Hedinn
Moderator
Det är upp till var och en, förutom när du bestämmer? Känns som att du mest färgas av ditt umgänge och att du inte gillar att umgås med folk som dricker. Att jag märker att jag är påverkad innebär inte att andra märker det vid samma låga nivå (det vet jag av erfarenhet) alltså är inte allt svart eller vitt och kan bedömas av dig.Det är väl upp till var och en, förhoppningsvis så har folk koll på när dom blir påverkade och inte. Vissa kan dricka mer och vissa tål ingenting, tål man ingenting så bör man inte ens ta något glas i dom situationerna man har ansvar för djuren.
Vem har pratat om personlighetsförändringar? För övrigt är det många som förändrar sin personlighet vid alkohol och inte bara till det negativa. Många just med problem kan faktiskt bli högst normala vid måttligt alkoholintag.
Du skrev följande:
Det tolkar ju jag som att det handlar om annat än att gå ut och gå med hunden, alltså måste ju hunden fara illa av att matte/husse kommer hem med någon form av personlighetsförändring, eller vad menar du annars att hunden skulle påverkas av?Dock en helt annan sak om jag som han litar på och har förtroende för skulle komma hem onykter, det är inte okej.
Men med tanke på följande mening: ”Många just med problem kan faktiskt bli högst normala vid måttligt alkoholintag.”
Så inser jag att vi har väldigt olika syn på människor och deras beteende, så jag förstår att vi har svårt att komma överens kring detta.