Howrsetråden, den åttonde

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Se där! Det kanske finns hopp för den gamla tanten ändå. :D

KL

Jag måste ha en förbannelse över mig med fölungarna. Jag hoppade så innerligt att det senaste fölet som kom idag skulle bli ett connemarasto med någon rolig färg, och vad får jag? En körsbärsbrun hingst. :grin:
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

kl

måste bara få klaga lite på att träna upp GP hästar är tråååååkigt.. haft en som är helt färdigtränad sen den var 10 år (fetstilad och allt), så nu, en månad i taget, fram till den är runt 24, sen på med 20 molntappar, för att ytterliggare trycka på den där jädra lektionsknappen fram till att hästen slutligen är 25 år....
Om jag skulle fuska, så skulle jag banne mig tänka att göra det nu :crazy:

eller hyra någon slav som kan träna hästen åt mig... :devil:
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Fattar inte det där med GP hästar :crazy: Måste de vara över 25 för att tävla gp?
Låter väldigt tröttsamt måste jag säga! Och dyrt!

----

Hur vinner man rosetter?
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

hehe, nej nej :p
för att få ut max färdigheter av hästen, så får man gå lektioner varje dag för att få ut de där sista poängen. När hästen är över 25år, så får den inga mer färdighetspäng från lektionerna, utan anses då vara helt färdigtränad :)

Tävla kan man göra i princip så fort den har åldern inne :)

men eftersom jag siktar på att få tillgång till den där fontänen varje vecka så blir det att träna upp lite hästar då och då för att lyckas hålla sig under 100-rankingen ;)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

*kl*

Någon här som har bra koll på Hestias gåva? Att man inte kan sälja/byta/ge bort Hestias gåva vet jag utan jag måste sälja stoet jag vill ha gåvan på till den som har en gåva i lager. Men, måste stoet då betäckas och föla hos den som gett gåvan eller kan man sälja vidare stoet med bara gåvan så den sen betäcks och fölar hos någon annan i avelsgruppen? :)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

ahaaa! Bara nyfiken, men hur hög genetisk potential har dina GP-hästar?
Hur många pass lägger du generellt ner på en gP-häst?
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

I hear ya! Sitter med samma bekymmer. Det är så sjukt tråkigt! Har i alla fall 1 av 6 nu som är helt färdigtränad, alltid något... Två av de andra börjar komma upp i ålder, snart 24 år men då ska de ju få molntappar så det är bara att köra igång igen :p
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Mina lussehästar har runt 729 som högst nu. Jag lägger faktiskt inga pass alls på hästarna, då jag har ett relativt stort sm-utbud med alla dessa events som kommer titt som tätt, +så använder jag diamanter främst innan jag tar till pass. :)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Hua, 6st! :eek:
Och jag har bara en jag måste träna upp än så länge :p
well, tillkommer snart mer, då min nya häst snart är färdigbluppad och redo att börja avla :p
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Ja det blev lite för många :p Hade inga vettiga gp-hästar alls förut så jag samlade på mig några hyfsade föl som jag nu tränar upp.
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

ok, va skönt att höra :) Då kasnke man kan "komma upp sig" lite i spelet utan att lägga massa pass :) Gäller att ge det lite tid då kasnke :p
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Kl*

Hur mycket bör en häst ha i genetisk potential för att bli en bra gp häst?
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Jag roade mig med att träna upp tre nya förra veckan... Segt som tusan! Men nu borde jag kunna hälla mig på rätt sida 100-strecket ett bra tag :)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Det handlar inte bara om genetisk potential utan även om medfödda färdigheter. Har den inga medfödda färdigheter så spelar genetiska potentialen ingen roll!

Medfödda färdigheterna ökar med den genetiska potentialen, men jag skulle säga minst 220 i medfödda färdigheter för att bli en hyfsad grand prix-häst. Då är man absolut inte med i toppen men den står sig okej :)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Det går utmärkt att sälja en häst med hestias gåva, den ligger kvar på hästen till dess att den betäcks och således används. :)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Tack! Det var ju himla praktiskt i alla fall, då kan stoet ta en omväg på vägen till samarbetsparnern. :)

Då antar jag också att det går att åldra hästen utan problem då. :)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Då ska jag vara krånglig, hihi.. hur mycket genetisk p måste den ha för att få 220 i medfödda färdigheter då? Sen antar jag att man måste ge Hera paketet till stoet. Ska man göra nåt mer när man avlar fram en gp häst?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 105
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
41
· Visningar
917
Senast: Mineur
·
Svar
2 001
· Visningar
98 181
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
51 52 53
Svar
1 056
· Visningar
33 993
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp