Hund som morrar och nafsar vid hantering

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Carlaa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 83
  • Visningar Visningar 14 196
Sv: Hund som morrar och nafsar vid hantering

Fast i det här fallet har ju TS redan svarat att hunden inte var född sån.

I övrigt har jag redan skrivit att jag anser att all inlärning/uppfostran bör vara ras och individanpassad. Därför anser jag fortfarande att det finns en risk med tipset "Det är bara att...

Fast vad spelar det för roll om vad hunden varit med om innan? Nu är den som den är av osäkra anledningar. Lös problemet.

Att analysera sönder en hunds agerande i molekyler gör ingen nytta. Tänk om TS tagit över en omplacering utan någon som helst bakrundsinfo. Hur hade man löst problemet då?

Är det verkligen någon som har formulerat sig som att "det är bara att" göra si eller så...?

Och även om det nu vore så, så är det väl ändå upp till hundägaren att avgöra vilka råd man ska följa. Samtliga i tråden har skrivit hur de skulle lösa ett liknande problem.

Jag håller med dig, klickern är inte vägen till Jerusalem, men kan mycket väl användas för att styra saker åt rätt håll.
Klickern i sig är inte heller främjande för relationen mellan hund och ägare, men att tänka att hunden måste lära sig att gilla läget i alla situationer kan bli fel det också.

Jag förstår inte hur du alltid lyckas vända det till att hunden på något sätt ska verka lidande alternativt att du får det till att den domineras eller hunsas och liknande. Det är ingen som tycker att hunden bara ska "gilla läget". Jag förstår inte över huvud taget hur texterna som skrivits kan tolkas så?

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 323
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 629
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 696
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Hund Min BC har precis fyllt två år, är precis så pigg och glad som en ung BC är och älskar att vi börjat träna agility! Han har alltid fått...
2
Svar
27
· Visningar
9 121
Senast: Ananas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka