Min dalmatinertik är 2,5 år och är ovanligt social och trygg för rasen. (Trygg = ej skotträdd eller ser spöken, älskar främlingar och är klockren vid hundmöten.) Ända sedan hon var valp har hon kunnat vara ensam hemma och ensam hos andra men den senaste tiden har hon börjat gnälla och nästan yla av 'ångest' när hon sover över hos någon utan mig.
Hur tränar man bort denna mammighet? Hon gnäller även om vi är hos andra och jag försvinner iväg på toaletten men det håller vi på att träna bort, det är på nätterna när jag är bortrest som är det största problemet. Hon håller folk vakna hela natten och folk har börjat säga nej när jag ber om hundvakt, även utomstående som jag anlitar för pengar.
Hur tränar man bort denna mammighet? Hon gnäller även om vi är hos andra och jag försvinner iväg på toaletten men det håller vi på att träna bort, det är på nätterna när jag är bortrest som är det största problemet. Hon håller folk vakna hela natten och folk har börjat säga nej när jag ber om hundvakt, även utomstående som jag anlitar för pengar.