Hund som biter ihjäl kaniner.

Sv: Hund som biter ihjäl kaniner.

Här vars jag bor bryr sig ingen typ att hundarna springer lösa. Bor i en liten byn uppe i norrbotten var det typ bor mer hundar än människor... Jag går alltid fast med mina hundar så fort jag far till större ställen. Dessutom finns det inte mkt djur här och speciellt inte vars jag går med hundarna för det kör massa mopeder och skit där. Ibland springer dom efter harar men den ynger hunden vill/vågar inte fara så långt ifrån mig lr den som är ute och går. Ngn gång när jag har varit ute med hundarna har jag sett renar men hundarna knappt märker dom.

Sv: Hund som biter ihjäl kaniner.

Visst finns det tillfällen där du får skjuta en lös hund. Dock får man inte göra det bara för att man stör sig.
Jag har kollat men miljö o hälsoskyddskontoret och enligt dem finns det faktiskt inte tillfällen när privatperson får skjuta lösspringande hund. Det är lagt enbart under polisen.
Skulle man däremot döda hunden för att man blev attackerad, eller något barn, så skulle ingen säga något men man får inte, enligt lag, skjuta hundar som river får ex.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
955
Senast: inverterad
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
919
Senast: Rumpnissen
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 359
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 005

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka