Hund som biter ihjäl kaniner.

Sv: Hund som biter ihjäl kaniner.

Han var väl hungrig...duktig hund..:devil:

Den var inte död innan då?
Nu är ju det inget konstigt beteende hos en hund, men en kanin/hare i dödsögonblicket låter så hjärtskärande, så du borde nästan hört något.

Precis vad jag tänkte. Kaniner låter fruktansvärt hjärtskärande när de fruktar för sitt liv.

Min livskamrat Nilson lyckades igår fastna med huvudet mellan gallerpinnarna i sin hage, jösses vad han skrek. Jag blev helt iskall av skräck när jag hörde honom skrika, jag trodde på allvar att han höll på att bli uppäten av en katt eller räv. :cry:

PIRU - Jag anser inte att en 9 månaders valp ska kunna kontrolleras i vartenda steg.

PIRU - Jag anser inte att en 9 månaders valp ska kunna kontrolleras i vartenda steg.

nej det tycker jag verkligen inte på nåt vis jag har inga krav då, börjar o dressera mina hundar runt 8-9mån men inte släpper jag dom lösa heller om jag inte är hundra på dom...

Min kanin blev uppäten av grannens jakthund. Hunden var ute på jakt och stannade till vid kanin buren (en sån trekantig som står på gräs). Min kanin tyckte det var otäckt och gick in i sitt lilla hus. Men hunden blev helt galen och började krafsa på buren och lyckades få upp låsanordningen på buren. Jag såg del hela från huset och sprang allt var jag orkade ut till kaninburen. Men kaninen kom lös och den sprang allt var den kunde mot mig med hunden efter. Fem meter framför viker dock kanien åt ett annat håll för att finta hunden. Men hunden tog kaninen mitt framför mina ögon och kaninen bara skrev, ett sånt där hemskt dödskrik (har aldrig hört ett ljud från denna lilla krabat på fem års tid). Sen stack hunden med kaninen hängandes i munnen, till skogen. Vi sprang efter men hittade inte hunden.

Saknar min lilla Juni!

:cry:

Vi hade Schäfrar i England, som var 100 på lydnad, jag hann bara säga halva namnet på jycken så tvärnitade hon mitt i värsta kaninsprånget, jag var alltid lika imponerad! Men åtminstone en gång kom kaninen uthoppandes mitt framför nosen på mig och hundarna, jag hann inte ens öppna munnen så PANG! var kaninen historia... Det hände då och då och där fanns inga krav på koppeltvång. Ledsamt var det men otroligt hur blixtsnabbt det gick, faktiskt var Labradoren snabbast när det gällde ögonblicklig avlivning... Näe, jag tyckte INTE det var roligt...
Hemma vill jag INTE att min Beauceron ska knipa nåt levande, men jag vill inte ha honom i koppel jämt heller. Än så länge har det gått jättebra, han kommer som en pil.

Ja men där i ditt fall när dom hoppar upp så sent hjälper ju knappast ett koppel då det är så nära.

det går inte att försöka övertyga vissa människor om att deras hundar inte lyder till 100 %. dom ska alltid komma med argument "jag, men det har aaaldrig hänt förut", hunden äe för ung osv....det spelar ingen roll. man måste ha dom kopplade. min hund är alltid kopplad.

Kul för er som har sådana robotar till hundar som aldrig skulle göra en fluga illa utan er tillåtelse.

Emil är 9 månader gammal och han är inte den enda stallhunden i världens som går lös kring inägorna. Detta var en ren olyckhändelse och inget annat.

Kul för er som har sådana robotar till hundar som aldrig skulle göra en fluga illa utan er tillåtelse.

Emil är 9 månader gammal och han är inte den enda stallhunden i världens som går lös kring inägorna. Detta var en ren olyckhändelse och inget annat.

Man ska inte skriva om sånt här på bukehund. Ska jag vara ärlig så tror jag inte ens hälften som skriver att de har 100% koll på sina hundar har det, är så lätt att skriva och sitta här och vara perfekt.
Jag har det på två hundar av sex, så där ligger jag dåligt till i procent :angel:

Mina hundar går också lösa på gården. Skulle det komma in en hare här kan jag säga att de skulle också jaga.
Mina jagar råttor här och vi uppmuntrar dom till det. Dödar de en får de mycket beröm, det är deras jobba här på gården ;)

Sen vet jag att några av mina hundar kan jag inte lita på när vi är i skogen, däremot så går det väldigt bra om dessa hundar är lösa en och en åt gången så de inte triggar varandra om de ser något. Så jag brukar göra så att de får turas om att gå lösa. Sen har jag ett ställe här (vår mark) som alla får vara lösa samtidigt. Där är de varje dag så de vilda djuren har nog lärt sig att där håller vi inte till :)

Precis min tanke, alla har stenkoll på sina hundar, pyttsan!
Hunden är ett rovdjur i grund och botten, man kan göra sitt bästa för att eliminera riskerna men det går aldrig få det 100%.
Sen är jag så elak att jag inte skulle sörja en kanin som med all säkerhet räknas som skadedjur där ts bor...

Emil? Är han en blandras med BC i sig?

Är du AWAKE och senare Goldpilz?

Kan ha helt fel....

*kl*

alla kaniner och harar skriker inte när de dör. minina drev upp en hare en gång och loke tog den på returen. den dog kanske av chocken, men tyst var det i alla fall.

Nä det stämmer nog. Haren jag red över för nått år sen hann inte säga ett pip. Flög upp i luften gjorde han och dog på en gång.:crazy: Så är hunden riktigt snabb så hinner den nog inte reagera innan den knäckt nacken.

Sen kan jag säga att 100% lydnad det har jag inte på mina hundar. men jag försöker. Den ena är en valp och den är ju knappt på börjad.Men just Att de ska av bryta en jakt är något jag tränat in från början. Och inkallningen kör jag stenhårt på. Men sen och andra sidan så har jag inga hundar med väl utpräglad jakt instingt.

Ett tipps är att lära hunden "Stanna" då det lättare att få hunden att bryta såvis än att kalla in. Jag kan till och med få min hund att stanna i ett utfall mot en annan hund om den inte nu skulle dyka upp precis jämte (det är mitt problem med den ena).

känner du min hund`? jag tror inte det va?
bättre att hon har tråkigt och är kopplad än att hon attackerar barn och andra hundar.
Så din hund är aggresiv?

Jag skulle aldrig ha kopplat mina hundar speciellt inte den äldre hon är van att gå lös och det ska hon få göra skiter i om det är koppeltvång. Enda gångerna jag har fast dom är när jag är på större ställen vars det är mer trafik. Men aldrig hemma här går dom lösa hela tiden. Jag bryr mig inte om min hundar jagar harar, men kaniner har döm aldrig rört men jag kan inte säga att dom inte skulle ta kaninen om det var ngn lös det skulle dom säkert. Lilla My den äldre hunden lyssnar när hon vill vilket inte är så ofta men Campari den yngre lyssnar ganska så bra.

känner du min hund`? jag tror inte det va?
bättre att hon har tråkigt och är kopplad än att hon attackerar barn och andra hundar.

Attackerar hon barn och hundar kan man ju undra hur hunden mår.
Och nej, jag känner inte din hund. men en hund som alltid får gå kopplad är ingen lycklig hund enligt mig. Lycklig kan den inte vara heller, om den attackerar barn och hundar...
Nä, jag tycker inte det är bättre hon har tråkigt som du verkar tycka.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
956
Senast: inverterad
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
919
Senast: Rumpnissen
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 359
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 005

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka