Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Jag har rensat ut en massa mössor, halsdukar och vantar som aldrig blir använt så det ska tvättas och sedan ut på vinted. Så nu måste jag bara få tummen ur att asa ned allt till tvättstugan och sedan hämta upp det direkt det är klart för jag har fått in mal där så jag kan inte torka där nere längre 😫
 
Sålt 2 prylar jag lade ut för någon timme sedan :) Har dessutom tagit fram några andra saker som ska annonseras ut. Märkligt vad det dyker upp saker som gömt sig bakom annat.......jag trodde att jag letat överallt och hittat allt nu - utom det jag letade efter.....
 
En fundering. Ni som skickar med förbetald frakt som på tex Vinted har ni fått någon straffavgift för "övervikt"?

Inte varit med om det själv. Men kom att tänka på det nu när jag nyss hämtade ut en beställning från just Vinted. På etiketten 2 kg men i PostNord appen stod att det vägde 2,6 kg.
Jag brukar ibland välja något viktkategori över när jag bestämmer, speciellt när varan ligger nära en viktgräns med tanke på emballage och ev samfrakt.
Hur "noga" måste man vara där egentligen?
 
Inte varit med om det själv. Men kom att tänka på det nu när jag nyss hämtade ut en beställning från just Vinted. På etiketten 2 kg men i PostNord appen stod att det vägde 2,6 kg.
Jag brukar ibland välja något viktkategori över när jag bestämmer, speciellt när varan ligger nära en viktgräns med tanke på emballage och ev samfrakt.
Hur "noga" måste man vara där egentligen?

Jag säljer inte via Vinted. Däremot har jag vid ett eller två tillfällen fått en faktura från PostNord i efterhand, för att brevet/paketet vägt mer än jag betalat för. Då tillkom också en avgift för fakturering.
 
En fundering. Ni som skickar med förbetald frakt som på tex Vinted har ni fått någon straffavgift för "övervikt"?

Inte varit med om det själv. Men kom att tänka på det nu när jag nyss hämtade ut en beställning från just Vinted. På etiketten 2 kg men i PostNord appen stod att det vägde 2,6 kg.
Jag brukar ibland välja något viktkategori över när jag bestämmer, speciellt när varan ligger nära en viktgräns med tanke på emballage och ev samfrakt.
Hur "noga" måste man vara där egentligen?

Har inte fått någon straffavgift.
Är noga med att lägga i rätt viktkategori när jag lägger upp, men sen kan jag ju inte påverka vilken fraktvikt Vinted väljer på bundles. Är helt säker att jag flera gånger skickat tyngre saker i bundlepaket än vad som står på fraktlappen .
 
Jag la ut ett gäng patchar, en mössa och ett set med vantar, mössa och halsduk och fick setet och alla patchar utom en såld nästan direkt 😁
Och mitt extrarum ser nu ut såhär 🤣🤣
IMG_0798.jpeg
 
Känner mig trött på Vinted men det tuggar på långsamt med kläder ändå. Inte så mycket barnkläder som jag önskar dock, funderar på att sätta ihop paket istället för enstaka plagg. Skulle vilja rensa leksaker och annat bättre men det är svårt?
Kläder är ju så smidiga att sälja eftersom det kräver så lite engagemang vid packningen.
Leksaker säljer bra ! Jag har sålt alla leksaker jag lagt upp.

Men det är mycket meckigare att packa 😅
 
Imorgon är det loppis med barngrejer. Hoppas att få sålt mycket! Eller minst så det går ihop sig. Vore skönt att bli av med nästan allt men det är nog ett drömscenario.
Ska ner och kika lite efter en grind till trappa åt mina föräldrar. Annars ska jag inte handla nåt.
 
Då har jag överlevt min första loppis som säljare! Sålt runt 35 olika prylar för totalt 5300 kr. 28 swishar men flera kunder köpte ju mer än en pryl.

Planerna är nu att ha egen loppis hemma i stallet. Vi har rätt mycket grejer kvar om vi säger så.

Mina fina vagnar som jag lämnade till Drive Out för försäljning såldes på en vecka! Konstigt nog är det just vagnarna som känns värst...
 
Ska nog plocka ihop lite grejer och lägga ned i återvinningsrummet (det kallas det, men är mer ett rum där du kan lägga ned saker och hämta sånt som du tycker är fint). Mest ljusstakar och sånt. Har även lite skor, men de vill jag nog försöka sälja först!
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 438
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 918
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 368
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 710
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp