Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Blev lite besviken på försäljningen på loppisen. 200 kr blev det.. Känns inte som att det var värt det, med allt jobb att märka och allt. Jaja, nu har jag försökt i varje fall. Tror allt som är kvar åker på secondhand nu.
Nu har jag både försökt sälja själv och via loppis, och jag blir inte av med det. Då känns det som att jag lika gärna kan ge upp och skänka istället. Även om jag egenligen hade behövt pengarna..
 
Blev lite besviken på försäljningen på loppisen. 200 kr blev det.. Känns inte som att det var värt det, med allt jobb att märka och allt. Jaja, nu har jag försökt i varje fall. Tror allt som är kvar åker på secondhand nu.
Nu har jag både försökt sälja själv och via loppis, och jag blir inte av med det. Då känns det som att jag lika gärna kan ge upp och skänka istället. Även om jag egenligen hade behövt pengarna..
Prova gör större paket av resterande och lägg på Vinted/marketplace/tradera innan du skänker? :)
 
Prova gör större paket av resterande och lägg på Vinted/marketplace/tradera innan du skänker? :)

Säger också vinted @sthu :)
Jag har testat både paket och Vinted
Inget napp på flera månader trots låga priser. Ärligt talat tycker jag inte det är värt jobbet. Ta massor med bilder i alla tänkbara vinklar, svara artigt på dumma frågor och ändå inte få nånting sålt.
 
Jag har testat både paket och Vinted
Inget napp på flera månader trots låga priser. Ärligt talat tycker jag inte det är värt jobbet. Ta massor med bilder i alla tänkbara vinklar, svara artigt på dumma frågor och ändå inte få nånting sålt.
Nej då hade jag skickat till second hand.
 
Jag har kanske eventuellt lyckats göra mig av med fyra mer eller mindre fungerande gräsklippare min far lämnat efter sig på en gång! En motorintresserad ungdom efterlyste roliga renoveringsprojekt i en lokal grupp. Jag sa att han kan få allihop om han får bort dem från fastigheten 😆 En av åkgräsklipparna är servad och bytt knivar och alla remmar på i våras och sedan inte använd. Motorn är däremot inte helt hundra. Men den bör ändå vara värd några tusenlappar (servicen kostade 3000 och han som gjorde den tar typ bara betalt för delarna) så jag tänker att det inte är en oerhört dålig affär för honom. Och väldigt skönt för mig om han tar dem!
 
Jag plockade ihop lite smått av hudvård (en hög samples, ett par sheet masks som jag testat innan och inte gillade, ett par mini size som jag inte är intresserad av) som jag fått på köpet och lade ut som ett paket på Tradera. Sålt och ett par tior in till kassan, och en liten låda med grejer ut :up: .

Köper ju oftast hudvård från GlowID och de skickar alltid med lite samples, och har ofta erbjudanden där en får grejer på köpet (ofta grejer som jag använder till vardags och därför vill ha, men ibland är det nåt som bara blir liggande), så det blir liknande små paket emellanåt. Har en necessär i skåpet där jag lägger prover etc :) .
 
Jag plockade ihop lite smått av hudvård (en hög samples, ett par sheet masks som jag testat innan och inte gillade, ett par mini size som jag inte är intresserad av) som jag fått på köpet och lade ut som ett paket på Tradera. Sålt och ett par tior in till kassan, och en liten låda med grejer ut :up: .

Köper ju oftast hudvård från GlowID och de skickar alltid med lite samples, och har ofta erbjudanden där en får grejer på köpet (ofta grejer som jag använder till vardags och därför vill ha, men ibland är det nåt som bara blir liggande), så det blir liknande små paket emellanåt. Har en necessär i skåpet där jag lägger prover etc :) .
Sånt önskade jag att man kunde köpa mer av i butik! Min hud är känslig, så är så glad över alla samples som gör att jag kan prova en produkt utan att behöva hitta någon att ge bort saker till om huden ballar ur.
 
Rensat bort tre par skor och lagt ut på Vinted samt bortskänkesgrupp.
Ett par är fult skavda i tån men i övrigt fullt fungerande, känns dumt att slänga ifall någon vill ha dem att slita på lite till. Värt ett försök iaf!
 
Har också stort behov av att rensa och bli av med saker. Yngsta barnet behöver ett sovrum och då behöver plats frigöras 😅Inspirerad av den här tråden och lite hetsad av att passa på under rätt årstid så har har jag börjat med att lägga ut och sälja ullkläder som blivit för smått för yngsta. Taktisk sak att börja med eftersom ullkläder är så tacksamt att sälja och högt andrahandsvärde. Har fått in 600:- på ett gäng plagg sen annonsen las ut igår, så förhoppningsvis kan det motivera mig att fortsätta ta tag i säljandet :up: Nästa projekt är högen tygblöjor..
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 438
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 918
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 368
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 710
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp