Howrsetråden, den åttonde

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Howrsetråden, den åttonde

De har tagit riktiga bilder och "smetat" ut färgen i tex photoshop för att försöka dölja att det är en riktig bild.
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Fråga supporten hur du ska göra när du misstänker att det är riktiga bilder men inte kan bevisa det med ett foto. :)

Även landskapen kan vara från riktiga bilder har jag sett. Kände en gång igen ett landskap som var en exakt kopia av en bild från webshots, ni vet de där skärmsläckarbilderna och bakgrundsbilderna som var så populära för många år sedan. Googlade fram en den bilden och anmälde bakgrunden. Kändes väl sådär eftersom bilden var en av mina favoriter och jag hade gärna haft den som bakgrund till en häst, men jag gillar inte heller när folk bara stjäl andras arbete.

Något annat som stör mig är de där mallarna som en del använder till att skapa sina hästar. Svårt att anmäla då tycker jag, hur ska jag vet om det är en mall som man får använda eller om det är en kopia av någon annans häst? :confused:

Förra omgången blev jag så osäker på en häst, ceronas Tindra som fått vingar och ändrat färg, att jag faktiskt anmälde den som en möjlig kopia med motiveringen att cerona inte brukar göra den typen av vingar. Fick inget straff för det iaf även om det faktiskt var ceronas bild. Så jag tror beskrivningen av det misstänkta brottet kan vara viktig, hoppas jag iaf.
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

KL

En undran: priset på boxar till ridcentret har varit snuskigt högt ett bra tag nu. Har knappt rört sig under 100.000 Equus. Har Howrse höjt priset på dem eller är det bara så att efterfrågan har varit himla hög ett bra tag nu?
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Det är efterfrågan som varit hög. De flesta har odlat vete under sommaren och spenderar nu pengarna på boxar och stora ängar. :)

Jag väntar också på att priset ska sjunka lite, behöver köpa nästan 50 boxar så det måste vara ett väldigt bra pris på dem för att jag ska få så många som möjligt för equusen mitt center har.
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Om du klickar på priset, så ser du en kurva över hur mycket det har kostat under en viss tid :)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

+ Nizhoni:

Jo, den kurvan vet jag om :). Grejen är den att priset har varit jättehögt väldigt länge. Förut kunde priset gå ner till omkring 50.000 men nu har inte priset varit under, iaf 90.000 på jättelänge och när det väl gått ner går det upp i raketfart igen.

Aja, får väl ha lite tålamod då ;), vill ha billiga boxar NU.
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Priset sjunker i regel inte så lågt förrän folk har spenderat sina equus och inte har råd att köpa fler boxar. Men olika år sjunker priset olika mycket. Oftast har jag köpt boxar för 50 000 eller strax under men senste howrseåret har priset inte alls kommit dit ner. Men har vi tur så sjunker det dit ner snart, för jag behöver verkligen billiga boxar. :)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Det är verkligen synd att det är så många som fuskar. Dessutom verkar det inte som att de kollar så noga på bilderna numera. Det är många "dåliga" bidrag med nu tycker jag.

*KL*
Om ni ser mitt bidrag så får in gärna rösta.
StegrandeRegnbgshstnyman-1.png
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Okej, så det kan ta så pass lång tid för priset att sjunka så lågt då alltså. Då är det väl bara att vänta ;)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Storleken på boxarna påverkar centrets prestige som i sin tur påverkar lektionspriset och tävlingsbonusen. Jag som siktar på att mitt center ska erbjuda 60 equus för lektionen och +10 i tävlingsbonus måste ha stora boxar. Skulle jag inte sikta dit så skulle det räcka med mindre boxar, ja och färre boxar också. :p
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Ja priset är vanligen som lägst när folk har mest ont om equus, vilket oftast sker under våren eller tidigt på sommaren innan odlingarna ger de första inkomsterna. Men som sagt, senaste howrseåret har någon sådan nedgång i pris inte synts till. :(
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Ja det kan man göra men jag har ingen koll på om det blir billigare att göra så dock. Men du som har små boxar kan räkna på det så får vi veta. ;)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Haha, ja det var ju det då. :D

Matte har alltid varit det värsta tycker jag, verkligen tråkigt. :crazy:
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Har för mig att man vid en uppgradering av boxarna betalar mellanskillnaden mellan den box man har och den man uppgraderar till. Så i slutändan blir det samma pris
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 106
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
41
· Visningar
917
Senast: Mineur
·
Svar
2 001
· Visningar
98 185
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
51 52 53
Svar
1 059
· Visningar
34 035

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp