund som jag tänker att polisen vill ha
Tanten menade att polisen inte vill ha schäfer längre pga hälsoläget. Men hon kanske inte riktigt visste vad hon pratade om
edit. tror hon nämnde knarksök..
. Finns några "udda" raser även här - vet att det finns/har funnits någon riesen, vorsteh, holländare mf.
/Swat
För herrans massa år sedan hörde jag av en polis att de inte ville ha Dobermann som polishundar. Inte för att rasens bruksegenskaper skulle vara bristfälliga, utan för att "de har ju så jävla lite päls, de fryser för fan ihjäl om de är ute för länge"
Och eftersom polisen är ganska så konservativ, så tror jag då inte att RR skulle vara den nya grejen![]()
Ja, för RR:ens hälsa är ju så mycket bättre
Näe, det där är nog rent dravel. Det är väl inte en ras som är precis samarbetsvillig heller, utan mer åt det självständiga håller. Polisen söker ju oftast mer förarvänliga hundar.