Sv: Hund och leta pojkvän?
Det där har jag också fått höra men då gällde det barn. "En ensamstående mamma vill ingen kille ha". Jag har två barn och jag har aldrig träffat någon som jag har velat ha ett förhållande med som inte har kunnat acceptera mina barn.
När jag träffade min sambo så hade jag mina barn, en hund på ca 50 cm i manke, två katter och ett hästintresse som tog tid och ett jobb jag älskade passionerat med in i förhållandet. Det har aldrig varit något problem för honom och jag hade inga problem med att han hade två barn, en stor katt, ett stort bilintresse och jobbade jämt med in i vårt förhållande. Det enda som egentligen ändrades på var hans jobb för så som han jobbade på sitt förra arbete gjorde att vi inte kunde ses alls vissa perioder och det var ju tråkigt. Han bytte jobb till ett han trivs med mycket bättre istället.
Idag är barnen utflugna, min älskade hund har dött, hans katt har dött och det har tillkommit några hästar, en hund, ett gäng med stallkatter och hans underbara lilla barnbarn i vårt förhållande.
Fundera inte så mycket på om någon vill ha dig. Fundera på vem du vill ha och vilka egenskaper som är viktiga för dig. Jag hade ju aldrig kunnat acceptera någon som inte kunde acceptera mina barn. Mina barn och mina djur hängde liksom ihop med mig. Det var antingen ta hela paketet eller inte alls för det är inte delbart.