Så det är antingen att vara passiv och ta emot, eller markera som är valen? Det går inte att hålla undan barnet från att göra illa en
medan man kommunicerar till föräldrarna att man vill att de tar rätt på ungen? Utan rätt på och markera "fy", bara?
Jag tycker det
@Luff beskriver om mackan är en helt bisarr situation, jag tycker det är ett vrickat sätt att lära en hund agera. Men det är tydligen hur
de vill ha det hemma, inte fan går jag in där då och lär hunden de "rätta" reglerna... Är det omöjligt att säga att man inte vill äta under de här förhållandena, och antingen får de undan hunden eller så går jag hem?
Varför skulle det vara OK att fostra en hund till regler som går stick i stäv med ägarens önskemål? Hemma hos dem? Liknande med hunden som skulle rida, jag hade verkligen inte gillat det heller - men varför lugga bort hunden som första reaktion? Varför inte öppna munnen och säga "ta undan hunden"?
Det finns
massor med regler folk har kring hund, som är helt bisarra. Man vet ju inte ens vad de är, om någon kommer hem till mig och har som regel att hundar får inte vara på vänster sida, får inte nysa, eller vad fan som helst annat, så inte är det OK att de börjar fostra min hund till detta. Bara för att jag råkar hålla med om regler som att det inte är OK att hundar rider på en eller snor mat ur händerna betyder det inte att det är regler som jag tycker mig ha rätt att påtvinga hundar som är lärda annat utan att ens försöka kommunicera att jag är missnöjd först!
Det är obegripligt för mig, att hundar är vars och ens att ge sig på att forma hur man råkar känna för det.