Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Åh, jag är så dålig på att rensa ut just nu och jag tycker att huset krymper i storlek. Det blev ju inte bättre av att jag köpte massor med finkläder till vintern och passade på att köpa både solglasögon och piffiga sandaler till sommaren när det var halva priset på reapriset. Jag sparade en massa pengar i alla fall på att inte vänta till våren.

Har tre stycken sadlar till salu, men det är såååå segt att sälja just nu. Kanske bättre att lämna in?
Det som är skönt med att lämna in är att sadeln åtminstone försvinner hemifrån.

Jag har delade upplevelser av inlämning, ett företag skötte det snyggt även om det tog tid, ett annat skötte det bra och sadeln blev såld skapligt snabbt, ett företag var det bara strul med så jag fick nog och hämtade hem sadeln igen (den var sååå lortig, funderade hur de förvarat den egentligen...) och ett annat företag var trevlig men så enormt trög på att annonsera så sadeln blev ju aldrig såld och jag hämtade hem sadeln även där och sålde själv på någon vecka.

Har 3 sadlar inlämnade nu. Och det verkar ta tid, men jag har ingen som helst lust att ta hem dem igen så de får vara kvar.
 
Alla smycken som jag la ut är sålda, ett par skor lagade och ett par som jag funderar på att sälja är putsade. Och extrarummet röjt och dammsugat så nu är det fritt fram att dra fram allt igen :angel::rofl:
IMG_0660.jpeg
 
Fått sålt ena gräsklipparen. Var beredd att skänka bort den. Den fungerade men själva handtaget hade gått av.
300,- spänn jag prutade ned den 100kr på lats för jag tyckte paret var så gulliga :D

Sålt en bensindriven trimmer för 300.- som ej startade men den händiga kan fixa. Jag orkade inte jag har en till som fungerar

Även fått sålt Daniels sista högtalare så mycket plats och 1300,- +

Ska lägga ut lite småmöbler jag inte får plats med och känner att de lika gärna kan få vandra vidare istället för att ta plats.
 
Har köpt en hel del på Vinted senaste tiden men aldrig sålt. Funderar på att testa sälja nu dock då jag har rensat ut en hel del urvuxna kläder från både dottern och mig själv.

Har ni några bra nybörjartips för säljande på Vinted? 😁 Har sålt via Tradera förr, så har lite koll men känns alltid lite småläskigt att göra något för första gången tycker jag 😅
 
Har köpt en hel del på Vinted senaste tiden men aldrig sålt. Funderar på att testa sälja nu dock då jag har rensat ut en hel del urvuxna kläder från både dottern och mig själv.

Har ni några bra nybörjartips för säljande på Vinted? 😁 Har sålt via Tradera förr, så har lite koll men känns alltid lite småläskigt att göra något för första gången tycker jag 😅
Bra bilder och beskrivande text :) sen är vinted en plats för billiga grejer.

Ingen kommer köpa ditt trasiga linne från H&Mför hundra spänn :meh: (ja det är en riktig annons och jag har velat gnälla över den länge ):rofl:

Annars tycker jag vinted är sjukt simpelt och smidigt :)
 
Har köpt en hel del på Vinted senaste tiden men aldrig sålt. Funderar på att testa sälja nu dock då jag har rensat ut en hel del urvuxna kläder från både dottern och mig själv.

Har ni några bra nybörjartips för säljande på Vinted? 😁 Har sålt via Tradera förr, så har lite koll men känns alltid lite småläskigt att göra något för första gången tycker jag 😅
Så kände jag med. Men det lugnade sig efter ett par sålda grejer :)

Ett tips är att låta bilderna tala, dvs ta bilder på plagget framifrån och baksida, storlek, material, detaljer, ev slitna delar och fläckar.
 
Japp 😬 kanske inte var HM men inget märkesplagg liksom så kunde lika gärna vara shein också 🥲
Alltså jag har kastat hela och fullt fungerande svarta T-shirts och linnen, för inte fan vill nån köpa det plus att det är svårt att fota svart 😂 visst, ett paket med flera basic t-shirts skulle kanske sälja, om det var billigt nog, men 1 för 100 kr är ju rena önskepriset 😂
 
Alltså jag har kastat hela och fullt fungerande svarta T-shirts och linnen, för inte fan vill nån köpa det plus att det är svårt att fota svart 😂 visst, ett paket med flera basic t-shirts skulle kanske sälja, om det var billigt nog, men 1 för 100 kr är ju rena önskepriset 😂
Och jag letar precis sådant till mina strykapåvinyler, men det är jättesvårt att hitta folk som har så pass många att det blir värt frakten.

Häromdagen letade jag kallingar till pojkvännen, men de var dyrare på vinted än att köpa direkt från butik
 
Bra bilder och beskrivande text :) sen är vinted en plats för billiga grejer.

Ingen kommer köpa ditt trasiga linne från H&Mför hundra spänn :meh: (ja det är en riktig annons och jag har velat gnälla över den länge ):rofl:

Annars tycker jag vinted är sjukt simpelt och smidigt :)

Så kände jag med. Men det lugnade sig efter ett par sålda grejer :)

Ett tips är att låta bilderna tala, dvs ta bilder på plagget framifrån och baksida, storlek, material, detaljer, ev slitna delar och fläckar.
Tack! Låter lovande 🙂

Att någon försöker sälja trasiga gamla kläder för 100 kr låter ju helt galet 😂 Den sista idioten är inte född än osv :p
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 438
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 918
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 368
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 710
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp