Hund i Italien

linnsan

Trådstartare
Ske eventuellt jobba utomlands där i några månader from i vår och tänkte varför inte kolla buke om någon annan haft hund på semester eller bott där:D

Jobbet är i Florence. Eller en bit utanför.
Hur ser det ut med foderutbud? Verkar ju finnas en del djuraffärer..

Hur är landet i övrigt med hundar? Har fått för mig att det är ganska hundvänligt?

Ske eventuellt jobba utomlands där i några månader from i vår och tänkte varför inte kolla buke om någon annan haft hund på semester eller bott där:D

Jobbet är i Florence. Eller en bit utanför.
Hur ser det ut med foderutbud? Verkar ju finnas en del djuraffärer..

Hur är landet i övrigt med hundar? Har fått för mig att det är ganska hundvänligt?

Det finns samma foder som här och gott om affärer. Det är hundvänligt, samma som Sverige skulle jag säga, men har för mig att de inte får åka med på innerstadsbussar. Ibland även välkomna in på restauranger. Vart ska du mer exakt? :)

Det finns samma foder som här och gott om affärer. Det är hundvänligt, samma som Sverige skulle jag säga, men har för mig att de inte får åka med på innerstadsbussar. Ibland även välkomna in på restauranger. Vart ska du mer exakt? :)

Strax utanför Florence :)
Och jag lär bila ner så transport löser sig förmodligen lätt med hundarna ändå :)

Det låter bra med foderutbudet, kan ju faktiskt gå in på hemsidorna på djurbutikerna jag hittade kom jag på sen :D

Har bara varit i Milano med hund och tävlat, var där i 5 dagar och upplevde det väldigt mycket mer hundvänligt än här i Norden. Hunden fick vara med överallt, i affärer och på restauranger, var fler som också hade sina hundar med. Inga som helst problem att åka vare sig buss eller tåg med hunden.
Det enda man inte fick göra var att lämna hunden själv på hotellrummet.

Har bara varit i Milano med hund och tävlat, var där i 5 dagar och upplevde det väldigt mycket mer hundvänligt än här i Norden. Hunden fick vara med överallt, i affärer och på restauranger, var fler som också hade sina hundar med. Inga som helst problem att åka vare sig buss eller tåg med hunden.
Det enda man inte fick göra var att lämna hunden själv på hotellrummet.

Det låter ju bra!
Gillar ju att plocka med hundarna lite överallt :D

Mina föräldrar har haft med hund på semester i Italien, de upplevde också att det var hundvänligt där, ffa på restauranger och caféer.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 034
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 155
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 555
Senast: fixi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 481
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar