Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De bröt alltså för att den inte kunde avreagera inom tiden?Jag har kommit i kontakt med en uppfödare som ska omplacera en unghund. Han klarade dock inte överrasknings momentet. Hon säger att han är försiktig men inte ängslig.
Hur stor vikt ska man lägga vid provet?
Hunden var yngre än 20 månader när det gjordes.
Ja, det är väl klart de kan - men samtidigt är det ju en hund som har svårt att avreagera. Det kan ju bli problem den dagen den blir skrämd även om den inte blir det så ofta. (Jag antar att det är anledningen till att den "inte klarade bph".Jag är helt övertygad om att en hund kan vara en trevlig sällskapshund även om den avbrutit ett BPH. Jag har lite svårt för den väldigt bestämda uppfattningen som verkar råda här inne om att en hund som inte genomför ett BPH är en totalt mentalt instabil hund som inte skulle kunna fungera i en vanlig familjs vardag. Jag själv har en sällskapshund hemma som avbrutit BPH och han fungerar alldeles utmärkt i alla vardagssituationer. Däremot, ska den användas i arbete eller avel är det såklart en annan diskussion.
Ja man valde att bryta testet.
Hunden kommer från uppfödaren och har fått goda resultat på utställning. Målet är att göra om testet för att se om han kan användas som avelshund senare.
Han har alltid vart lite försiktig men inte feg. Hälsar på okända men tar inte första steget.
Har barn som är 4 och 2 år, är väl egentligen enda anledningen till att jag tvekar..
Vad är det för ras? Rottweiler eller papillon?Jag har kommit i kontakt med en uppfödare som ska omplacera en unghund. Han klarade dock inte överrasknings momentet. Hon säger att han är försiktig men inte ängslig.
Hur stor vikt ska man lägga vid provet?
Hunden var yngre än 20 månader när det gjordes.
Det är en Leonberger.Vad är det för ras? Rottweiler eller papillon?
Det var det momentet ja.Min fick avbryta vid "gubben" som hoppar upp (gissar att det är det momentet du menar, jag kan inte termerna). Hon var strax över året och inne i en spökperiod som jag inte riktigt noterade. Nu när hon är ur den har hon inga problem i vardagen. Blir hon rädd eller överraskad hoppar hon till eller lyfter på huvudet. Kan vara stel några sekunder men är sedan som vanligt. Men det är inte ofta det händer. Enda gången hon blivit riktigt rädd senaste månaderna är när vi råkade vara precis utanför domkyrkan när klockorna började ringa.
Hon är inte skotträdd, nyår var inga problem. Funkar bra med barn, men är van vid mina syskonbarn sedan hon var valp. Är en golden om det spelar roll.
Vi kanske ska göra om bph till hösten när hon är över två år om det känns bra.
Då skulle jag nog ta reda på lite mer om varför. Det är ju ingen liten jycke. Om den reagerar med panik kan den ju skada någon bara av att den välter möbler.Det är en Leonberger.