Vad för statestik sitter jag på? Jag säger att risken är större att något händer på fyllan än annars.Nä, inte jag heller, under mina 30 år. Men @Grazing verkar ju sitta på någon form av statistik, som hen inte vill dela med sig av.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad för statestik sitter jag på? Jag säger att risken är större att något händer på fyllan än annars.Nä, inte jag heller, under mina 30 år. Men @Grazing verkar ju sitta på någon form av statistik, som hen inte vill dela med sig av.
Vet du vad? Jag har inte alls läst samma sak i tråden som du verkar ha gjort. Antalet glas är totalt oväsentligt, och när du skriver att alkoholister är olämpliga djurägare finns det alltmer som tyder på att din kunskap kring alkohol och människor är rätt låg, det finns extremt många olika nivåer.Detta är nog den mest tragiska tråd jag läst, djurmänniskor som sitter och försvarar drickande när ansvaret för djuren finns. Att det är okej att gå ut full med hundarna etc. Att alkoholister är läpliga hundägare, att kan man stå på benen så är det tillräckligt för att kunna ta hand om sin hund.
Ett ett två glas räcker inte tydligen utan nej, det ska drickas mera tydligen. Otroligt ansvarslöst, att det var såhär utbrett ändå att det är helt okej att dricka sig fulla med djuren visste inte jag, trodde djuren betydde mera än så faktiskt..eller så är vissa bara dumma.
Ett ett två glas räcker inte tydligen utan nej, det ska drickas mera tydligen. Otroligt ansvarslöst, att det var såhär utbrett ändå att det är helt okej att dricka sig fulla med djuren visste inte jag, trodde djuren betydde mera än så faktiskt..eller så är vissa bara dumma.
Detta är nog den mest tragiska tråd jag läst, djurmänniskor som sitter och försvarar drickande när ansvaret för djuren finns. Att det är okej att gå ut full med hundarna etc. Att alkoholister är läpliga hundägare, att kan man stå på benen så är det tillräckligt för att kunna ta hand om sin hund.
Livet är inte perfekt för någon och ingen kan vara en perfekt djurägare livet igenom. Det är mänskligt att bli sjuk och blir man såpass att man känner att man inte klarar av djuret så bör man få hjälp med det i bästa fall. Annars får man göra vad man kan.
Och ja, alkoholmissbruk är en sjukdom, en sjukdom som inte bör blandas med djur.
Detta är nog den mest tragiska tråd jag läst, djurmänniskor som sitter och försvarar drickande när ansvaret för djuren finns. Att det är okej att gå ut full med hundarna etc. Att alkoholister är läpliga hundägare, att kan man stå på benen så är det tillräckligt för att kunna ta hand om sin hund.
Ett ett två glas räcker inte tydligen utan nej, det ska drickas mera tydligen. Otroligt.
Jag skulle utan tvekan klassificera alkoholberoende som en klar orsak att inte ha husdjur alls.Så vissa sjukdomar går bra men inte andra?
Finns det fler sjukdomar som du anser inte passar med djur?
Jag skulle utan tvekan klassificera alkoholberoende som en klar orsak att inte ha husdjur alls.
Säkert att unghunden var nykter? Vad vet du vad den hittat på när ni slarvade bort den, för varför skulle den sitta i fyllecell annars?Vi hämtade ju unghunden i fyllecellen i Trollhättan för ett tag sen
Glömt stänga ena grinden till hundgården, vi har två
Obs, vi var nyktra.
Jarla fick lära sig vad Oktoberfest är för ngtSäkert att unghunden var nykter? Vad vet du vad den hittat på när ni slarvade bort den, för varför skulle den sitta i fyllecell annars?
Och ja, alkoholmissbruk är en sjukdom, en sjukdom som inte bör blandas med djur.
Säkert att unghunden var nykter? Vad vet du vad den hittat på när ni slarvade bort den, för varför skulle den sitta i fyllecell annars?
Så är det. Men då är man inte aktiv i sitt beroende. Detsamma gäller f.ö. de flesta beroenden. Kan man inte ta hand om sig själv eller sin ekonomi bör man inte ha djur.Nu är man ju alkolist även om man är nykter.
Jag är väl medveten om vad beroende innebär. Trots allt har jag jobbat inom beroendevården i 15 år och är alkohol- och drogterapeut. En utbildning jag också har god nytta av i mitt jobb inom akutpsykiatrin då vi ofta träffar beroendepatienter även där.Jag råkar veta att två av sveriges främsta i min sport är helt 100% nykta alkoholister sen 15-20 år tillbaka. Enligt vissa i den här tråden skulle de inte få ha djur. Även om de dagligen lever med sin sjukdom och kamp så har jag har väldigt svårt att se dem som inte kapabla att ta hand om djur faktiskt. De är bättre lämpade än väldigt många nyktra men korkade och omdömmeslösa hundägare runt om i landet.
Alkoholism är mycket mer är parkbänks-Bärra med en tovig Schäfer, nån ung kille med en muskelmix som super bort dagarna i nån lägenhet med polarna eller direktörn som ragglar runt kvarteret med familjens cocker spaniel på Whiskyfyllan varje fredagskväll.
Jag tycker heller inte alkoholism passar in i grundfrågan i tråden som byggde på en tråd från annat forum, om att djuren skulle få en vit jul/nyår. Det betyder alltså ingen alkohol alls. Inte ens en öl.
Så är det. Men då är man inte aktiv i sitt beroende. Detsamma gäller f.ö. de flesta beroenden. Kan man inte ta hand om sig själv eller sin ekonomi bör man inte ha djur.
Inte heller om man inte kan tillfredsställa sin hunds behov.
Ta hjälp och inte äga är två helt skilda saker.Men jag har redan sen innan skrivit att är man inte redig oavsett anledning så ska man ta hjälp med sitt djur. Därmed trodde jag det var rätt glasklart att jag inte tycker packade folk och där ingår väl även alkoholister när de är fulla, ska ha djur.