Howrsetråden, den åttonde

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Att använda afrodites tårar är ett måste. Att avla på 100-bluppade hästar är ett annat. Och viktigt är att ge ungdomens vatten så snart det är möjligt för att kunna ta så många lektioner som möjligt!

Ang att beräkna medfödda färdigheter, det här är kopierat från Alwarions sida:

För att räkna ut hur mycket medfödda färdigheter ens föl kommer att få, lägger man ihop föräldrarnas GP och multiplicerar med 0.10. Dock får man räkna med en felmarginal på +/- 4. Det betyder:
- om föräldrarnas genmsnittliga BLUP är +100 kommer fölet få bästa resultat (+4)
- om föräldrarnas genomsnittliga BLUP är mellan 0 och +100 kommer fölet få sämsta resultat (-4)
- om föräldrarnas genomsnittliga BLUP är under 0, får fölet inga medfödda färdigheter.

Mamman har GP på 402.65
Pappan har GP på 403.96

402.65 + 403.98 x0.10 = 80.66

Fölets medfödda färdigheter kommer att vara allt mellan 76.66 och 80.66. Om du dessutom ger Afrodites Tårar till stoet innan betäckningen får fölet 50% mer medfödda färdigheter än annars.
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

ännu en dum fråga på samma ämne då:

Tar det längre tid att 100blup:a en häst med mycket medfödda färdigheter eller tar det lika lång tid för alla? (om man räknar bort bonusar och dyl.)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Reglerna är samma för alla hästar, så tar ungefär samma tid. Själv tycker jag nog att det är lättare att bluppa riktigt bra hästar :)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

KL

Såg just ett 8-månaders connemaraföl med 16 i färdigheter och 355 i GP utan föremål gå för 9000 equus. :eek: .. Det kanske är läge att sälja något rat .. :angel:
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Jag upplever att det är lättare att vinna tävlingar. Ta tex min hannosar. Dem tränar jag upp i dressyr och snabbhet och så tävlar jag hoppning med dem tills de har 20 vinster. Eftersom de är har högre gp/medfödda färdigheter får de bra färdigheter i dressyr och snabbhet vilket gör att de vinner över hästar med samma färdigheter i hoppning men lägre dressyr/snabbhet.

Sedan är det ju en del tur också, igår råkade jag försöka bluppa hannosar samtidigt som några av spelets bästa hannosar bluppades. Kom tvåa i hur många tävlingar som helst :p
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Nej, ingenting sådant heller! Den var nere på vettiga priser och sedan blev det bara ett priskrig helt enkelt. :D
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

*kl*

Lyfter fram listan och gör samtidigt en liten ändring på mig. :)

Nizhoni - Sleipner (Föder upp araber och arabhorn i topp på svenska versionen. Finns under samma namn på fler versioner, bara aktiv på svenska)
dramatik - dramatik (föder endast upp tinkerhorn just nu)
hemlig - mysfilt (stiltje i uppfödningen just nu, men har fjording och connemara som grund)
0therwise - Otherwise (kört lite allt möjligt men har nu PRE, curly och knabbar)
Crossline - Crossline (Enhörnings shettisar, plus annat bös)
Humla - tigerlilja
Beckie - beckaneesen (föder upp PRE och lite Paint)
Ces - Siri1 (föder upp lusse hästar mestadels)
Mirtai - mirtai (föder upp hannoveranare)
Digbil - Deekin
zassoo - zassoo (föder upp paintar samt lite annat smått och gott)
Santoxen-santox (föder upp fjordingar samt IC, PRE och knabbar i liten omfattning)
Flavor - Qamilla (föder upp PRE - precis startat)
Lily- Lily84 (föder upp Connemara vanliga+horn och lite Curly)
Punakha1-Punakha (mest Holsteiner avel, lite hanno kanske nåt mer senare)
Tscabo - *Rapidash* (Föder upp welshponnyer)
Lazetti - Lazetti (föder upp shettisar och lite curly)
Laeikinois-Laeikinois (främst frieser enhörningar, och frieser. annars ligger uppfödningen på is just nu.)
bitte0007 på svenska. Föder upp araber.
Congeria - Kentaur (sv. Föder upp Akhal Teke enhörningar, ibland när jag får lust kör jag på vanliga Akhal Teke också)
Pride - Singer (Föder upp Paint med engelsk inriktning)
Therese1988 - ThBet
nixehen - nixehen
Fishli - Fishli (samma på internationella)
Monimaker - O'Hara (Föder upp connemaror samt lite hannoveranare)
Linta - Linta (Försöker komma ihåg att logga in varje dag)
Linda8142 - Samara (blandad uppfödning med knabstrup/hanno/shagya/connemara/mustang/frieser/PRE)
Jocelyn - Jocielyn (Akhal-Teke mest)
Skyggni - Skyggni (Föder mest upp tinkrar)
Rumpnissen - Bounce (föder mest upp spanjorer)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Grattis! Här blir det ingen venus för jag har inte de sista hästarna som man behöver :-(
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Nej, det tror jag inte... de gudomliga o speciella är ju superdyra! Och jag saknar både en sån och en häst som har vunnit en rosett :-(
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Är det inte bättre då att lägga 2 pass på en jokerhäst? :) Lär ändå bli billigare än att lägga ut jättemånga pass på y-horn sen ifall Venus kommer där... :/
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Fast kan man ha två jokrar på ett land?? Annars så håller jag definitivt med dig :-)

När borde lotteriet dra igång sen efter detta eventet?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 105
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
41
· Visningar
917
Senast: Mineur
·
Svar
2 001
· Visningar
98 183
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
51 52 53
Svar
1 056
· Visningar
34 005
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp