Kan du inte helt enkelt dricka läsk eller typ alkoholfri cider? Billigare och godare. Eller är det viktigt för dig att det ska se ut som du dricker alkohol som dina vänner gör? Be isf bartendern om en fruktig alkoholfri drink, jag fick en drink som var som hallonsorbet en gång som var sjukt god.
Läsk och det som inte borde få kallas cider är ju sött. Helt annat än vin och öl, och sabbar åtminstone i min mening upplevelsen av maten.
Jag har ju blivit ciderälskare på senare tid, så jag brukar välja en bra, torr cider om det finns (på majoriteten av alla ställen är det dock lögn att få tag på). Då får man den bra matdrycken men landar på 4-6% istället för vinet. Finns även många riktigt bra microbryggda öler i 3,5%-snåret. Helt alkoholfritt håller jag med om att bubbel verkar lättast att få bra. Eller drinkar om det finns en bra bartender som vet hur man balanserar beska och syra.
Mitt alkoholfria tips i övrigt är en must: Jus de Pommes Artisanal Pétillant. Långt ifrån äppeljuice, med syra och liten beska i botten, och grymt god till chark eller ost