Hund och alkohol?

De flesta som försvinner har väl gjort det när de varit lösa eller smitit från hage/hus? Eller har du nån statistik som säger att det ofta beror på alkohol?
Så du menar att risken inte finns att man tappar hunden när man är påverkad av alkohol? Att man har lika bra uppmärksamhet på omgivning osv? Spelar det någon roll statestikmässigt hur många som tappat hunden på fyllan? Är det ansvarigt menar du att hantera djur på fyllan bara för att inte tillräckligt många djur råkat illa ut?

Knappast, tror inte att dom rycker in för att föräldrarna dricker lite för mycket en gång. Isåfall skulle ju var och varannan ha med soc att göra. Jag kommer aldrig tycka det är okej att dricka så man blir påverkad varken bland barn eller djur, dock så tycker uppenbart alldeles för många att det är helt okej.

Hur ska du ha det?
Ena stunden för du disskussionen utifrån SUPA.
Sen svänger du till "dricka för mycket en gång"

Vad är det vi disskuterar?
Normalt alkoholintag eller supning?

Nej det är INTE olagligt pga att alkohol förändrar en.

Sen har INGEN i tråden tyckt det är ok att SUPA. Vi pratar alka om normalt alkoholintag. Du lägger orden i munnen på i stort sett alla i tråden.
Som jag skrivit sen första inlägget så anser jag att något glas är helt okej. Ingen blir märkbart påverkad av något glas. Det är att var påverkad och hantera djur som jag är emot.

Och om inte alkohol förändrar en, vad är det som gör att det är olagligt då att köra med alkohol i kroppen? Om man nu agerar och reagerar på samma sätt som man gör nykter.

Hur ska du ha det?
Ena stunden för du disskussionen utifrån SUPA.
Sen svänger du till "dricka för mycket en gång"

Vad är det vi disskuterar?
Normalt alkoholintag eller supning?
Blir man märkbart påverkad så ja, då har man supit enligt min åsikt, då har man tagit ett par glas för mycket. Som sagt, ingen blir märkbart påverkad av något glas.

Så du menar att risken inte finns att man tappar hunden när man är påverkad av alkohol? Att man har lika bra uppmärksamhet på omgivning osv? Spelar det någon roll statestikmässigt hur många som tappat hunden på fyllan? Är det ansvarigt menar du att hantera djur på fyllan bara för att inte tillräckligt många djur råkat illa ut?

Kan man inte få samma problem på en jäkla massa olika mediciner och sjukdomar?

Som jag skrivit sen första inlägget så anser jag att något glas är helt okej. Ingen blir märkbart påverkad av något glas. Det är att var påverkad och hantera djur som jag är emot.

Och om inte alkohol förändrar en, vad är det som gör att det är olagligt då att köra med alkohol i kroppen? Om man nu agerar och reagerar på samma sätt som man gör nykter.

Har du tagit körkort så vet du.
Reaktionsförmågan försämras och bilar framförs i rätt höga hastigheter mot promenerade.
Därav att man heller inte får köra på många mediciner och sjukdomar.
Vi kanske ska neka dessa människor att ha hund också?

Du svarade på mitt inlägg med en fråga om jag inte hört hur många djur som försvinner, varför ställa den om den inte har med ämnet att göra?

Du svarade på mitt inlägg med en fråga om jag inte hört hur många djur som försvinner, varför ställa den om den inte har med ämnet att göra?
Ja, för att du verkade inte tro att djur försvinner av olika anlednignar, sen hur många av dom som beror på bristande uppmärksamhet och slarv pga alkohol spelar ingen roll. Djur kan försvinna av olika anledningar.

Blir man märkbart påverkad så ja, då har man supit enligt min åsikt, då har man tagit ett par glas för mycket. Som sagt, ingen blir märkbart påverkad av något glas.
Vad räknar du som märkbart påverkad? Jag kan bli påverkad av ett glas, folk är olika, precis som att folk blir påverkade på olika sätt av alkohol. Personlighetsförändringar har jag bara stött på hos folk med problem.

Det är väl inte att bli förändrad?
Då ska du inte få rasta hunden på hostmedicin heller utan skaffa hundvakt!
Jo, ändrar man sitt normala tillstånd på något sätt så är det att bli förändrad. Man är inte lika med som man är utan alkohol. Och som sagt, det kryllar av saker som gör en mer eller mindre påverkad. Dock så är mediciner eller sjukdomar någonting som inte alltid kan rås för, alkohol är fullkomligt frivilligt att utsätta sig för.

Vad räknar du som märkbart påverkad? Jag kan bli påverkad av ett glas, folk är olika, precis som att folk blir påverkade på olika sätt av alkohol. Personlighetsförändringar har jag bara stött på hos folk med problem.
Det är väl upp till var och en, förhoppningsvis så har folk koll på när dom blir påverkade och inte. Vissa kan dricka mer och vissa tål ingenting, tål man ingenting så bör man inte ens ta något glas i dom situationerna man har ansvar för djuren.

Vem har pratat om personlighetsförändringar? För övrigt är det många som förändrar sin personlighet vid alkohol och inte bara till det negativa. Många just med problem kan faktiskt bli högst normala vid måttligt alkoholintag.

Ja, för att du verkade inte tro att djur försvinner av olika anlednignar, sen hur många av dom som beror på bristande uppmärksamhet och slarv pga alkohol spelar ingen roll. Djur kan försvinna av olika anledningar.
Var verkade jag inte tro att djur försvinner av olika anledningar? Det var ju det första du skrev i ämnet till mig, för mig är inte far illa samma sak som försvinna. Med de djur jag har erfarenhet av krävs det betydligt mer än att de kommer lösa för att de ska försvinna, då de i regel är väldigt flockbundna.

Jo, ändrar man sitt normala tillstånd på något sätt så är det att bli förändrad. Man är inte lika med som man är utan alkohol. Och som sagt, det kryllar av saker som gör en mer eller mindre påverkad. Dock så är mediciner eller sjukdomar någonting som inte alltid kan rås för, alkohol är fullkomligt frivilligt att utsätta sig för.

Så om man är ofrivilligt olämplig att rasta hunden så far den inte illa och det är inte oansvarigt?
Men om man är frivilligt olämplig så är det ok?

Intressant.

Alkoholism är btw en sjukdom så det är ofrivillig.

De flesta som försvinner har väl gjort det när de varit lösa eller smitit från hage/hus? Eller har du nån statistik som säger att det ofta beror på alkohol?

Huruvida en häst löper större risk att springa ut på en väg när man druckit alkohol låter jag vara osagt, men vill en häst slita sig från mig så gör den det även när jag är nykter då jag inte har så mycket att sätta emot med mina knappa 50 kg. Snarare har man väl en tendens till att bli mer slarvig i vardagslägen när man är helt frisk, pigg och med, i alla fall jag. Sen kan man såklart tycka det är fel också, men jag hävdar ändå att det är jag som utsätts för större fara, inte djuren.

Jag har haft hund i 36 år och träffar otroligt mycket hundfolk och har aldrig hört om någon som tappat bort en hund på fyllan :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har senaste året börjat reagera annorlunda på alkohol O_o Jag vet inte om det är åldern som påverkat eller om jag har andra...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 494
Senast: Vallmo
·
Relationer Det här är en diskussion som precis tagit fart mellan mig och min sambo, och jag är helt häpen över hur känsligt det är när man (jag i...
22 23 24
Svar
463
· Visningar
34 475
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar