Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Jag har skickat mitt lilla skärp, men mer än så har jag inte orkat. Jag behöver ta nya bilder så jag kan göra nya annonser på vinted
 
Nu har en köpare hämtat ut paketet och avbrutit köpet. Hon påstår att det inte levererats och svarar inte på meddelanden. Surt då plagget är ett av de dyrare jag har ute. Blir man kontaktad av Vinted och får chans att visa kvitton och grejer eller är allt på köparens sida? Får man ersättning? Blir ju av med både pengar och plagg. :rage::rage::rage:
 
Nu har en köpare hämtat ut paketet och avbrutit köpet. Hon påstår att det inte levererats och svarar inte på meddelanden. Surt då plagget är ett av de dyrare jag har ute. Blir man kontaktad av Vinted och får chans att visa kvitton och grejer eller är allt på köparens sida? Får man ersättning? Blir ju av med både pengar och plagg. :rage::rage::rage:
Ta skärmdump på att paketet levererats. Jag tror du att du kommer få pengarna för plagget men ingen ersättning. Men är osäker.
 
Nu har en köpare hämtat ut paketet och avbrutit köpet. Hon påstår att det inte levererats och svarar inte på meddelanden. Surt då plagget är ett av de dyrare jag har ute. Blir man kontaktad av Vinted och får chans att visa kvitton och grejer eller är allt på köparens sida? Får man ersättning? Blir ju av med både pengar och plagg. :rage::rage::rage:
Jag skulle kontakta Vinted för säkerhets skull.

Så trist
 
Nu har en köpare hämtat ut paketet och avbrutit köpet. Hon påstår att det inte levererats och svarar inte på meddelanden. Surt då plagget är ett av de dyrare jag har ute. Blir man kontaktad av Vinted och får chans att visa kvitton och grejer eller är allt på köparens sida? Får man ersättning? Blir ju av med både pengar och plagg. :rage::rage::rage:
Oj, jag visste inte ens att det gick att höra så! :nailbiting::crazy:
 
Har skickat in mitt material till Vinted och skickat skärmdumpar till köparen som fortsätter att undvika att svara. Är man ärlig och något går fel kan man ju iaf svara på meddelanden och förklara men undviker man det drar jag slutsatsen att det är något skumt på g.

Visste inte heller att det kunde hända. Avbrutna köp pga reklamationer osv javisst, men köparen har själv skrivit i orsak "har inte levererats". Men har hämtat ut det.
 
Har skickat in mitt material till Vinted och skickat skärmdumpar till köparen som fortsätter att undvika att svara. Är man ärlig och något går fel kan man ju iaf svara på meddelanden och förklara men undviker man det drar jag slutsatsen att det är något skumt på g.

Visste inte heller att det kunde hända. Avbrutna köp pga reklamationer osv javisst, men köparen har själv skrivit i orsak "har inte levererats". Men har hämtat ut det.
Hur har det gått?

Kl
Lagt ut 2 böcker till på studentapan, men blir lite irriterad, man värderar boken och får ett belopp, och får ett pris att sälja den för INK frakt, så i slutändan får man ut mindre än värderingen säger 😬 en bok värderades upp till 110 kr typ, den la jag ut för 135 kr och studentapan tyckte det var lite dyrt och frågade om jag inte skulle sänka priset 🙃 den såldes inatt och jag kommer få ut 80 kr... 55 kr kostar frakten, oavsett hur tung boken är, så det är rätt mycket som försvinner.
 
Jag har fått sålt några smycken jag la ut på vinted igår så det gick snabbt och lätt! För övrigt går det dock väldigt segt med allt, både rensande och säljande. Jag borde gå igenom hela garderoben för jag har tex 3st rosa ribbstickade tröjor och det känns lite onödigt plus rätt mycket som jag troligen inte kommer att använda, men jag är så rädd för att ångra mig 😅
Jag hade tur och hittade både ett par av mina favoritshorts och en favoritklänning på vinted i större storlek så där blev två saker in istället så nu velar jag på hur jag ska göra med de som är för små. Lägga ut på en gång eller hoppas på att jag kommer i dem igen i framtiden? Jag har gett mig fanken på att tappa iallafall hälften av det jag har gått upp i vikt och i så fall kommer de mindre troligen att passa, men det vet jag ju inte nu.
Jag har sorterat ut en del prydnadssaker och köksgrejer som ska bort också. Får se om jag pallar försöka sälja eller om det får gå till återbruket
 
hoppas allt gått bra @Lumos_Nox

Jag hade ju en köpare som hävdade att denne inte hämtat ut paketet utan det var skickat tillbaka till mig men var utlämnat i Polen... Där fixade Vinted-supporten att betalningen gick igenom ungefär samtidigt som köparen insåg att tydligen hade dottern hämtat ut det två dagar tidigare utan att säga något :p Så för mig var supporten bra i det skedet!
 
Sålt en leksak idag, som sagt - många bäckar små. 😁

Hade som mål med 5000kr på Vinted innan sommaren, det kom jag inte upp i. Mest beroende på att jag faktiskt inte la ut några annonser alls på flera månader. 😅 Men nu närmar det sig 4000kr iallafall, på grejer som ändå bara legat och tagit plats. Verkligen inte illa! 🥳
Har ju dessutom sålt en hel del på marketplace också, så även där har det kommit in pengar på saker som annars bara skulle ligga och ta plats.
 
Jag försöker gå igenom mina skor för jag har maaaaaassoooor av skor, men alla är antingen för fina, för slitna eller kommer behöva säljas för billigt för att jag ska vilja sälja dem. Dessa borde jag ju definitivt kunna pensionera med gott samvete, men för varje gång till jag använder dem så är det en gång mindre jag sliter på de nya rosa ju 😂 Fast de är bra vingliga nu när de är så snedslitna i hälarna 😅
IMG_0647.jpeg

Jag kollade upp vad det skulle kosta att sula om några andra som är fina förutom sulan och klacken, men enligt google så går det numera på 1000-1500 spänn 😱 Sist jag fixade nya klackar på ett par skor så gick det på 150 bara.
Och så har jag ett par som fortfarande har massor kvar att ge, men jag måste limma dit platån som har lossnat och jag glömmer alltid att köpa lim 😑
 
Åh, jag är så dålig på att rensa ut just nu och jag tycker att huset krymper i storlek. Det blev ju inte bättre av att jag köpte massor med finkläder till vintern och passade på att köpa både solglasögon och piffiga sandaler till sommaren när det var halva priset på reapriset. Jag sparade en massa pengar i alla fall på att inte vänta till våren.

Har tre stycken sadlar till salu, men det är såååå segt att sälja just nu. Kanske bättre att lämna in?
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 439
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 918
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 368
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 710
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp